M-am trezit de dimineata, deh, pe seara avusesem o masa festiva cu baietii de la OpelFest, cu care ne-am lungit pana pe la 2 dimineata, cand obosit fiind, m-am dus sa fac un nani in cortul din dotare. Mi-au zdranganit in cap ceva manele pana pe la 3, ca deh, era nu stiu ce dracu de onomastica, si bineinteles ca ala cu onomastica isi lasase mercedesul cu usile deschise din care razbateau aceste sunete minunate al dracu stie caror tanguitori infundati la nas. Intr-un final pe la 3 am adormit lemn, pana a doua zi dimineata, cand dupa ce am baut o cafea mare, am mai vb putin cu baietii de la OpelFest si am adunat cortul, am luat cap compas Balea Lac – Sibiu – Ocna Sibiului.
Drumul pana la Balea este intradevar cea mai spectaculoasa portiune a Transfagarasanului ! Practic urci constant de la 1300m pana la 2000m, intr-un peisaj de vis, in care masinile au de lucru sa se lupte cu rampe de inclinatie foarte mare si viraje destul de stranse. Peisajul este unul de’a dreaptul spectaculos, si care te lasa fara cuvinte.
Inainte sa ajungi la Balea, ai sansa de a trece prin cel mai lung tunel rutier sapat in stanca, cu o lungime de 1000m, ce te duce direct la Balea Lac.
Lacul glaciar Balea, este o adevarat frumusete naturala, o oaza de limpezime, care iti incanta inima si privirea. Norocul nostru face ca era doar ora 11 cand il vizitam, astfel ca nu era foarte mare aglomeratie cum am inteles ca este de obicei. Am avut timp sa stam linistiti, sa admiram imprejurimile, sa facem foarte multe poze, si sa ne bucuram de frumusetea naturala si unica a locurilor.
De sus ai parte de cea mai frumoasa priveliste posibila, caldarea prin care serpuieste drumul de urcare dinspre Sibiu, este o imagine care iti ramane intiparita in suflet si care nu ai cum sa o uiti prea curand. Din pacate aparatul foto/video, nu are cum sa iti dea senzatiile extraordinare care le traiesti acolo sus, insa macar din fotografii o sa incerc sa va arat ceea ce poti simti doar acolo.
Si ptr ava face o idee mai ampla, am si un mic video ptr voi …
Din pacate calitatea este jalnica datorita compresiei dar va puteti face o idee.
De aici am plecat mai departe cu tinta inspre Sibiu, fiind impreuna cu un opelean de al meu (Indy) acesta mi-a propus sa facem un mic ocol, si sa intram pana la o pastravarie unde sa mancam o ciorbita de pastrav proaspat. Desi drumul de acces este groaznic pana acolo fiind vorba de macadam, cand ajungi acolo ramai interzis, cand poti sa vezi ce sunt unii capabili sa faca. Locatia este in proprietatea si administrarea unui sibian plecat in Germania, banuiesc ca este vorba de un sash. Aceea pastravarie/pensiunea, este ceva ce rar am vazut in Romania. cred ca fotografiile vorbesc de la sine …
Diferenta la anii lumina de cocioaba unde statusera cei care venisera la OpelFest si ceea ce am gasit aici ! Aici am vazut ca se poate si altfel, si ca daca vin de dincolo oameni cu mentalitate de dincolo, care stiu sa faca turism asa cum trebuie facut turism se poatesa faci si o chestie frumoasa, in care sa iti tresalte inima de bucurie si incantare cand ajungi !
Aici aveai dreptul sa iti pescuiesti singur masa daca iti face placere, astfel ca am gasit cativa clienti cu unditele in maini care incercau cu mai mult sau mai putin succes sa isi prinda singuri masa.
Din pacate nu va pot oferii mai multe informatii legate de masa, ptr ca ajunseseram nitel cam devreme, si inca nu se prepara mancare in restaurantul cu terasa, doar in cel interior, si ptr ca era destul de cald si aveam mult de mers inca, am decis sa ne limitam la un suc. Din ce priveste insa parerea prietenilor mei cu care am fost acolo, pot sa va spun ca mancarea este de’a dreptul multa, ieftina si foarte gustoasa.
I-am lasat pe ei acolo sa manance ceva, si noi am plecat mai departe inspre Sibiu. Am uitat sa va spun, insa dupa ce am trecut de Balea Lac si practic am intrat in jud. Sibiu, drumul era ca in palma, comparativ cu partea ce tinea de Arges.
Pana in Sibiu am avut putin de suferit din cauza unor semafoare care limitau drumul la o singura banda, insa am avut putin noroc si multe dintre ele le-am prins pe verde. Pe sensul nostru nu era nebunie exagerat de mare, insa pe celalalat erau unele cozii de masinii pe kilometrii intregi …
Bila mare si neagra ptr administratia drumurilor, ptr ca din cate am inteles, acest drum este in lucru de multa vreme, si va rog sa ma credeti ca era groaznic de cald afara, temperatura atingand 40 de grade, iar in moemntul in care te opreai, instantaneu simteai ca te sufoci. Ruland cu 120-140kmph, daca scoteai mana afara pe geam, aerul te ardea !
Intr-un final am ajuns in Sibiu, unde din pacate am fost doar in trecere, datorita faptului ca era destul de tarziu, si noi ne propusesem sa stam macar 2-3 ore si la Baile Ocna Sibiului.
Aici teoretic trebuia sa ma intalnesc cu un prieten din SUA (Paul/Fishbone) insa din pacate nu am reusit sa dau de el, si cum eram si in criza de timp, am taiat-o inspre Ocna Sibiului, un loc in care imi doresc sa ma intorc de 15 ani, si care imi ramasese in suflet ca un loc placut, frumos, curat si cu niste lacuri extrem de sarate.
Ce am gasit acolo …
Aceasi senzatie de turism salbatic; aceasi senzatie de „las’ca merge si asa, conditii de dreaptul infecte, incepand de la parcarea in camp cu pietre si mers pe jos mai bine de jumatate de kilometru, pana la faptul ca nici o terasa nu are WC, acestea fiind reprezentate de catre niste WC-uri „ecologice” (6 la numar, la vreo …3-4.000 de oameni dupa estimarile mele la prima vedere) care erau pline de dadeau pe afara, in care mirosul era unul de’a dreptul insuportabil, si temperatura interioara de vreo 60-70 de grade ! Eu pur si simplu nu inteleg cum au primit acele terase improvizate autorizatii de functionare in aceste conditii, ca sa nu vorbim de lipsa toata de igiena, cei care serveau mancare sau bauturi stand in interiorul unor chioscuri fara aer conditionat, transpirati si care puneau mana direct pe produse.
Apa potabila era din nou o foarte mare problema, desi extrem de necesara, mai ales ca acele lacuri au o salinitate de 360-410 grame/litru ! Deci dupa o baie in acele lacuri este necesar un dus cu apa potabila, deoarece ramai alb de la sarea care iti ramane pe corp. Ptr spalare erau improvizate intr-un colt 8 „dusuri” care defapt erau niste furtune, la care nu are rost sa va povestesc ce coada era ! Noi am stat in soare mai bine de 30 de minute ca sa putem sa ne spalam inainte de a pleca mai departe.
In rest MULTA mizerie, manele, inghesuiala, lacurile complet neamenajate, si o senzatie de harababura generala si turism dupa ureche.
Sincer, nu ma asteptam la asta, mai ales in Sibiu ! Ma asteptam ca acel loc de vis sa fi evoluat cu mult in bine, insa din pacate trebuie sa va spun ca defapt regresul este unul vizibil, si acolo a devenit in loc in care nu prea mai vrei sa te intorci, in ciuda potentialului urias.
Dupa 3 ore petrecute la Ocna Sibiului, am plecat inspre casa, drumul a fost ok, pana in localitatea Calan, cand o fulga ce conducea un VW Golf, mi-a ras oglinda dreapta, indoit putin aripa dreapta si mi-a spart un capac de la roata. Am crezut ca si inebunesc, si prost cum sunt dupa ce am luat culpa asupra mea sa nu ii fac rau, ca avea permisul de doar doua saptamani, nu avea lamaii in geam, mi-a taiat calea si a motivat ca cica „NU V-AM VAZUT” tot eu m-am ales cu 3 puncte penalizare si o amenda de 78 de lei … In fine … nu vreau sa vorbesc mult pe acest subiect, ca eu unul mi-am exprimat destul parerea in ce privesc femeile la volan, iar aceasta intamplare nu a facut decat sa imi intareasca parerea in aceasta privinta, poate da domnul sa ajung presedinte/dictator sau ce o fi necesar sa iau aceasta masura ce se necesita de urgenta. Dar rog a se trece peste …
Prolog …
Desi v-am plictisit probabil pana aici, mai pot sa spun ca aceasta calatorie a fost una dintre cele mai frumoase pe care le-am facut pana acum. Am vazut locuri cu adevarat minunate si unice, m-am distrat cu baietii de la OpelFest si am incercat sa traiesc fiecare clipa la cota maxima. Imi pare rau doar ca nu am avut mai multa vreme la dispozitie, si nu am ajuns peste tot unde mi-am propus, dar pana la urma nu am pierdut tot, si cred ca asta este cel mai important.
Date de calatorie:
– distanta parcursa: 870km
– consum mediu (Opel C16NZ, 1600cc): 5,5l benzina 95
– traseu: Petrosani ->Novaci ->RM Valcea ->Curtea de Arges ->Balea ->Sibiu ->Ocna Sibiului ->Calan ->Hateg ->Petrosani