Ei bine, iata ce va veti putea cumpara cu 100.000 usd: un DeLorean DMC12! Nu stiti ce este sau cine a fost John DeLorean?
John DeLorean a fost un mare designer si constructor de masini din SUA de origine romana.
Iata una din creatiile lui, Pontiac GTO.
Compania DMC Texas, care a mostenit compania originala din anii’80, planuieste sa produca din nou din 2017 celebra masina din Back to the future trilogy.
Pana acum au construit cateva, dar erau replici nefunctionale, rolul companiei fiind de service/piese schimb pentru cele aproximativ 7000 de DMC12 inca !!! functionale(au fiecare 32-34 de ani!). Odata cu schimbarea legislatiei si folosind piesele ramase in stoc din 1982 aproximativ 300 vor fi produse, masinile fiind 90% produse cu piese originale, motoarele vor fi insa noi. Productia de masini va inceta apoi definitive si compania va produce doar piese de schimb.
Voi, daca ati avea cash, ati lua un DMC?
Masina a fost extraordinara pentru vremea ei, ca aspect. Dar stiu ca aveau foarte multe probleme mecanice!
Eu unul nu mi-as lua un dmc, cu 100k mi-as cumpara nu bentley continetal gt, dar asta ar inseamna sa fiu milionar sa imi permit si service, impozit, asigurari plus consumul, care e maricel!
La 1ook cred ca iti permiti si service si de toate, plus ca nu vor avea un motor din 1982 ; se pare ca vor cumpara un motor de 8,2 litri, peste 400cp, de la GM sau Chrysler. Va fi bataie pe ea, garantat!
Culmea ar fi sa bage motoare electrice ! Iar ca sa sune ca si un motor „clasic” poate sa puna ceva difuzoare bengoase… Pai daca tot e sa fie masina viitorului(!) atunci nu poa sa fie tot pe benzina, si cum un motor atomic inche nu s-o facut pentru masini, ramine doar varianta electrica. Io nu-s innebunit dupe raritati de astea si nice n-as da bani pe asa ceva, nici daca mi-o dau pi de gratis, ce sa fac cu ea ? ca nici bani de schimbat uleiu n-am sa-i fac, dar sa mai si pui benzina si sa platesc si RCA-ul intr-o tara de care e bine sa nici sa nu mai amintesc… In rest pot sa spun doar ca arata fain, doar arata !
Din punctul de vedere al desig’nului masina arata demential chiar si acum pentru ca a reusit sa impleteasca un design classic cu unul futurist … de aia iti da mai degraba impresia unui prototip decat al unei masini de serie. Din pacate cam pe aici se opresc lucrurile bune …. si de aici incep alea proaste, DeLorean fiind doar un designer si nimic mai mult, masina a fost un fiasco total din punct de vedere al functionalitatii si mai ales al fiabilitatii, lipsa experientei unei fabrici de renume care sa faca o masina de la cap la coada si’a spus cuvantul. Cred cu tarie ca daca proiectul asta era demarat in Europa (si nu adoptat pentru a rezolva crize sociale majore) sau Japonia altfel ar fi stat lucrurile, in USA … intr’o vreme in care chiar si acel Pontiac GTO (vis ud :D) era un dezastru din punct de vedere mecanic … cam ca si toate masinile americane, dovada stand faptul ca 90% din brandurile lor azi nu mai exista.
DeLorean a fost un visator frumos … pacat ca a mers prea departe pentru visul lui si a ajuns sa fie condamnat pentru trafic de droguri.
Si ca sa raspund la intrebarea ta, daca ar fi sa imi iau un DeLorean … macar as alege unul care este deja unul de colectie asa prost cum o fi. Astea noi sunt convins ca se vor da ca painea calda cumparate fiind de catre parveniti si mai putini de oameni care iubesc masinile clasice.
Restul este istorie …
https://www.youtube.com/watch?v=uMUXZaROJKM
Master ICE DeLorean nu a fost condamnat ci acuzat, fiind ulterior achitat. A fost poate cel mai genial designer din SUA el a creat conceptual de „muscle car”.
Este adevarat ca o gramada de marci au disparut, in toata lumea au disparut in anii 80, iar DeLorean a fost neviot sa fabric masinile in Irlanda de Nord.
Oricum, masinile fabricate intre anii 50-85 in SUA sunt azi clasice si costa nu gluma.
Personal daca as avea bani mi-as lua un Oldsmobile 442 si un Chevrolet Impala, poate chiar un Pontiac 69 GTO Judge.
DMC facut in 2017ar fi o masina fiabila, doar ar avea un motor si transmisie modern, asa ii obliga legea; alea clasice nu sunt nici ele de lepadat, daca sunt correct intretinute si restaurate. Oricum, de Laudat un business care deserveste vreo 7000 de clienti si se pare ca o fac ireprosabil.
Fata de chinezariile de azi alea erau masini. Mecanica pura, se strica ceva le puteai repara chiar si tu, ca asta era farmecul. Azi le duci la tester….
Sorin, chiar au vrut acum cativa ani sa fabric cateva DMC cu motor electric, dar nu le-a iesit.
DMC spera totusi ca peste cativa ani sa schimbe legea si sa faca din nou masini pe scara larga. Beleaua lor se leaga de VIN. Atunci cand DeLorean a produs masinile toate sasiurile vreodata facute au avut un VIN declarat, chit ca vreo 500 de masini nu au fost niciodata produse.
Odata fabrica falimentata si productia oprita DMC poate azi doar sa construiasca strict sasiurile ramase nefinalizate, adica vreo 300, ca si DMC 12. Total aiurea legea Americana. Practic, compania DMC ar trebui sa lanseze un nou model, dar asta presupune costuri care nu pot fi acoperite.
DMC spera ca pana in 2023, cand vor termina cele 300 de masini, sa primeasca autorizatia de relua productia, deoarece dispun de liniile de asamblare din 1980 perfect functionale.
Adica DMC 12 sa fie declarat masina viabila si sa primeasca noi VIN-uri. Cu motoare cutii de viteza si transmisii aduse la standardele de azi.
Nu, normal ca nu. As da bani mai putini pe masini mult mai bune si placute ochiului.
Ciprian, de gustibus non disputandum! Dae trebuie sa recunosti ca masinile astea cu”muschi” erau frumoase. Linii, curbe…cam ca femeile din vremea aia, azi majoritatea sunt obsedate sa devina cuiere cu muscaturi de tantar, iar designerii de masini, cu putine exceptii, parca fabrica cutii de metal!
Da, ai dreptate @Radu, masinile astea au fost frumoase pentru vremea lor. Acum sunt o gramada de masini mai frumoase si mai ieftine. De gustibus non disputandum (sper c-am scris bine)
Maşina arăta ca un prototip futurist, dar ca un prototip futurist din anii 1980. Odată ce au trecut anii 1980, i-a trecut şi ei farmecul.
Adică designul anilor 1980 era pătrăţos, plasticos, parcă lucrat cu ferăstrăul. Aşa erau casetofoanele negre şi pătrate, aşa erau calculatoarele ZX Spectru… HC-85. O maşină a viitorului în anii 1980 trebuia să se ţină de modele şi obiceiurile vremii şi să le exagereze. Altfel nu mai era futuristă.
Renault Fuego? Plastic, jante funky, interior pătrăţos, geamuri mari.
Lotus Etna? Plastic, plafonul şi geamurile cât o seră de roşii, mai mult plastic negru…
Cadillac Allanté? Pătrat, bot pătrat, spate pătrat, spoilere de plastic, bord ca un ceas cu calculator (alt accesoriu popular pe atunci şi adus la noi prin contrabandă).
Dacă pui o DeLorean alături de oricare maşină modernă, de după mijlocul anilor 1990, sau alături de o clasică de dinainte de mijlocul anilor 1970, nu se potriveşte, e din alt film.
Ca mi’ai adus aminte … Reno Fuego … daaaaaa …. am iubit masia aia … un vecin de la mine de pe strada isi trasese una in culorile Reno Sport … galben cu negru, gen …
Foarte misto masini!