Dracu stie de unde tendinta asta a mea din ultima vreme de a scrie in episoade … pe vremuri, editam un post daca mai aveam ceva de adaugat … drept este ca atunci aveam mai mult timp liber, poate asta sa fie motivul … in fine … sa revenim la subiect, deci …
Ma duc ieri la un bullshit de magazin de cartier pentru a lua o sticla de Pepsi. Nu beau porcarii de astea de obicei, dar ieri avand o zi incarcata … am zis sa fac o exceptie. Ok … intru in „bomba” … vad ca au Pepsi pe raft … cer si eu ca omul …
– Un pepsi rece va rog!
– Pepsi rece nu avem dar avem promotie la Coca Cola!
– Domnita draga, Coca Cola nu vreau, prefer Pepsi!
– Da merita sa stiti, primiti si o sticla de apa minerala „Uatever” de aia am umplut frigiderul cu Coca Cola!
… Bai am facut spume … si bineinteles ca am puscat in stilul caracteristic … pe modelul care la mine unul inseamna ca sunt ok si amabil pana la un punct, dupa care iese demonul din mine afara si se schimba radical situatia …
– Domnita draga … ma repet, desi urasc asta, ma doare in ciocan de promotia de la Cola, vreau si eu un Pepsi rece fara promotie si aia e!
A facut aia ochii mari … si mi’a zis printre balbaieli ca rece nu au, 2 frigidere fiind pline de Coca Cola in schimb … ca deh … era la „promotie” si le dadea lor bine in socoteli …
– Ok, da’ti un Pepsi cald si fara promotie!
Si aici s’a incheiat discutia, urmand comertul de rigoare … ea produsul eu banii.
Ca tot am scris ieri despre libertatea de a alege si Victor imi spunea intr’un comentariu ca doar aia mari supravietuiesc … as vrea sa il contrazic acum si sa spun ca nu ar putea sa o faca fara astia mici care rapid s’au adaptat la stilul asta de cacat, incercand sa iti bage pe gat ce nu vrei, doar ca le da lor bine in calcule si e la „promotie”. Bineinteles ca prosti cu mintea spalata gasesc destui, care pentru un cacat cu perje la „promotie”, sunt in stare sa il manance in loc de caviar, lasandu’si deoparte dorintele personale si demnitatea de om, pentru a le cumpara astora tot ce vor ei sa le vanda.
In concluzie, nu sunt de vina producatorii atata vreme cat aia la care ajung produsele sunt o masa de prostii, iar comertul functioneaza pe aceleasi principii dintodeauana: unde exista cerere se face si oferta! Diferenta fiind ca acum regulile nu le mai fac cei ce cumpara ci cei ce vand.
Ajung pe zi ce trece la concluzia ca sunt printre putinii, care au ramas verticali si cum imi place mie sa spun uneori, primordial. Ma adaptez la nevoie oricand, dar dupa regulile mele, nu dupa ale nimanui.
Nu ai castigat inca o sticla de Pepsi? Nu de alta dar si Pepsi are promotie :))) Poti gasi sub capac scris ca ai castigat inca o sticla :)))!!!!
Chestia asta imi aduce aminte de vremurile de inceput ale democratiei, cand au aparut vrajelile astea cu „cauta sub capac”. Facusera romanii o pasiune din a cauta sub capace, eu unul nu am avut’o … da ca mi’ai adus aminte … m’am uitat si scrie acolo ca cica as primit o sticla de 0,5L. Yupiii … sa vezi distractie maine, cand ma duc cu capacul inapoi si parca o vad pe domnita ca stramba din nas … ori ca nu are acum … ori gaseste ea ceva. No mersi de pont … ma voi distra maine … evident am grija sa nimeresc la aceiasi domnita
astia mici n-or sa mai existe mult timp decat in zone izolate. ma uit in Bucuresti si vad cum de cate ori se deschide un supermarket (ca sa fiu in domeniul de activitate al domnitei tale :)) ), in maxim 6 luni dispar toate magazinele mici din jurul lui. asa e in toate domeniile, cei mari ori ii falimenteaza ori ii cumpara pe cei mici.
intr-o lume care dezvolta din ce in ce mai acut spiritul turmei, publicitatea este capitala…iar publicitatea si-o permite numai cine are bani si este puternic. ca dovada ca tu aveai de ales intre Pepsi si Coca-Cola, produse arhicunoscute datorita publicitatii pe care si-au facut-o. concurentii lor fie nu exista fie sunt prea putini cunoscuti.
in plan global se tinde spre un monopol si cred ca in viitorul nu prea indepartat vom fi fericiti daca vom mai putea alege ceva.
Victore, nu apuca sa se ajunga pana acolo, pentru ca exact modul asta de economie lacoma, a dus la dezastrul financiar actual si este doar inceputul. Toate cacaturile astea de supermegaultramarketuri nu au facut decat sa fie un cancer pentru orice loc in care s’au deschis, deoarece omorau economia locala, investitiile mici si mijlocii care stau la baza unei macro economii sanatoase. In timp si’au dat seama toti de asta, dar e cam tarziu, desi treptat falimentele ii pasc si pe ei pentru ca incep sa cam traga obloanele si sa restranga activitatea din unele zone. Cum ti’am spus, stiu perfect situatia din Bucuresti pentru ca imi fac veacul si pe acolo si se vede un regres urias atat in cosurile alora de inainte le impingeau cu greu prin supermarketuri deoarece si ele la randul lor au dus la golirea cosurilor. Oferta limitata inspre care ne indreptam va tine atata vreme cat mai exista bani, problema este ca sunt din ce in ce mai putini si pietele de capital externe se afla pe un butoi de pulbere atat in UE cat si USA.
Toate bune … pentru mine Pepsi a ramas in amintire nu din reclamele actuale ci din vremea cand era un lux
vom vedea ce va fi, eu zic ca firmele astea uriase nu au cum sa cada
cat despre butoiul ala cu pulbere…fitilul e aprins, scanteile au inceput sa sara, probabil in 2012 va fi explozia. :))
Stii povestea gigantului cu picioare de lut?! Au cazut imperii cu totul Victore … care erau mult mai marete decat tot cacatul ce ni’se pare azi a fi vreo mare realizare … apai ce avem acum?! Dar cum zici tu, vom trai si vom vedea, iar in ce priveste explozia prognozata de tine abia prin 2012 eu zic ca esti optimist …
Superb Blog!