De ce merita sa va reparati masina la un service autorizat

Au fost vremuri cand pe orice strada sau scara de bloc exista cel putin un mecanic care rapara daciile de pe strada sau din parcare. Intre timp vremurile s’au schimbat si odata cu ele masinile de pe strada sau din fata blocului, treptat tot mai multi mecanici au renuntat la a le mai repara pe motiv ca ii cam bateau noile modele fata de batrana dacie unde era suficient un patent, o surubelnita si niscaiva sarma laugh. Cu toate astea, mecanici de cartier nu au disparut, lucrand inca prin garaje mai mult sau mai putin dubioase, cu mai mult sau mai putina pricepere, da aparent ieftin, si o sa ne lamurim mai tarziu de ce … aparent.

Daca am terminat introducerea … acum sa continuam cu povestea.

Ma suna zilele astea un prieten destul de necajit …

– Frate, nu imi porneste masina, am fost cu ea sa ii schimb distributia si consumabilele, de cand am luat’o tremura cand o acceleram, bla bla, bla bla …

– Dezvolta …

– Dau la automat, invarte motorul, se aude un clancanit metalic pe la motor si cam atat …

– Pretine, las’o asa, nu ii mai da nici un automat, iti trimit o platforma sa o duci la serviceul unde ai fost cu ea, ca e cam groasa treaba din ce imi povestesti tu si eventual ne vedem acolo, unde ai fost?

–  A … pai … am fost la un baiat de pe Independenteii, are un garaj, il tot sun de ieri dar nu imi raspunde si nici la garaj nu dau de el!

– Ok … iti trimit platforma mecanicului meu si mergem cu ea la el la service sa vedem ce si cum e, banuiesc eu ceva, sa speram ca nu … bla, bla …

Zis si facut … ajunge masina cu platforma acolo, ajung si eu, intra in regim de „urgenta” (omul trebuia sa plece a doua zi cu masina) … cum banuiam si eu … verdict scurt pe doi …

Distributia decalata (pusa prost) supape indoite …

Halatul: 3.860 lei de incalzire.

Efect prieten: cerea in lacrimi o tesla.

Concluzia: inainte cu vreo 3 saptamani ma sunase ca trebuie sa isi schimbe distributia si consumabilele. I’am recomandat service’ul unde ma duc eu, care desi mai scump ca un garaj, iti acorda 12 luni sau 50.000km pentru un schimb de distributie, factura si carte service. Am sunat, i’au facut oferta: 1.200 lei kit de distributie, filtre, ulei. I s’a parut mult, l’a gasit pe Ion al nostru cu garaj: 1.000 lei toata treaba si a trecut la actiune, ca dupa cateva zile sa ma sune in lacrimi ca sa ajungem la urmatorul calcul: – 1.000 lei teapa – 3860 lei rezolvare ei = 48.600 lei ca sa economiseasca teoretic 200 lei. Teapa finala … 4.860 lei, brici, nu ? laugh

Nu ma bucur de raul omului, insa trecand prin muuuuuuuuuulte experiente cu mecanici de garaj (cu care nu am absolut nimic, ca tot acolo i’am gasit si pe cei mai buni cu care lucrez si azi, dar au ales sa evolueze tocmai pentru ca au inteles ca asa isi pot satisface realist portofoliul de clienti) asa cum i’am recomandat si lui un service autorizat (pornit la randul lui dintr’un garaj), va recomand si voua din urmatoarele motive (ca si la ala de PC’uri):

  • poate ca nu sunt cei mai buni, dar macar stii unde ii gasesti daca ii cauti;
  • poate ca nu sunt cei mai priceputi, dar macar ai unde sa ii reclami si sa gasesti o rezolvare;
  • avand o factura si un deviz de lucrari va puteti adresa la ANPC daca nu va sunt respectate drepturile;
  • lasati sa va faca ei recomandari pentru piesele necesare, pentru ca tot ei vor raspunde ulterior pentru ele.

Daca mai sunt si alte intrebari sau nelamuriri, povesti cu experiente proaste cu garaje sau service’uri prin care ati trecut, nu va sfiiti sa le scrieti la mesaje! 

4 comentarii la „De ce merita sa va reparati masina la un service autorizat”

  1. never ever la garajul din curtea vreunuia .. desi am intalnit si service-uri, unele pentru masini smechere, de toata jena .. cu toate astea, ai pe cine strage de gat, in caz ca ..

    Răspunde
  2. Cu ARO sau Dacia mai veche de 2003 merge si pe la mecanici dinastia fantoma, cu restul cam greu. Apropo de Tesle, am prins zilele trecute pe aici una venita din Polonia, chestie ce m-a surprins pentru ca noi nu prea avem prize pentru astfel de masini. Totusi spurcaciune tehnica si aerodinamica la masina aia. Incercam sa ma tin dupa ea pe autostrada cu 2.2 DTI si nu prea reuseam, lucru ce nu mi s-a mai intamplat pana acum decat cu ceva Mustang de 3.6.

    Răspunde
  3. Al meu mecanic e locat la tara. Am mai zis despre el. Lucreaza cu manusi, pe programare, are elevator si tester. Ce sa zic…il prefer pe el decat un service. App de service, cu masina de servici merg la eurial…frate, cu masina mea n-as merge.

    Răspunde
  4. @Cola – de gat sau de … laugh

    @Malin – irelevant 2,2 in fata masinilor Tesla care au un cuplu urias si instant datorita motorizarii electrice. Cea mai mica motorizare la Tesla S este cea cu motor de 40 kWh care dezvolta 430 Nm si o acceleratie de la 0-100 in doar 6,5 s, adica aproape dublu fata de ce ofera motorul tau, respectiv 280 Nm si un 0-100 optimist de 10.8 sec. Daca ai dat peste un model actual (si nu cel fabricat pana in 2013 ca cel descris deja) e si mai trista treaba ca la alea motorizarea porneste de la 85 kWh ce dezvolta 491 Nm si o acceleratie de la 0-100kmph in 5,2 secunde. smile

    @Redoo – service nu inseamna doar o cladire mare cu multe elevatoare si alte alea. Service poate fi si ce ai descris tu, ala e om care a evoluat nu a ramas la un canal si o lada de scule. Cam asa a fost si prietenul asta al meu care are acum un service … micut, dar a evoluat omul pentru ca a invesit banii si nu s’a oprit de la a invata mereu lucruri noi ca sa poata face fata la ce apare. smile

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura