A fi sau a nu fi UBER?

Titlul asta este cam tot ce a mai ramas dintr’o postare ce am tot impins’o prin drafturi. In principiu atunci (acum vreo 2 ani) incepuse sa ma intereseze fenomenul, dar nu din punct de vedere al clientului ci din punctul de vedere al unuia care vazuse o posibilitate de a face niste bani dintr’o alta pasiune care este condusul. M’am apucat sa citesc, sa studiez sa vad despre ce si cum se mananca treaba asta … iar de oprit m’a oprit intr’un final ambiguitatea unei forme juridice in Romania. In prima faza, ca sa fi sofer UBER nu trebuia sa imbraci nici o forma juridica in tara, insa ulterior a intervenit obligativitatea infintarii unui PFA. Cu toate astea, din punct de vedere legislativ tot nu imi era mie clara treaba, mai ales avand in vedere autorizatiile pe care ar fi trebuit sa le am pentru a putea face in mod legal transport de persoane.

Intr’un final dandu’mi seama ca e mult prea complicat si nu foarte legal (fug de tot ce e cat de putin ambigu din punctul asta de vedere) am abandonat ideea, intre timp si masina mea se apropie de limita de vechime (10 ani) si am lasat’o balta, lucru care azi m’a bucurat dupa ce am citit stirea ca ANAF s’a pus pe colindat pe la soferii UBER care in cea mai mare parte a lor nu si’au platit taxele si impozitele pe incasari. In acest sens, se pare ca ANAF a obtinut deja de la UBER listele cu cei care au operat ca soferi in ultimi doi ani, acum se lucreaza la calculul taxelor, urmand ca mai apoi toti cei vizati (si sunt multi) sa fie instintati ca au de dat cu subsemantul pe la ANAF. Partea si mai proasta e ca inca nu se stie daca ANAF va decide doar sa le incaseze taxele, sau sa le ceara toate incasarile pe motiv ca au fost unele nedeclarate legal ceia ce duce la confiscarea lor conform legilor in vigoare, iar ce parea o afacere banoasa acum devine rapid un cosmar mai mult decat pagubos, mai ales ca ii stiu pe unii care au luat credite din banci ca sa cumpere masini scumpe cu care sa faca UBER in varianta LUX, fara a se gandi ca nu e foarte legal ceia ce fac iar tot ce ii frumos nu tine mult.

Ma intreb cand vor incepe sa faca acelasi lucru si autoritatile care controleaza licentele de transport?!

Pentru mine unul daca atunci era o intrebare, de ceva vreme era o certitudine … a nu fi UBER! Prea complicat, prea scump pentru mine, prea ambigu din punct de vedere legal! Daca jigodiile din massmedia ar fi spus aceleasi lucruri cand promovau la greu acest nou ElDorado romanesc, poate ca mai putini ar fi fost cei care ar fi luat acum plasa, dar imi aduc aminte acum de multe emisii care prezentau UBER ca pe o mina de aur, plasa in care au cazut cei mai multi din naivii care nu au stat prea mult pe ganduri. Un exemplu …

Voua v’a trecut prin minte sa deveniti UBER Driver? In conditiile in care trebuie sa platiti la stat impozitele legale si mai ales sa riscati transportul de persoane fara autorizatie necesara, ati mai fi tentati?

11 comentarii la „A fi sau a nu fi UBER?”

  1. Pai Uber nu era asa ceva „flower power” be happy, trebuie impozite, cumva Uber a inceput sa deranjeze asa ca prin Franta sau State?! Adica daca eu Vasile primesc un telefon de la ICE si ma roaga sa-l duc la aeroport trebuie sa declar la fisc ca mi-a dat o bere

    Răspunde
  2. Tovarase Vasile, daca o facem noi asa pe sest, ca intre prieteni fara sa ne inregistram noi singuri ca prostii pe niste site’uri, prin niste aplicatii care ne urmaresc tot ce misca de la kilometrii, la bani, ne pot pupa in cur restul! laugh Partea proasta e daca te’a mancat in cur sa stie toata lumea … in vremea in care erai convins ca nu stie nimeni! laugh

    P.S. E clar ca UBER deranjeaza, interesant e ca astia ai nostri e pentru prima oara cand au reusit sa faca ceva legal, elegant si cu cap. laugh Nu poate nimeni tipa acum ca au ceva cu UBER sau ce cei care il practica …

    Răspunde
  3. „Toţi partenerii din România colaborează cu Uber printr-o entitate fiscală, iar pasagerii primesc o factură fiscală după fiecare cursă. Partenerii Uber sunt contractori independenţi şi sunt responsabili pentru achitarea taxelor. Circumstanţele fiecăruia sunt diferite – numai ei pot şti care sunt veniturile din alte surse şi care sunt costurile deductibile“, au afirmat reprezentanţii Uber România.
    Sursa.

    Si iote asa, UBER s’a spalat elegant pe maini. laugh Fiar ale dracu de *cu litera mica, diavolul cica sta in detalii.

    Răspunde
  4. Habar n-am de problemele din Uber, regula e simpla; nu tot ce zboara se mananca, si mai stiu ca daca sunt client TAXI, in general, e de bun simt sa am 2, 3 prieteni in sistem pe care sa-i gasesc oricand la orice ora.
    Acum sa zic si una de a mea, am un amic ce are 3 masini pe Uber, hm… deci pe cine sa cred GREEN?! Totul e subiectiv, mie imi place marea, tit iti place muntele, una-i pentru manelisti alata-i pentru macho man, exagerez laugh

    Răspunde
  5. Green intodeauna cand scriu ceva „legea e lege” am facut doar o observatie; unii se plang iar alti o duc excelent, oare nu e asa de cand lumea

    Răspunde
  6. N-au cum sa le ceara toate incasarile, pot eventual sa le dea o amenda pentru ca n-au declarat veniturile si sursele de venit, dar atat timp cat n-au taiat chitanta ei personal e greu sa le impute ceva.
    Desigur or sa existe suficienti fraieri care vor pica in plasa fiscului.

    Răspunde
  7. Pai cam au, legea e clara aici:

    Sumele obtinute din orice activitate neautorizata, sau autorizata dar nedeclarate la fisc se pot confisca! Aici avem de a face cu ambele infractiuni! Activitatea nu este una legala, neavand avizele legale (autorizati de transport, alea alea) si nici multe din venituri nu sunt declarate ca multi UBER’i nu s’au prea grabit deloc sa dea pe la FISC unde sa completeze o declaratie cu veniturile obtinute.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura