Cum e cu comanda online a pieselor auto

Pana acum nu am comandat niciodata online piese auto din trei motive mari si late:

  1. Avand in vedere ca pentru o masina pot fi mai multe repere, comanda pieselor celor corecte poate fi un cosmar doar in baza informatiilor oferite de vanzatori. Stiu ce vorbesc, pentru ca si mie unul imi era greu uneori sa le indentific pe vremea cand vindeam asa ceva, cu tot cu techdoc si restul de instrumente ce le aveam la dispozitie;
  2. In cazul in care piesa nu este cea corecta, returul este un cosmar si mai mare, in sensul ca platesti transportul de doua ori si nici la urmatoarea comanda nu stii daca ce iti vine e ok sau nu, plus timpul de asteptare pe care de multe ori nu ti’l permiti avand masina blocata.
  3. Garantia pieselor depinde de montarea lor intr’un service autorizat si oricum e poveste cu cantec si aici, ca sa nu mai discutam ca unele serviceuri iti pretind preturi mult mai mari la manopera daca vi tu cu piesele, in vremea in care altii chiar te refuza!

Avand in vedere astea trei motive si faptul ca (asa cum scriam aici) eu prefer un service auto autorizat in loc de garajul lu’i nea Fane din spatele blocului, decat sa imi bat capul, sa pierd timp si sa ma enervez aiurea, prefer sa am un service ok, unde sa imi comande ei ce e nevoie la masina chiar daca platesc ceva mai multi bani, macar am garantie si linistea ca totul va fi cat se poate de ok

Dar cum uneori nu ai varianta asta ideala la dispozitie si esti nevoit sa te descurci cumva, eu de curand fiind nevoit sa imi comand niste placute de frana pentru masina mea, fiind in deplasare. De amanat, nu mai puteam amana problema, fiind vorba de siguranta mea, asa cam am apelat un prieten sa ma ajute cu un service unde nefiind in stare sa imi faca o oferta de piese ok, m’am apucat sa sap eu pe net dupa componente, trimitand cerere de oferta la cateva magazine auto care vand online.

Si acum sa le luam pe rand:

  • autoa.ro – foarte seriosi, n’am ce zice! Nici macar nu s’au sinchisit sa imi raspunda la cererea de oferta, desi ii stiu pe baietii astia de pe vremea cand umblau desculti si goi cu plasa de piese pe forumuri. Amu bag seama ca s’au ajuns, ma bucur pentru ei, iar voua va recomand calduros sa ii ocoliti!
  • autokarma.ro – au fost cei mai prompti dintre toti cu raspunsul la cererea de oferta, dar din pacate nu au fost in stare sa faca un minim de efort ca sa imi indentifice piesa de care aveam nevoie, ci pur si simplu mi’au trantit un copy/paste din oferta online ce avea un buton de order si aia a fost tot;
  • autoeco.ro – destul de prompti, putine produse pe stocul propriu;
  • epiesa.ro – destul de prompti, aparent multe  repere  in stoc, niste dudui pe la callcenter cam constipate si nu foarte respectuoase, dar cine s’a ocupat intr’un final de comanda mea a fost cu mult bun simt, daar … desi pare idilica povestea, hai sa o depanam pe toata:

Am facut comanda pe email cu toate datele necesare ca sa evit orice neplacere la epiesa pentru Pagid, m’au sunat sa imi confirme ca e ok comanda, livrarea se va face la punctul de lucru ales de mine. Bun, am sunat si eu in service, le’am comunicat la ai mei ca vin piesele, totul e ok, sa se apuce sa demonteze ca ajung si piesele. Dupa vreo jumatate de ora, ma suna epiesa din nou.

Ne pare rau, Pagid nu avem pe stoc momentan, cel mai devreme le’am putea livra cam in doua zile … bla, bla,bla, bla …

M’am cam luat cu mainile de cap  in gand incepand sa le enumar toti sfintii din calendar, dar am incercat sa imi pastrez calmul sa gasim o varianta de urgenta ca masina aia ocupa un elevator degeaba pe banii mei, nu stiam ce sa le zic nici lor. Intr’un final imi ofera varianta …

Cum v’am recomandat de prima oara, va recomandam si acum LPR, ca sunt moi, ca sunt bune, ca nu avem probleme cu ele pe garantie … ca dracu ca lacu …

Oricum nu mai aveam nervi sa ma cert cu ei si nici rost sa mai zic ceva, am dat un OK sec si aia a fost tot. Intre timp ma sunau si aia din service cand ajung piesele, le’am spus si lor pe scurt care ii problema … din nou apel in asteptare by epiesa.ro. M’am cam inegrit la fata, am raspuns ….

Ne scuzati dar sa stiti ca nici LPR nu avem pe stoc decat pentru puntea spate …bla, bla, bla …

Fratilor, era sa sparg telefonul de draci … nici nu stiam ce dracu sa le mai zic … doamna care m’a sunat saraca era amabila, vorbea frumos, incerca sa dreaga busuiocul, cu siguranta ca nu era vina ei ci mai degraba logistica din depozit … dar nici eu nu ma aveam nervi sa inteleg ceva mai ales ca ma vedeam pus in idioata situatie in care de la ce am vrut eu sa cumpar, am ajuns la ce au vrut ei sa imi vanda stiindu’ma cumva intr’o situatie in care nu prea mai aveam de ales decat sa fac dracului comanda aia odata sa imi vad masina terminata.

In concluzie: 

Dincolo de consumabile, comandati piese auto online doar si numai daca chiar nu aveti alta varianta, dar chiar si asa, nu va apucati de demontat ceva pana cand nu va vedeti cu piesele in mana! Mergeti in continuare pe variantele clasice, un service bun cu un mecanic care sa se ocupe el de comanda pieselor necesare ramane sfant din cele trei puncte mari si late enumerate la inceputul acestui post!

Voi ati comandat vreodata piese auto online in afara de consumabile? Ce experiente ati avut?

8 comentarii la „Cum e cu comanda online a pieselor auto”

  1. Eu in ultimii 3 ani am comandat piese numai online: bielete, placute cu discuri, kit distributie, ulei cu filtre pentru revizie inclusiv anvelope, dar la anvelope este cu risc deoarece nu stii dacă sunt din aceeasi serie de productie; in cazul meu nici operatorul call center nu prea stia, dar a fost ok. Ce nu am cumparat online a fost radiator climă, pentru ca mecanicul mi-a zis ca poate sa aibe microfisuri si e complicat apoi cu garantia si as fi plătit in plus manopera daca nu era ok. Cat despre piese si calitatea lor sunt discutii pe forumuri dedicate marcilor de masini. Am reusit sa ma orientez foarte bine pe aceste forumuri mai ales ca ma pricep un pic la mecanică. Site-uri de pe care am comandat fără probleme, chiar m-au sunat sa se asigure ca am ales bine comanda: autohut, autoa, autokarma, epiesa

    Răspunde
  2. Eu le banghesc pe la mecanica, am si vandut vreo 2 ani parca asa ceva … dar sunt genul mult mai comod, in sensul ca am destule pe cap sa imi mai bat capul si cu asta. Prefer sa il platesc pe omul meu si sa faca ce are de facut, lucrare de care oricum tot el raspunde dupa aia daca Doamne fereste apar probleme, eu nu imi asum nimic, e strict problema lui. smile

    De uitat am uitat de autohut … imi par ceia mai ok, un soi de epiesa, diferenta fiind ca la aia pe site vezi si daca sunt sau nu stoc piesele pe care vrei sa le comanzi.

    In rest … s’au intamplat toate cam cum le’am scris. Sa fi fost eu de vina ca i’am avertizat ca daca nu sunt in stare sa imi indentifice piesa corect si imi trimit balarii iar eu pierd banii cu masina blocata pe elevator isi asuma beleaua si vin peste ei?! laugh

    Răspunde
  3. Pai unii iti cer seria de sasiu ca sa identifice exact piesa, doar ca sunt unele mărci de masini, opel de exemplu, care montează la acelasi model de mașina piese diferite (filtrul de polen la astra) in astfel de cazuri trebuie sa stii care e. Un vânzător avizat vede acest lucru și te întreabă. Cel mai indicat ar fi daca comanzi online, sa cunosti piesele, sa le fi folosit anterior. Autohut este foarte ok, am cumparat de 3 ori de la ei cand au avut oferta cea mai bună si au verificat dupa seria de sasiu pentru sigurantă.

    Răspunde
  4. Iti dai seama ca le’am trimis pachetul complet: VIN/tip motor/model masina si alte detalii tehnice pentru a face asta, dar iti spun eu ca nu e atat de usor cum pare nici chiar asa, si sa stii ca nu doar Opel face asta! Practic masinile se fabrica trimestrial, livrarile de componente terte se fac trimestrial si se negociaza la fel, de aia 3 masini din acelasi an pot avea o alta echipare, care nu difera cu mult, dar difera. De asemenea, mari belele pot sa apara la modelele PH1 vs PH2 care pot fi din acelasi anii … sau mai exact cata vreme au fost in productie paralela, la diversele fabrici de productie. Sa cunostii piesele … ok, poti face asta la consumabile, in rest e aproape imposibil ca nu stii ce gasesti stoc in momentul ala sau ce producator mai face ce ai tu nevoie.

    Oricum ar fi … nu e treaba simpla, ma bucur ca tu nu ai avut belele, eu nu imi permiteam pentru ca eu aveam o mica fereastra de timp sa rezolv problema si imi trebuia sa mearga totul brici. smile In fine … ideea e asa cum scriam ca eu unul prefer sa isi bata capul cu asta ala pe care il platesc, de garantie si restul tot treaba lui este ulterior. laugh

    Răspunde
  5. Da, ai dreptate a devenit o loterie și treaba cu piesele after market. Am avantajul ca mecanicul este un prieten, care nu se ocupă de piese tocmai din aceste considerente , dar te trimite la un vânzător de încredere. Eu in schimb command online piesele care nu sunt „sensibile” pentru ca le gasesc la un pret mai bun. Oricum dacă nu te pricepi si nu vrei sa ai bătăi de cap lasă totul in treaba service-ului numai sa ai certitudinea ca este de încredere, pentu ca as avea multe de povestit vis-a-vis de service-uri mai ales de reprezentantă.

    Răspunde
  6. Evident ca povestile din service’urile care te dezbraca in curul gol si nici treaba nu iti fac sunt cat se poate de reale, dar asa cum am scris aici, eu am un mecanic care are un service autorizat si pe langa toate astea imi este si bun prieten cu care ma ajut la nevoie, fiecare cu ce se pricepe. Il las pe el sa se ocupe chiar daca preturile sunt ceva mai mari la el (de inteles, are de intretinut un service nu un site) dar alege mereu piese cu un raport pret/calitate foarte bun din care imi face cateva propuneri, eu alegand ce imi doresc, ca mai apoi ramane doar sa ii dau ok’ul iar el rezolva treaba.

    Si tu ai noroc cu mecanicul tau (banuiesc ca nu are service, ci lucreaza particular) ca macar stie ce sa iti recomande si unde sa iti recomande sa iti iei piesele, dar crede’ma ca de capul tau sa te apuci sa iti comanzi online piese, mai bine iti vezi de treburile tale ca daca nu sunt ce trebuie, e mai mare daraua decat ocaua … 25 lei dus + 25 lei intors in caz de retur, plus inca odata 25 lei sa iti trimita alta piesa care speri ca iti este buna … sincer, nu prea mai vad unde e avantajul ala financiar, ca de timp pierdut nu cred ca are rost sa mai vorbim. smile

    Răspunde
  7. Bineînteles, dacă nu te pricepi cât de cât n-are rost si oricum iti asumi un risc. Eu cam cunosc piesele pentru modelele de masini pe care le am sau le-am avut, ma mai ajuta si mecanicul care are un atelier acasa si având in vedere că in magazin piesele sunt semnificativ mai scumpe si de multe ori nici nu au pe stoc trebuind sa astept mai mult de 2 zile pentru ele, i-au de pe online si ajung piesele a doua zi; dar repet trebuie cunosti piesa ca sa fii sigur.

    Răspunde
  8. Eu in zona in care locuiesc in cea mai mare a timpului, desi este un oras mic, in ultimii anii au ajuns cam toti marii importatori care si’au deschis mici depozite zonale, astfel ca in mai bine de jumatate de cazuri cam orice piesa o ai in aceasi zi, daca nu maxim a doua zi. Pe net … depinde si de curier, poti sta si o saptamana daca sunt ocupati rau.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura