Treaba cu kilometrii dati inapoi, fapta penala

Prin parlament se vehiculeaza o lege care ar pedepsi pe viitor pe cei care dau kilometrii inapoi la masinile uzate.

Pe la noi asta e un obicei bine impamantenit de la Dacie incoace, rar gasesti masina sa zici ca nu e masluita pe la kilometraj mai ales cele „proaspat” aduse de dincolo. Acuma in privinta asta as dezbate problema in doua parti.

Partea intaia:

Am un prieten care se ocupa cu cumpararea/vanzarea/revanzarea/etc de masini, popular cunoscut fiind ca samsar, ceia ce nu este un cuvant de ocara. Baiatul asta traind si din asta pe langa servici, cauta masinile care ii aduc cel mai mare profit, cum este si normal. Cu toate astea pe la inceputurile lui refuza din principiu sa dea kilometrii inapoi pana cand s’a trezit ca nu mai vinde nimic. De ce? Pentru ca romanii in saracia si idiotenia caprei raioase cu coada pe sus, vor masini ieftine cu kilometrii cat mai putini fie ei si din pix! Acum da si el kilometrii inapoi pentru ca nu a avut de ales.

Partea a doua:

Data o asemenea lege din start ar fi un lucru bun, insa cum nu exista o baza de date comuna a masinilor din UE, iar masinile din Romania ajung fooooarte rar prin reprezentantele care teoretic ar trebui sa aiba un istoric al lor, cum dovedesti ca o masina are kilometrii dati inapoi, mai ales la modele ceva mai vechi?!

Asadar avem de a face cu doua belele, una legata de mentalitatea romaneasca si ailalta legata de suportul juridic al unei legi fara cap si fara coada.

Deci … cat de utila este o asemenea lege si cui foloseste? Credeti ca samsarii se vor speria si de maine nu o sa mai vedeti VW Passat din 2010 cu 496.00km?

5 comentarii la „Treaba cu kilometrii dati inapoi, fapta penala”

  1. Meganul meu are 100000 km dati inapoi si am aflat doar cand l-am pus pe tester Renault. Si? Masina merge, n-am treaba….Cui ii pute sa nu isi cumpere.

    Răspunde
  2. Sa fiu sincer, sunt foarte curios unde a gasit numarul de kilometrii reali ai masinii pentru ca verificare pe tester este una empirica … pentru ca nu stocheaza nimic in ECU si oricum si de acolo se pot sterge/reseta. Ideea este ca oricum ar fi … cele doua probleme ridicate in discutie raman fara o rezolvare plauzibila.

    Răspunde
  3. Testerul a aratat km reali 273000 si pe bord arata 173000; dar daca te stii meserias, nu te contrazic; idea e ca nu imi pasa, masina merge excellent, consumul e in prametrii, directa beton.

    Răspunde
  4. Si acum o sa vedem cu adevarat masini ieftine pe piata. Legea este foarte buna, dar trebuia sa apara acum cativa ani, cand romanii isi cumparau masini mai ceva ca painea proaspata.

    Răspunde
  5. Razvane …. masinile sunt ieftine deja … de castigat oricum mare lucru la astea pentru flamanzii ca noi nu castiga un samsar … din experienta iti spun ca se aleg cu maxim 300EU pe care daca ii vad ii si pupa. Unde sa mai scada pretul?! In plus de asta … nu o sa ai de ales … daca de maine o sa scrie pe bod 300k in loc de 90k … o sa fie diferenta de ce scrie pe bord ca masinile cu kilometrii putini or sa coste la fel de mult ca si pana acum. Deci … cum ziceam … de castigat noi nu o sa avem de castigat in nici un fel.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura