LOGO’ul actual al Dacia a fost branduit in 2008, fiind atunci tinta numeroaselor ironii care il asemanau cu un desfacator al capacelor de bere dar care a reprezentat cu succes povestea a multor modele ce s’au vandut foarte bine atat in tara cat si prin restul lumii. La 13 ani de la acel moment, Dacia anunta ca se rebrenduieste cu un nou logo si linie de design moderna care a fost deja prezentat pe noile modele Logan si Sandero 2021, urmand ca in toamna sa apara prezentate si pe noul Duster.
Dacia se rebranduieste cu un nou logo, o noua culoare si o linie de design moderna
Conform declaratiilor oficialilor de la Dacia, noul logo …
„Inspira robustese si stabilitate de la prima vedere, desenul literelor este in mod voit minimalist, litera D este un C inversat, exprimand vizual atat simplitatea, cat si ingeniozitatea specifice marcii. Noua emblema va permite identificarea cu usurinta a marcii, chiar de la distanta.”
Cu privire la noua paleta de culori, oficiali Dacia au declarat ca …
„Noua paleta de culori, avand in centru nuanta verde-kaki, evoca apropierea de natura. O serie noua de trei culori secundare completeaza gama din sfera terestru-mineral: Kaki inchis, culoarea teracotei si nuanta nisipului precum si doua culori contrastante: un portocaliu si un verde intens.”
Cand vor aparea primele modele cu noul logo
Conform oficialilor, incepand cu luna iulie 2021 noul logo si culori vor fi prezente in toate brosurile si prezentarile Dacia, urmand ca incepand cu al doilea semestrului din 2022 acesta sa apara si pe noile modele Dacia.
Opine personala
Desi poate ca pare destul de ciudat noul logo si culorile alese ca fiind reprezentative, tendinta nu face parte decat din noua politica de marketing a Renault care a inceput o ampla si inteligenta reorietare a brandului inspre tendintele #green care vor fi principalele teme ale urmatorilor ani, lucru de care Renault va profita din plin. Faptul ca au inclus si Dacia in aceasta noua politica e de foarte bun augur pentru brandul de la Mioveni dovedind ca Renault are planuri de viitor serioase si acolo.
N-arata rau nici designurile noi. Mai au de lucrat la scorul NCAP, cu sau fara noile criterii din el.
La NCAP s’a descurcat mai mult decat ok pentru o masina din clasa ei, nota aia finala a fost complet anapoda pentru ca dpdv al sigurantei pasagerilor masina a obtinut 4 puncte la toate testele, incadrandu’se in media clasei din care face parte, depunctarea a fost pentru rahaturi de genul protectia pietonilor, biciclistilor si lipsa sistemelor de genul line assist, de parca exista masini pe lume asta care ofera asa ceva direct din standard, pe la toti fiind o dotare optionala. In rest, masina e ok, cu nimic mai prejos decat modele mai scumpe din clasa ei.
Da, dar in nota finala s-a explicat ca e o masina „prea putin ambitioasa”, chiar si pentru clasa ei. Treaba e ca la 11.800 de euro (cat ar fi un Logan full option fara rabla sau altele) mai sunt cateva optiuni, toate mai bine dotate – nu si mai spatioase, dar asta e altceva.
Mie cel putin imi place Stepway, dar la 13.500 de euro nu vad de ce as merge pe el – e o masina ok, dar cam atat… si faptul ca piesele sunt ieftine nu compenseaza pentru faptul ca la fiabilitate e sub Kia sau Hyundai. Macar e frumusica
P.S: Eu chiar imi caut o masinuta noua si de preferat ieftina, dar la capitolul „masini romanesti”, doar Ford Puma mi-a atras atentia (e facuta complet la Craiova, deci se pune) :))
Sincer eu unul nu stiu ce masina iti poti lua cu fix aceleasi dotari si la aceleasi dimeniuni in banii aia, respectiv climatronic, cutie automata, multimedia navi, etc, etc.
Cu privire la fiabilitate Renault nu sta rau deloc, moorizarile lor sunt cat de durabile se poate in conditiile noi ale poluarii pacii si taxelor care exista. Kia ok, Hyndai … nu stiu daca ai avut asa ceva dar la finisaje sunt pe ici, pe colo chiar sub Dacia, 3 am avut si sincer, peste tot ai sentimentul ala de chinezarie.
In rest, nah, totul depinde de preferintele fiecaruia, stii cum e …