Cat polueaza in realitate o masina electrica dincolo de „Zero”

Masinile electrice sunt un soi de fata morgana a transporturilor viitorului, poluarea aia Zero e defapt o minciuna conform careia odata cu aparitia lor pe strazi se rezolva si poluarea prin taxarea tot mai mai scumpa a motoarele cu combustie interna.

Cat polueaza in realitate o masina electrica dincolo de „Zero”

Desi conform unicornilor roz, experti pa clima, masinile electrice sunt viitorul ecologic al planetei si asa ar fi daca emisiile alea ZERO nu ar veni cu un cost urias al amprentei de carbon despre care nu vorbeste nimeni dincolo de energia necesara pentru propulsia ei. Pe de alta parte, dincolo de amagirile cu salvarea planetei, trebuie sa aducem in discutie si materialele din care sunt produse aceste masini, mai ales bateriile lor, care in cea mai mare parte sunt fabricate din metale rare, exploatarea lor fiind un cancer ecologic pentru zonele in care se extrag si prelucreaza aceste metale, ca sa nu mai vorbim de procesul de reciclare al lor din acumulatorii uzati care va consuma de 10x mai multa energie decat in cazul producerii acelor baterii ce contin si multe elemente extrem de toxice in componenta lor. Mai are rost sa punem in discutie si faptul ca mare parte din acele baterii nu sunt reciclabile, iar ce se poate recicla are niste costuri astronomice?!

Multe din costurile reale sunt ascunse

Deci unde este pana la urma treaba cu ecologia si de ce masinile astea sunt scutite de taxele de mediu? Dar de taxele de drum? Leviteaza cumva?

De ce masinile astea beneficiaza de o finantare de 10.000EU in programul RABLA si automobilele clasice doar de aproximativ ~1300EU?

Ce spune expertii

Rasturnare de situatie pentru politicienii europeni care cer cu inversunare scoaterea totala din circulatie, pana in 2050, a masinilor cu motoare diesel. Un nou studiu dat publicitatii de Academia Nationala de Stiinte a Statelor Unite demonstreaza ca ne indreptam pe o cale gresita daca ne inchipuim ca masinile electrice sunt salvarea in fata poluarii.

„Din nefericire, cand un cablu este conectat intr-un capat la o masina electrica si la celalalt capat la o termocentrala pe carbune sau gaz efectele asupra mediului sunt mai grave decat daca ai conduce o masina pe benzina sau motorina”

a explicat profesorul Ken Caldeira de la Institutul Carnegie.

„Este greu sa gasesti in acest moment un carburant care sa inlocuiasca in mod eficient benzina si motorina si sa nu fie periculos pentru populatie si pentru mediu. Am crezut intr-o gramada de noi tehnologii ca vor fi mai curate si s-au dovedit ca pot fi mai periculoase decat motoarele diesel”

se arata intr’un studiu al Institului Carnegie din 2020.

Masina electrica, de 3,6 ori mai poluanta decat una clasica

Cu alte cuvinte, nu esti deloc eco daca te fatai prin oras intr’o masinuta electrica. Din contra, masinile electrice sunt de 3,6 ori mai periculoase decat motoarele clasice din cauza poluarii industriale rezultate in urma producerii energiei electrice, se mai arata in studiu.

Culmea este ca, indiferent de modificarile aduse in sistemul energetic, masinile electrice raman tot factori de poluare. Daca energia electrica ar fi produsa numai in termocentrale pe gaz natural, nivelul de poluare al masinilor electrice tot ar fi la jumatate din emisiile actualelor masini pe benzina. Chiar si din surse regenerabile, apa, soare, vant, energia consumata e o masina electrica ar produce un sfert din poluarea unui motor clasic pe benzina. La acesta s-ar adauga apoi si poluarea produsa de acumulatorii uzati si de procesul de reciclare al acestora.

Explozia masinilor electrice, incepe sa puna probleme de sustenabilitate a retelelor electrice

Ritmul actual de adoptare a vehiculelor electrice este rapid: unul din cinci autovehicule vândute în Europa in anul 2021 a fost electric, insa accelerarea acestui ritm depinde de asigurarea unei experiente de consum optimizate prin intermediul unei infrastructuri de alimentare solide, care sa permita tuturor o incarcare rapida si eficienta, arata un nou raport realizat de EY si Asociatia industriei europene de energie – Eurelectric citati de Agerpres.

„130 de milioane de vehicule electrice sunt aşteptate în Europa până în 2035, susţinute de aproximativ 65 de milioane de puncte de încărcare. Creşterile rapide şi imprevizibile ale cererii de încărcare pot cauza probleme reţelelor electrice, cum ar fi fluctuaţiile de tensiune şi chiar întreruperi în alimentarea cu energie electrică. Operatorii de distribuţie locali au mai multe soluţii disponibile pentru a transforma aceste costuri suplimentare într-o investiţie cu potenţial de finanţare prin programele UE”

declara Mihai Draghici, Director, Consultanta, EY Romania.

Conform raportului, specialistii EY sustin ca aparitia preconizata pe piata a 130 de milioane de vehicule electrice pana in 2030 reprezinta o provocare enorma pentru rerelele electrice ale Europei. Potrivit calculelor realizate in cadrul raportului, cresterea anticipata a numarului de vehicule electrice va face necesara instalarea a cel putin 65 de milioane de puncte de incarcare, dintre care 9 milioane publice, fata de cele 374.000 de statii existente in prezent. Si cererea de electricitate pentru alimentare este asteptată sa se majoreze cu peste 30% pe an, ceea ce unseamna o crestere de 200 TWh pana in 2030 in conditiile in care Europa se confrunta deja cu o criza energetica fara precedent, investitiile in energie regenerabila fiind niste investitii care incep sa se dovedeasca unele extrem de costisitoare in raport cu energia electrica obtinuta conventional.

Lectura suplimentara

Cat polueaza in realitate o masina electrica dincolo de Zero
Cat polueaza in realitate o masina electrica dincolo de Zero

8 comentarii la „Cat polueaza in realitate o masina electrica dincolo de „Zero””

  1. Este corect spus „maşina electrică poluează 0”. De fapt nu este chiar corect pentru că se omite intenţionat faptul că UTILIZAREA maşinii electrice produce zero emisii !!! Deci folosirea efectivă a maşinii poluează zero. Bine, mai se genereaza ceva cantităţi de ozon, nesemnificative. Pentru că tot aşa avem emisii ZERO şi la maşinile pe combustibili fosili, respectiv în cazul cînd NU merge motorul ! Pai si normal ca daca nu merge motorul nu se produce poluare. Doar că maşina este facută ca sa meargă, şi cîrcotaşii ca să cîrcotească.
    Dar aşa, prin expresia dobitoacă „maşină electrică poluează 0” se induce ideea că Maşină Electrică este concepută(!) cu emisii zero, curentul electric curge cu poluare zero prin conducte, curentul este produs cu poluare zero, etc. etc.
    Nu este deloc aşa.
    Curentul să nu-l mai producem cu centrale pe cărbune ?! Nope, că şi pe combustibili nucleari se produce poluare, şi mai avem şi alte riscuri.
    Cu energie produsă de panourile fotovoltaice ?! Păi nice acolo nu avem poluare zero, pentru că FABRICAREA panourilor fotovoltaice presupune un întreg lanţ de procese poluante.
    Poluare avem pentru că pur şi simplu avem industrie, indiferent de ce fel de industrie. Chiar şi agricultura produce poluare. Cum, nu ştiaţi ?! Păi vacile nu produc gaze cînd rumegă ?! Păi şi gazele alea se adună, se adună, şi dacă aţi şti cîte gaze emană o fermă mare de vaci o să va spărieţi… dar asta-i altă poveste.
    Şi da, acumulatorii folosiţi în maşinile electrice, de asemenea sînt produşi prin procedee poluante.
    Asta este, n-ai ce să-i faci. Singura chestie e doar cea de a folosi procese tehnologie, materiale, inovaţii şi invenţii care să aibe grad cît mai mic de poluare. Doar atît.
    Apropos, n-am luat în considerare cîte gaze produce fundurile aplatizate timp de 8 ore pe zi pe scaunele birocraţiei, şi asta nu din cauza proceselor super-sofisticate care se desfăşoară în creerele lor, no. Poluare NU se produce pentru că NU estem creer ! Poluare se produce adică mă refer la traiectul digestiv care este limitat în a-şi desfăşura în bune condiţii activitatea, şi deci din cauza sedentarismului este forţat să producă… flatulenţe. Ufff, bioxiod de carbon şi gaz metan, ce ştiţi voi ?!

    Răspunde
  2. Sorine:

    Maline: oooooo … astea is din vremurile alea bune, cand se duceau dracului (de obicei de noi le luai crapate) fisele de la bujii. Mai bagai mana pe acolo, mai dadeai de o izolatie plesnita … iti faceau ochii ca stroboscoapele daca masina era pornita.

    Răspunde
  3. Mineritul pentru Lithiu ,nichel si alte metale este foarte poluant.Nu numai ca e poluant dar nici macar nu avem un procent mare de masini electrice si deja toate alea s-au scumpit considerabil.

    Bineinteles ca masinile electrice se incarca de la o centrala ce arde combustibili fosili.Masinile electrice la ora asta sunt marketing ce prinde doar la aia care stau la coada la ultimul model de iPhone.Nu esti „cool” daca nu il ai iar restu sunt niste poluatori jegosi.

    Cei care nu au ultimul model de iPhone sunt niste saraci laugh

    Răspunde
  4. Asta cu mașinile electrice care nu poluează e ca vaccinul care imunizează la covid – dovedit ‘stiintific’ .. omorâm lumea cu prețurile, distrugem industrii clasice, fiindcă se joacă unii pe bursă.. Putin e de vină pentru toate, nu că ajung certificatele verzi la 100 euro/megawatt oră, de câteva ori prețul final al energiei până mai deunăzi.. băgăm subvenții la autoturisme vibrator pe baterii, băgăm subvenții la greu pentru moriștile de vânt care produc curent când vrea Dumnezeu, rupem cu prețurile și taxele pe toți .. păi cum altfel să arunce primăriile ,falimentare altminteri , sute de mii de euro pentru fiecare autobuz electric, când multe orașe au tramvaie și aveau troleibuze de acum multe decenii.. probabil astea din urmă nu consumă curent din ăla ‘bun’ filtrat prin bateria li-ion .. totul a devenit o speculație ordinară, cultura crypto se întinde ca o ciumă in toată economia, distrugând oamenii și civilizația așa cum era ea, cât era ea.. ăștia cu cancel culture neagă cu înverșunare și legile fizicii .. aștept să fie abolită și legea gravitației, că făceam mișto de Ceaușescu fără motiv..

    Răspunde
  5. „Căutați pe Google imagini cu „Reinhardswald” și vedeți ce minunăție va fi distrusă pentru a „salva planeta” (!).

    Pentru că, pe locul defrișat al mirificului codru, vechi de o mie de ani, care se întinde pe o suprafață de 2.000 de hectare (20 de milioane de metri pătrați), se va construi un falnic câmp de turbine eoliene, menit să compenseze gaura provocată de închiderea centralelor nucleare. ”
    De aici: https://rgnpress.ro/2022/02/11/germania-taie-2000-de-hectare-de-padure-veche-de-1000-de-ani-padurea-fratilor-grimm-pentru-a-pune-eoliene-dementa-dictaturii-climatice/

    Eu aș fi curioasă dacă tătucii comunismului și altor orori de ideologii ar fi mândri de urmașii lor? La asta visau ei, la o planetă complet nebună? Cum vă par niște incendii de răsunet, recente, în contextul de mai sus?

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura