Imaginea bisericii ortodoxe azi in Romania este una pe cat de defaimata pe atat de jalnica, si pe buna dreptate mai ales dupa derularea evenimentelor din ultimii ani incepand cu cel din 1989 cand printre primi morti din Timisoara s’au numarat cei de pe treptele Catedralei ale carei usi le’au fost inchise in fata, si pana la tragedia Colectiv unde biserica a fost pentru inceput inerta iar mai apoi absurda prin gura intaiului mult preafericit al ei, purtatorul sfantului trafalet.
Cu toate astea, exista si popi din secolul asta, incepand cu fratele meu care in toata tineretea lui incearca o abordare moderna a problemelor impreuna cu invataturile crestine si ajungand pana la Parintele Profesor Constantin Necula de la Facultatea de Teologie Ortodoxa „Andrei Saguna” din Sibiu, un popa pe cat de modern pe atat de genial perfect conectat la zilele si secolul in care traim fie si prin prisma faptului ca predicile sale sunt mai degraba un soi de stand-up comedy teologice de buna calitate.
Asadar exista si o alta fata a bisericii ortodoxe si reprezentanti ai ei care o cinstesc in timpul in care sunt conectati la secolul asta oferind invatatura crestina adaptata la vremurile pe care le traim fara a fi nevoie de habotnicia unor invataturi din evul mediu la care nimeni nu mai pleaca urechea. Un Patriarh ca si Constantin Necula ar reusi sa aduca biserica in secolul asta si in inimile oamenilor fara a fi nevoie sa fie constipat de dogma si aroganta.
Ati merge la o predica a parintelui? Eu as plati bilet!
Si eu sunt de acord ca biserica trebuie sa fie o alinare pentru sufletul nostru si multi reprezentanti ai ei au harul necesar pentru a face asta. Romanii sunt insa mult prea afectati de perioada de hulire a bisericii ortodoxe si nu numai. Una dintre dovezile acestei perioade este si comportamentul unor reprezentanti de frunte ai bisericii ortodoxe. A se vedea acest articol http://adevarul.ro/locale/sibiu/mitropolitul-ardealului-laurentiu-streza-plimba-bolid-mercedes-costa-minim-63000-euro-1_5662ba2d7d919ed50ee9acfd/index.html?ref=yfp. Acest gen de abordari nu cred ca trebuie sa ne indeparteze de cel mai mare si mai sigur ajutor pe care il avem in viata plina de greutati care ne-a fost data.
Se zice ca in transee nu exista ateei. Sa speram ca nu trebuie sa ajungem pana acolo ca sa ne dam seama ca exista ceva dincolo de noi.