De ce nu se cumpara Duster in Romania|Aroganta de a fi sarac cu pretentii mai mari ca bogatii

Folclorul romanesc este plin de vorbe de duh pe tema asta, printre care cea mai tare e aia cu …

Capra raioasa cu coada pe sus …

Zilele trecute, am participat la o discutie despre masini, cu un cunoscut si vreo doi lache ce o frecau si ei prin service asteptandu’si randul. Pe elevator era masina amicului meu, un Duster 4×4/1,5dCI din 2014, faceliftul cu dotarile full-option de la Dacia, pe care omul o luase in leasing pe firma. Cata vreme ii faceau baietii din service schimbul de consumabile, am inceput o discutie cu el legata de masina asta, mai ales fiind interesat de o opinie personala dupa 3 ani si vreo 120.000km cat trasese de ea in perioada asta. Omul se declara multumit, in afara de cateva mici probleme ce nu tineau de mecanica si rezolvate oricum in garantie si ceva greieri pe ici pe colo prin bord (rar masina fara asa ceva, mai ales dupa ce prinde ceva uzura pe drumurile noastre) nu avea multe de reprosat masinii pe care o estima ca fiind una corecta in banii care i’a dat pe ea si nu a tinut’o de bibelou in perioada asta, folosind’o inclusiv iarna ca masina de familie cu care a mers la schi pe drumuri inzapezite fara sa il lase la greu.

Cum va spuneam, la discutie mai participau si aia doi lache, care au asteptat cuminti pana mi’am terminat eu intrebarile strict targetate si de aici au intrat ei in scena, cu acelasi repertoriu tipic romanesc care nu stiu cum dracu se face ca in maxim 1 minut, mai ales cand vine vorba de o Dacia, se ajunge la un comparativ cu o masina MULT mai scumpa, VW de preferinta, in cazul nostru … o dar vai, ce surpriza, almighty PASSAT. Cu un zambet ironic, atat eu cat si proprietarul amaratului ala de Prafuitor, i’am lasat sa isi faca numarul, trecand in revista pana si suruburile de la masina aia, care sunt de proasta calitate si dupa maxim 2 strangeri se deformeaza … ajungand mai apoi la interiorul care e cu dotari de bicicletadin plastic de cacat si o jenanta piele sintetica ca mai apoi sa ajungem si la acel motor dCI, la care te lasa turbina si injectoarele, plus ca nu are vlaga mai ales dupa ce treci de 160km/h. Invariabil de aici incolo, trecand in revista avantajele Passat’ului pe scurt, ne’am trezit intr’o discutie despre Audi A6 Quattro, la care ii era laudata pizdoasa tractiune integrala si valabila cutia DSG,  ca in rest e tot un soi de Passat ceva mai bine dotat … iar de acolo nu a fost decat un pas pentru baietii nostrii ca sa stearga pe jos cu cotetul ala de Talismanul de la Renault mai rau decat cu Dusterul, felicitandu’ma in gand, ca nu a trebuit sa suport umilinta de ma vada baietii astia ca ma dau jos din mizeria aia de Laguna, ce o lasasem in afara service’ului. 

Intre timp, baietii din service au terminat ce aveau de facut la cazanul ala de Duster, l’au scos afara de pe elevator, cunoscutul asta al meu in umilinta lui s’a dus sa isi plateasca hanganalele, baietasii nostrii facandu’si glorioasa aparitie cu un fumegator Passat 2001 (de la carbunii uzi bag seama) ALH (pentru cunoscatori) 1,9TDI full-option fara piele, a careia singura hiba de constructie, dar doar pentru pretentiosi, ar fi fost volanul montat gresit pe partea dreapta si eventual numerele ce o dovedeau a fi inmatriculata pe Bulgaria.

Venisera sa ii faca doar o diagnoza, ca in rest se descurcau singuri … in spatele blocului.

13 comentarii la „De ce nu se cumpara Duster in Romania|Aroganta de a fi sarac cu pretentii mai mari ca bogatii”

  1. Frate, intodeauna ce ai tu e peste ce au ceilalti….mai ales daca e cu volan pe dreaptasmile Din ce se plange un var, singura lui problema la Duster ar fi aceea ca-ti cam ingheta turloaiele in spate.

    Răspunde
  2. Si mai ales daca e o bulgaroaica voltzvagan. Altfel e … masina nemteasca frate, nu cazan romanesc.

    Cu frigul prin spate … e posibil ca incalzirea sa fie putin subdimensionata pentru cat de mare este habitaclul, beleau ce o au si multe din break’urile fara incalzire in spate, care mai au si fante mici si prost directionate de aer pe consola de bord. La Duster cred ca de aici pleaca problema, fantele alea de aer sunt gandite pentru Logan … pe Duster, problema asta probabil ca ar fi remediata cat de cat in cazul unor gauri de ventilatie mult mai generoase mai ales pe mijloc, in genul celor dreptunghiulare cum au fost deja introduse pe Logan 2 facelift, editia aniversara …

    Răspunde
  3. Ca sa ma bag și eu in discuție,așa,ca proaspăt deținător de cartela roz laugh
    Din păcate,sunt in situația,ca mulți alții din țara asta,sa fiu nevoit sa-mi iau o masinutza second,și încă pe bani foarte putini,pentru ca atât îmi permit de sarantoc ce mi-s.
    Mașina pt mine e strict pentru utilitate,nu motiv de șmecherie.Multi intr-adevăr desconsidera Dacia doar ca o găleata de rugina,însă,sincer sa spun,mi-ar conveni un Logan bine întreținut, și dacă are 13 ani,nu ma omor după dotări și un milion de brizbrizuri care oricum se strica eventual și de care n-am nevoie.

    Răspunde
  4. Maestre Malin,eu mi-s atat de rupt in dos,incat daca trec pe langa un aurolac,imi impinge el bani in mina sa-mi iau naibii o pereche de tenisi laugh
    Asa ca mi-ar conveni un Logan mai de Doamne-ajuta.

    Răspunde
  5. @Malin – o gandire corecta! laugh

    @Marius – cei mai putin avizati sau care nu au o gandire pragmatica, nu inteleg faptul ca abia dupa cumpararea unei masini isi dau seama daca au facut sau nu o buna investitie mai ales din punctul de vedere al intretinerii, de care s’ar putea lovi in lacrimi cand le trece euforia! Dacia si mai ales Duster, nu se vinde pe dincolo in draci nici ca e brand de renume (desi in spatele ei sta Renault), nici ca e cea mai frumoasa, nici ca e cea mai buna, nici ca aia nu au bani de altceva … ci dintr’un singur motiv: este o masina ieftina pe care o cumperi noua la pretul uneia SH, cu dotari de bun simt, cu o fiabilitate foarte buna dovedita deja in atata timp si mai ales INTRETINERE ULTERIOARA si service foarte ieftin comparativ cu alte branduri! Asta este „marele secret” al succesului Dacia care pana acum le’a adus vanzari record de la un an la altul, plus avantajul unei revanzari decente, unde pierderile provenite din depreciere sunt minore fata de alte masini.

    Legat de intretinerea unui alt SUV, am doar un exemplu foarte simplu: pachet revizie Duster: ~100EU/pachet revizie Subaru Outback: ~220EU … de piese si preturi la service nu cred ca mai are rost sa discutam, fiind o masina japoneza de foarte buna calitate, insa la care toate piesele sunt importate din afara UE. De aici deducem … acea gandire tipic romaneasca, unde mai mult conteaza imaginea decat utilitatea pe modelul Bang for the buck pe care il au altii fata de noi. laugh Ca sfat: nu lasati niciodata femeile sa cumpere masini! Le vor cumpara strict dupa cum arata si dupa cat de mari sunt oglinzile. In rest, Dumnezeu cu mila, ca doar nu ele isi bat capul cu problemele de dupa … au pe speeddial cateva numere pregatite. laugh

    the_sniper – te rog sa te lauzi cu bestiuta ta, ca ai mai zis una alta de ea, dar niciodata nu ne’ai dezvaluit despre ce povestim aici! smile Daca ai nevoie de orice ajutor, sau sfat in ce o priveste (stiu eu, ceva probleme, sau imbunatatiri ce ai vrea sa le faci) te rog sa ceri ajutorul fara probleme, si nu uita ca:

    Cea mai buna masina e aia pe care o ai!

    Indiferet de parerile altora, e masinuta ta pentru care ai muncit si daca iti faci treaba cu ea … e mai mult decat ok, ca in definitiv cam aia este menirea unei masini si nu un fortat statut social, sa faca mancare, sa spele haine sau alte spume! Hai curaj … povesteste’ne despre ea … vreau si macar o poza!

    Răspunde
  6. „Cea mai buna masina e cea pe care o ai” Excelent punctat.
    Eh,deocamdata nu am cu ce sa ma laud,scanez piata…sotia ar dori un vapor pe roti ca „o sa avem nevoie de spatiu pentru copil si lucrurile lui” insa ca sofer incepator nu ma incanta idea sa navighez cu un elefant pe stradutele noastre de aici,nu ma simt comfortabil.Personal mi-ar ajunge un hatchback modest cu 4 usi,sau un sedan,de 1300-1600cmc pe benzina,cu dotari minimale cum ar fi…servodirectie si poate si o clima functionala smile
    Dat fiind si bugetul meu foarte redus,dublat de grijile cu intretinerea masinii,sunt indecis undeva intre intre un Punto 3 din jurul anilor 2002,sau un Logan din anii 2004-2006.
    Ambele au motoare mici si relativ economice(sau asta am inteles eu).
    Nu am nevoie de o masina mare ca prima achizitie,numai fiabila sa fie,sa pot trage de ea,sa ma duca de la A la B,mai ales ca nu sunt nici vitezoman din fire.
    Asta a fost motivul pentru care mi-am permis sa ma bag in seama putin,poate se lipeste ceva de mine printre oameni mai versati

    Răspunde
  7. Banuiesc ca posturile astea le stii deja:

    Si acum sa le luam punctual:

    Pentru ca ai un copil, masina mare este un maxim de moft! Copilasul ala ocupa putin loc, bagajul pentru el se reduce la o gentuta in plus cand e mic, in rest, imi explica si mie cineva, la ce iti trebuie Titanicul in afara de idioatele motive enuntate deja la capitolul „Trebuie sa imi iau o masina mai mare …”

    In ce privesc modele de masini pe care le ai in atentie:

    Fiat Punto: masinile astea au doua belele mari si late: electricul/electronica si tablaria! Punto nu sunt modele rele ca si motorizare si transmisie, in schimb ca electronica (in afara de alea cu 0 dotari) si mai ales tablarie sunt dezastru neavand parte din fabrica de tratat anticoroziv din motive de reducere a costurilor la acea vreme, dar din cate am auzit nici la modelele mai noi situatia nu e mai roza! Sincer, nu recomand pe modelul: nici cocosul nu’i gaina, nici Fiat’ul nu’i masina! laugh Pacat de motoarele alea pe benzina, care sunt unele dintre cele mai economice din cate stiu, dar cam atat e de laudat la masinile alea.

    Dacia Logan: o alegere de departe mult mai buna, din toate punctele de vedere (clasa, spatiu, fiabilitate, an fabricatie etc) chiar si in cazul PH1, insa atentie: nu iti cumpara in nici un caz o masina cu motorizarea de 1,4L@75CP pentru ca masina aia va fi grav submotorizata (nu uita ca are peste o tona si aerodinamica de frigider) lucru ce va duce la un consum mult mai mare de benzina chiar si decat in cazul unui motor de 1,6L! Cu alte cuvinte, motorizarea aia consuma cat 1,6L sau mai mult si nici nu trage ca unul! La taxe diferenta este insignifianta. Din pdv al dotarilor, renunta la orice, mai putin la servodirectie, ABS, AC si airbag’uri! Sunt 3 lucruri foarte importante si cu adevarat folositoare atat dpdv al confortului cat mai ales al sigurantei, de aia incearca sa faci tot posibilul sa le ai pe masina! Sfatul meu este sa iti aloci un buget cat de cat si mai ales sa ai fooooooooarte multa rabdare ca in banii aia sa gasesti o masina buna pe care neaparat sa o iei de la primul proprietar, pentru ca in felul asta ai garantia ca acei kilometrii sunt cat de cat reali si o sa gasesti cu siguranta asa ceva, rulate chiar si sub 100.000km sau pe acolo, ceia ce iti va garanta ca o sa mai tragi muuuuult si bine de masina aia care este una foarte fiabila si foarte ieftina la intretinere!

    Răspunde
  8. De ce nu Duster? Well, ca voiam dracu cutie AT, de aia :)) Si un motor de doamne ajuta, dar cutia era must have. Altfel acum aveam duster. Chiar cu vorbele alea cum ca planetarele nus care sunt proiectate prost si se duc la doi ani si alte idei. (adica una e o idee prea scurta).
    Cat despre astia care fumega cand aud de dacia, sa fie ei sanatosi. Ca eu m-am saturat de cati fumegati din astia ma lovesc pe marginea drumului. Ori luati pe ulei, ori aproape.

    Răspunde
  9. Well, dupa cum am mai discutat noi … cutia robotizata EASY-R a fost introdusa de vreun an de zile si la Dacia, prima masina dotata de la ei cu asa ceva a fost chiar Duster, de anul asta chiar cu ambreaj cu dubla masa pentru performante mai bune. Ok, nu este o cutie automata performanta ca un EDC de exemplu, insa din cate am inteles este totusi una destul de decenta in utilizare, pentru cati bani costa, fara a avea nevoie de nici o intretinere ulterioara. Ca motorizare, cum am zis, 1,5dCI@110CP/260nm care poate fi dus mult mai sus cu un chiptuning ieftin si doar 1390Kg este mai mult decat decent, am testat motorizarea asta pe masina asta si am fost impresionat atat de ce ofera cat mai ales de consumul fabulos de mic. Nu e rau nici 1,2TCe@125CP/205nm, fiind din noua generatie e sprinten al naibi, desi unii se cam plang ca mananca ulei daca ai ghinion. smile

    P.S.

    https://www.youtube.com/watch?v=MG-p3UyYiwc

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura