Dupa ce inca de prin 2017existau zvonuri cu privire la un model electric Dacia si promisiunile oficialilor Renault de la finele anului trecut, Dacia Spring electric va fi un prim model lansat de producatorul de la Mioveni, undeva pe la jumatatea anului viitor.
Propuplsata de un motor electric alimentat cu o baterie de 26.8 KWh care asigura o autonomie in jurul a 200 de kilometrii si o viteza maxima de 105Km/h, conform informatiilor aparute dupa testarii preliminare a acestui model, Dacia Spring se califica ca o masina urbana dedicata celor care au nevoie de o asemenea masina precum si ideala pentru naveta celor care locuiesc la periferii sau localitatile adiacente oraselor mari. Ca si pret, conform unor zvonuri care tot din prin 2017 sunt vehiculate, aceasta masina ar putea costa ca varianta de baza undeva in jurul a 15.000EU, cea ce, chiar si in Romania, ar pune’o automat in fruntea listei celor care cauta o masina de oras avand in vedere subventia de 10.000EU din partea statului oferita in programul Rabla+, la care se mai adauga inca vreo 1500EU oferiti pentru programul Rabla in cazul casari unei masini vechi. Cu banii astia si un pic de efort in plus, masina asta ar deveni prima masina electrica decenta care este si accesibila aproape oricui.
Din punctul meu de vedere si in ciuda numerosilor hipsteri care s’au si apucat de critici nefondate pe internet, masina asta ar putea fi o mega lovitura data de Renault care in felul asta ar deveni primul producator din topul primilor trei producatori din lume care ofera o alternativa accesibila, piata fiind una destul de mare si diversificata, de la masini personale si pana la masini de livrare sau ride sharing, Renault are avantajul marcii Dacia consacrate deja ca masina ieftina si fiabila fiind si unul dintre cei mai apreciati producatori de mici din lume, pentru ca mereu a reusit sa impresioneze prin practicalitatea acestor masinilor mici pe care le ofera, fiind maestri in exploatarea super eficienta a spatiului interior precum si in oferirea unui confort suficient al acestor masini dedicate deplasari din puncul A in punctul B.
Ca si dimensiuni, aceasta pare a fi bazata de plaforma Renault Kwid vandut deja de ani buni in China, India si Brazilia, avand 3,73 metri lungime, adica mai scurt cu vreo 27 cm decat cunoscutul Sandero. Nu exista inca poze cu interiorul, dar probabil ca va arata aproximativ la fel ca si cel de al Kwid, adica simplu, comod si util, adaptat pentru electric.
Ce nu se stie deocamdata este unde va fi produsa aceasta masina, respectiv China, Maroc sau România.
Pai parca ziceau ca inca nu va fi produsa aici. Probabil China!
„Dacia va prelua tot ce oferă Renault la capitolul electrificare, pentru că vom fi nevoiţi să electrificăm acest brand, indiferent dacă vorbim de maşini full-electrice sau de hibrizi. Principalul argument de achiziţie pentru modelele Dacia este raportul calitate-preţ, iar o parte din această filosofie este faptul că Dacia preia tehnologia disponibilă în gama Renault, dar cu o mică întârziere. În final, toate mărcile trebuie să treacă la electrificare, pentru că e un trend inerent. Cred că în doi sau trei ani vom electrifica Dacia”,
a declarat Philippe Buros, directorul Renault Europa, într-un interviu de la finele anului trecut, pentru revista Automotive News.
Posibil ca de atunci sa fi grabit putin pasul, Renault in momentul asta se confrunta cu vanzari in scadere si o reducere a profitului mai ales in urma reduceri exporturilor catre China, probabil ca au nevoie de un nou boost al vanzarilor cum a fost si Logan’ul in 2004, iar electrica asta o pot scoate destul de repede avand deja in exploatare platforma pe care va fi construita. Ramane de vazut daca dupa toate problemele cu China, le mai convine o eventuala productia acolo.
lumea se plânge de electrice din cauza autonomiei, dar eu cred că pretul e de vină. O dată ce mașina va fi accesibilă o să se umple de electrice. Eu cred că de oraș e superbă.