In urma cu cateva zile am dus masina in service pentru o operatiune de revizie completa la sistemul de franare dupa ce m’am trezit ca am ramas din senin fara frana de mana. Dupa ce am urcat’o pe elevator, decizia a fost sa facem o revizie completa a sistemului de franare, dupa ce am observat ca toate conductele de frana sunt intr’o stare destul de deplorabila, iar eu nu risc nimic cand vine vorba de siguranta mea si a restului.
Am schimbat conductele de frana la Laguna 2
Cam asta era starea in care se prezentau conductele mele, dupa ani de zile de utilizare si cei 220.300km cati a adunat pana acum:
Si cam asa arata dupa revizia in care intregul sistem de conducte de franare a fost schimbat cu conducte noi din cupru …
Revizia intregului sistem de franare
Revizia nu s’a limitat la conducte, a fost demontat intregul sistem de franare, curatat sau inlocuit tot ce a trebuit inlocuit, respectiv placute de frana, etrieri, garnituri, lichid de frana, sistemul pe cablu pentru frana de mana si tot ce a trebuit facut s’a facut, dupa ce in urma cu patru ani in care am facut o revizie similara, exceptand conductele pe care le’am schimbat acum.
Costuri
Nu a fost tocmai ieftin, mai exact 1.550 de lei toata treaba, insa a meritat avand in vedere faptul ca sistemul de franare este unul de care poate face diferenta intre viata si moarte.
Concluzie
Desi multa lume ignora starea conductelor de frana, ar fi bine sa il luati in seama la reviziile pe care le faceti la masina, deoarece in timp aceste conducte se degradeaza avand in vedere faptul ca sunt in exteriorul masinii, expuse la toate elementele naturii posibile, sarea cu care se da iarna find principalul lor inamic!
Drumuri bune.
Si la Loganul meu din 2010 cred ca sunt praf, cand ma duc cu ea la mecanic o sa il pun sa verifice ca nu e de joaca! Drumuri bune!
Multam si spor!
Anul trecut mi-a crapat un furtun la roata stanga spate, Fiat Dublo de 4 ani. Norocul a fost ca abia plecasem de pe loc si am reusit sa o opresc cu frana de mana. Am fost cu ea la service, ambele furtune erau coapte, au ramas prosti si mecanici. Am schimbat tot cu niste conducte facute la comanda, sper sa nu mai repet vreodata experienta!
La FIAT am mai auzit de probleme pe la sistemul de franare, nasoala situatia!
Fiat nu era masina cand am verificat. Poate au mai invata intre timp, inclusiv pă electirc.
1500 de lei ti se pare mult in 2023?
Ce legatura are anul?
E anul ala cu scumpiri, nu? Cu criza.
Felicitari pentru schimbarea sistemului de franare! E bine sa te asiguri ca masina ta functioneaza in conditii de siguranta excelente. E foarte important sa iti reamintesti intotdeauna ca fiecare masina are nevoie de ingrijire si revizuire pentru a asigura siguranta ta si a celor din jur. Este impresionant sa vezi cat de mult difera starea pe care o avea masina ta inainte si dupa dedicatia ta! Urmeaza-ti Drumurile bune!