A dat caldura, s’a umplut de masini … bineinteles ca toate spalatoriile din zona sunt pline la refuz si nu pot zice ca sunt chiar putine. Eu tocmai din motivul asta, acum cativa ani buni de zile (10-11 ani) mi’am cumparat o pompa cu presiune in genul asteia (si nu imi pare rau ca si’a scos banii inzecit mai ales ca o folosesc si la altceva prin curte) si ceva spuma activa cu care prefer sa o spal acasa in curtea acoperita unde o si tin parcata. Mai ales cand e cald afara e o placere sa imi spal singur masina, mai beau o bere rece, o mai bibilesc … se creaza alta legatura.
Ca veni vorba de spuma activa, am preferat si prefer de departe produsele de la MA-FRA in genul asteia, care e ceva mai scumpa la prima vedere, insa este si foarte concentrata si da jos destul de bine mizeria lasand in urma un luciu misto. In rest cam de doua ori pe an ii trag si cate o ceara tot acasa.
Tot eu ii fac si interiorul, incet si cu rabdare, o aspir, o sterg de praf si apoi ii trag si cate un spray de bord fara silicon in genul astuia, de care sunt destul de multumit cu exceptia mirosului, as prefera unul inodor dar care sa faca treaba. Ce nu am gasit pana acum nimic multumitor (din ce am tot testat) ar fi un spray pentru geamuri. Ori dai peste unele de trebuie sa dai de 3-4 ori pana sa obti ceva rezultate, ori altele care lasa dare orice ai face. Gasisem eu la un momendat ceva pe la Lidl care era ok, dar a naiba ca aia nu au mai adus, sau nu m’am nimerit eu pe faza.
In concluzie, avand si curte si facandu’mi si ceva timp, prefer sa imi curat masina acasa. La spalatorii oricat de bine ar incerca ei sa iasa … tot nu iasa asa cum vrei tu si mai mereu gasesti lucruri pe care le’au omis si mai stai si pe la coada. Din pacate daca stai la bloc varianta spalatului exterior se cam exclude din plecare, dar interior tot ai putea sa o cureti tu mai bine decat altii.
Voi cum preferati, mai ales daca stati la curte? Acasa „dupa suflet” sau la spalatorie ca lenesi?
Acasa. Asta fac mereu cand ajung la tara. La bloc nu ai unde… asa ca … la spalatorie
Din pacate, la bloc iti ramane doar varianta „interior”, pentru restul stat pe la cozile de la spalatorii.
Acasa. Am un aparat de spalat cu presiune Karcher cu 2 lanci (una cu presiune variabila) si o perie rotativa cu care spal covoarele. Problema mea este ca desi am incercat diverse sortimente de spuma activa niciodata nu am reusit sa depun pe masina spuma cum o fac cei de la spalatorii. Pe aparat are 2 recipienti in care se face amestecul de spuma dar desi am incercat diferite concentratii nu imi iese. Voi cum faceti si aplicati spuma activa. Cat priveste ceara am dat si eu o singura data la greu si am muncit 2 zile sa o intind. Cum lasam carpa din mana cum mai apareau niste „dungi” si iar lustruiam asa ca am pus ceara in garaj.O sa strang ceva bani sa iau un aparat de polisat deorece sunt convins ca ceara ajuta foarte mult. Mai greu cu masinile astea noi este curatatul motorului care arata ca dracul mai ales ca nu am nici un scut de protectie. Am gasit niste sprayuri care se dau pe motor si apoi se sterg cu o carpa dar e multa munca si curatenia tine (la soselele noastre) pana la prima ploaie.
Dacă aș sta la casă nici nu m-aș gândi să merg la spălătorie. Nu cred că am fost vreodată 100% mulțumit de vreo spălătorie dar ce să fac dacă n-am scule
Spuma de la MA-FRA e foarte ok. Nu o sa iti iasa niciodata ca la spalatorie pentru ca acolo au aparate cu presiune mult mai mare plus recipiente speciale. Nu mi’a iesit nici mie niciodata ca acolo, insa nici nu e nevoie pana la urma, important e sa o dai pe masina. La al meu am un recipient in care fac amestecul, (un sfert solutie si restul apa) pe care dupa ce il umplu pana sus il montez pe lance si il pulverizez pe masina.
In ce priveste ceara. E … aici e o intreaga filosofie pe care am invatat’o de la un bun prieten care are un atelier de detailing profesional. Cele mai bune sunt produse de 3M, dar sunt fooarte scumpe, ar mai fi ceva de la AutoMagic … eu am luat una de la Lidl avand la baza ceara de Carnauba. Avantajul ei este ca respectiva ceara e naturala, potrivita pentru necunoscatori, nu afecteaza nici lacul si nici vopeaua fiind usor de aplicat si curatat. Secretul este sa folosesti un burete special (in general destul de scumpe) sau o laveta cu microfibre, cu care o aplici circular in cantitate foarte mica pentru ca daca exagerezi cu cantitatea, patesti ceia ce povestesti tu, adica freci de dai in balbaiala pana elimini surplusul, si stiu din experienta! Un alt secret este sa nu o aplici pe tabla fierbinte dupa ce a stat in soare! Desi se aplica muult mai usor, cand se raceste tabla o sa ramai numai cu rotocoale pe masina. De asemenea nu prea e bine sa o aplici in lumina puternica pentru ca „te fura” la ochii.
Dupa ce o aplici cat de cat uniform pe intreaga suprafata a masinii, cu alte lavete te apuci sa cureti surplusul tot cu miscari circulare, pe modelul Karate Kid, breath in, breath out. Lavetele le schimbi cand le vezi ca sunt incarcate cu altele curate. De spalat se pot spala ulterior si refolosi. E o treaba pana te prinzi care e mersul, dar dupa aia nu o sa ti’se pare mare scofala.
In ce priveste polishatul nu te sfatuiesc sa te apuci daca nu ai experienta! Pare joaca de copil, insa nu e deloc asa! Daca nu stii ce faci si cum lucrezi cu el, risti sa iti distrugi vopseua ireversibil chiar si in cazul unei banale ceruiri! Poate arata impecabil dupa ce ai terminat de ceruit, insa in scurt timp s’ar putea sa iti dai seama ca „ai intrat” prea mult in lac si incepe sa se matuiasca de o sa te injuri singur! In plus de asta, un polizor bun de polishat costa de la 500EU in sus, niste pasle pro care sa faca treaba si sa nu beleasca lacul si vopseaua cateva zeci de euro/buc si le poti folosit la una, maxim doua utilizari. Stiu toate astea de la prietenul asta al meu care e de 20 de ani in domeniu. Pentru amatori ca noi, tot carpa e baza, iar daca vrei mai mult, te duci la cine stie. Mai e si varianta de ceara lichida ce se poate aplica cu pompa, problema e ca nu tine foarte mult, practic, dupa o spalare e cam pa si nici nu protejeaza lacul cum o face cea solida.
In ce priveste motorul, eu nu fac greseala sa il spal niciodata. Masina mea are scut de protectie si e curat in rest ca nu scapa ulei sau alte fluide, dar cam atat, Cel mult il curat cu spray si o carpa pe capacul de protectie si partile de plastic de sus, in rest il las in treaba lui. Stiu destule cazuri cand incepuutul sfarsitului unor motoare bune de la un spalat a inceput, ca sa moara bibi daca mai ai idee dupa aia ce senzor a puscat, unde o mai fi apa … daca o mai fi … si alte mingicareli de care eu unul nu vreau sa aud.
@Gabi Miron – stiu ce spui!
Stiinta Stimabile ICE, dupa ce am citit comentul tau, de azi inainte nu mai spal masina, pana acum habar nu aveam ce gogomanii faceam
Cerevel, Karcher zici? Da un pistol de stropit si cu un bidon de 5 litri de gel de maini , plus un burete de dus cat o caramida porotherm si la urma niste lavete umede, ce zici?!
@Vasile ai ceva impotriva Karcher? Nu folosesc varianta ta nici cand am mai putina mizerie pe masina. Este mai indicata si folosesc o perie prin tija careia curge apa (sper ca e destul de clar) deoarece buretele zgaraie masina. Banuiesc ca gelul de maini trebuie folosit dupa ce termini de spalat masina ca sa nu iti crape mainile.
Nu recomand frecatul cu buretele si nici orice altceva niciodata! Eu nici macar nu sterg masina dupa ce o spal, o las sa se usuce natural! Oricat ai curata buretele ala acumuleaza paticule fine de praf care in vreme uzeaza lacul ala ca la balamuc si se vad numai zgarieturi fine pe lac, mai ales in soare. De asemenea nu spal masina la spalatoriile alea automate, care au cam acelasi efect. Jet’ul si spuma activa sunt sfinte.
P.S. Tovarase Vasile, e o manie a mea sa studiez inainte sa ma apuc de ceva, pe modelul masor de doua ori, tai odata.
Cerevel draga, buretele de dus adevarat are o atingere catifelata pe spinarea mea, asisderea si pe suprafata vopsita a masini, iar daca un gel de maini e facut sa protejeze mainile omului sigur va proteja si vopseaua metalizata si va lucra bland fara a dauna si a fi agresiv chimic
Karcher, Jacobs, Coca Cola, Merkel, unguri… sunt pe lista mea neagra glumeam, ideea e ca trebuie sa fim romani
Update: Depinde ce miscari si ce presiune aplici buretului, trebuie sa ai mana, Stimabile ICE!
@ice4you® nu folosesti laveta nici pentru a sterge dupa spalare? Daca las masina sa se usuce fara sa o sterg raman urme. Acum cred ca este si functie de vopseaua masinii (vorbesc de vopsea originala). La Honda mea este musai sa dau cu carpa. Nevasta are un Citroen C1 care are o vopsea mult mai buna, nu raman urme si este mult mai lucioasa parca ar fi data cu ceara fara sa fie nevoie de carpa. Din foto inteleg ca ai tot o frantuzoica. Or avea astia vopsele mai bune?
Hai mai Cerevel, nu stii ce se zice despre frantuzoaice?!
Dle. Vasile citeste aici https://www.realitatea.net/foloseste-un-astfel-de-burete-de-baie-inceteaza-sa-mai-faci-asta-motivul-este-revoltator_1993257.html. Acum nu am nici eu mare incredere i Realitatea Tv dar poate de data asta nu mint. Cred ca trebuie sa introduci si buretele pe lista neagra caci nu cred ca se mai fabrica in Ro din lipsa de poliuretani
Am uitat sa precizez, pentru greabanul meu nu folosesc un burete sintetic, doar bureti naturali 100% biodegradabil iar pentru masina, doar bureti de masina, sunt unii destepti care nu retin impuritatile
Dupa gustul meu sunt slabe si urate dar bine imbracate. Cele mai faine sunt femeile latine latinele si slave. Chiar si asiaticele care sunt castagotoare ale concursurilor de frumustete au trasaturi caucaziene. Dar asta este alta discutie pe care as dori sa o pornim
Da si vulpea spunea ca struguri sunt acri
O zice vulpea ca strugurii sunt acri dar stie ea ce zice caci este un animal inteligent cum bine a sesizat domnul Jean de La Fontaine
Jupânul Corb, pe-o creangă cocoţat,
Ţinea în clonţ un boţ de caş furat.
Ademenită de mirosul caşului,
Cumătra Vulpe-i spuse-aşa borfaşului:
-Să ne trăiţi mulţi ani , Măria Voastră,
că sunteţi zău, ca din cutie scos!
Iar de-aţi avea şi glasul mlădios
Pe cât v-arată penele frumoas-
Mă prind c-aţi fi vreo Pasăre Măiastră!
Ci corbul, auzind-o, pe gânduri nu mai şade.
Deschide ciocul. Prada cade.
Şi vulpea , înghiţind-o,îl dăscăleşte:-Bade,
Liguşitorii-nu ştiai, se pare-
Trăiesc pe seama cui le dă crezare.
Dar lecţia pe care o-nvăţaşi
O fi făcând cât botul tău de caş!
Înmărmurit, crocanul juratu-s-a cumplit
Că n-o să se mai lase de-acum păcălit.
Daca tot am ajuns la povesti cu talc
„Trăia demult, tare demult, un om înţelept.
El a aflat că în ţinutul unde locuia el sălăşuia un vultur înţelept.
Vulturul era uriaş, bătrân de când lumea şi înţelept, căci văzuse câte toate se întâmplaseră în lume.Şi, căutând şi mai multă înţelepciune, înţeleptul nostru l-a căutat pe Vultur şi l-a găsit. L-a întrebat:
-Vulture, înţelept eşti, căci eşti de când lumea şi multe le-ai văzut ridicându-se şi prăbuşindu-se, pe mulţi i-ai văzut născuţi şi apoi murind i-ai pierdut. Caut întelepciune!
Si vulturul a răspuns:
– Adevărat este ce spui, dar ce cauţi în fapt?
Inţeleptul i-a spus:
– Vulture, vreau să văd cel mai frumos loc din lume şi vreau să-mi trăiesc ultimii ani ai bătrâneţii acolo.
Atunci Vulturul i-a răspuns:
– Bine, am să-ţi îndeplinesc dorinţa. Am să te duc să vezi cel mai frumos loc din lume!
Şi zicând acestea, Vulturul l-a luat în gheare şi a început să zboare. Si a văzut înţeleptul din zbor cum trecea de ţara lui. Si a văzut Roma, unde stătea Coloseumul şi palatul Caesarului, şi a văzut Constantinopole cu toate minunăţiile lui din aur, şi a văzut Babilonul cu minunăţiile lui, şi a văzut Nilul şi vărsarea lui în delta cu milioane de paseri şi vieţuitoare, şi multe minunăţii a văzut zburând, de începuse a se întreba înţeleptul:
– Oare cum poate cineva să se hotărască unde este cel mai frumos loc din lume?
Şi zburând Vulturul, au ajuns în deşert. Şi în deşert erau nişte stânci negre şi acolo vulturul s-a aşezat.
Când vazu aceasta înţeleptul s-a uitat în jur şi nu a văzut nici apă, nici copac şi nici vieţuitoare cât cuprindea cu ochii. Şi s-a întristat zicând:
– De ce m-ai adus aici, Vulture, oare nu mi-ai promis cel mai frumos loc din lume?
Dar vulturul i-a zis:
– Cum ţi-am promis, aşa am făcut. Cu adevărat acesta este cel mai frumos loc din lume. Aici m-am născut eu!”
Este destul de tarziu si vinul baut cu ocazia acestor discutii isi arata coltii (se vede din multiplele greseli de dactilografiere din postarile anterioare). Pentru ca ai citat din Esop cu vulpea o sa inchei pe azi cu un alt citat din el „Cei înceţi şi chibzuiţi înving întotdeauna”. Sper sa nu primesc BAN (tot nu stiu ce inseamna) ca am pornit de la spalatul masinii si am ajuns la femei si fabule. PS Am vazut postarea ta cu vulturul dupa ce am scris eu. Si maine e o zi in care am putea continua discutia cu voia lui Yce. O seara buna.
Stimabile Cerevel, sa fie intr-un ceas bun, eu lucrez si mai e pana dimineata, o seara buna asemeni!
Din ce citesc pe aici, voi aveti timp nene, nu gluma….la spalatorie, noaptea tarziu si cat mai rar exteriorul. Motorul, niciodata….in rest, primavara asta, tre sa merg la niste baieti sa-mi curete tapiteria.
Mai tovarasi, bag seama ca voua va e dor de cenacul Flacara?! Bravo … nu strica niciodata ceva arta/cultura!
@Cerevel: daca e spuma de calitate si apa are un continut mic de calcar, nu mai e nevoie de laveta! Daca spuma e slaba nu indeparteaza suficient mizeria, iar daca apa are un continut ridicat de calcar la clatire ramane pe suprafata masinii dupa uscare. Solutia vine de la ceara care nu permite ca apa sa stea foarte mult pe suprafata masinii uscarea fiind rapida. De luat in considerare este si culoarea si calitatea lacului/vopselei de pe masina. De la amicul meu mare maestru in ale polishatului profesional stiu ca cele mai pretentioase nuante sunt cele de albastru si mai ales negru care sunt dureri de cap, practic se vede cam orice imperfectiune. Tot de la el stiu ca frantuzoaicele au vopsele si lacuri de foarte buna calitate, se polisheaza foarte usor cu rezultate foarte bune. Nemtoaicele, de exemplu BMW si VW sunt ca dracu de aiurea de polishat, lacul de exemplu fiind foarte tare, in cazul unor zgarieturi ceva mai adanci te ia gaia pana reusesti sa o scoti si nu e garantat ca iasa ok. Nici japonezele nu sunt de laudat la lucru, au vopsea si lac de calitate insa greu de lucrat cu ele. De rahan sunt koreenele, nene, daca la restul poti face si 3-4 polishuri profesionale in care se poate intra superficial in lac fara grija, la koreene cam o polishare dai si cam atat ca ajungi la vopsea deja.
In ce priveste culoarea eu am norocul acelui gri-albastrui metalizat (aia am si cautat) practic pe masina aia si daca atunci o galeata de apa e curata. Culoarea puturosului … i’se mai spune popular. Am avut inainte o Astra visinie … mi’am blestemat zilele … practic, masina aia era curata 5 minute de la spalare ca dupa aia se vedea orice fir de praf, ca sa nu mai zic de calitatea proasta a vopselei si lacului, care era foarte moale.
@Marean – dragul meu, timpul ti’l faci tu, nu el pe tine! Daca ai o viata dezordonata si te bagi in rahanuri fara numar, niciodata nu o sa ai timp. In plus de asta, daca de Vasile stiu sigur ca nu sta intr’un oras mare gen Bucuresti, banuiesc ca nici Cerevel si dupa cum stii nici eu in mod permanent. Pe aici timpul ce il petreci in Bucuresti doar pe drumuri, aici il poti economisii in timp liber. Deh … asezarile mici au si ele avantajele lor.
Daca vrei detailing misto interior la un pret decent, anunta’ma si te trimit la prietenul asta al meu undeva pe Timisoarei (iesirea pe A1). Face treaba buna si pune suflet.