Inca din 2017 scriam ca Dacia are in plan producerea unui model electric, primele imagini ale unui prototip de la Dacia Spring electric aparand anul acesta in luna mai, dezvaluind o masina din clasa mini bazata pe modelul Renault Kwid vandut deja de ani buni in China, India si Brazilia.
Astazi Grupul Renault a lansat oficial Dacia Spring, primul automobil electric sub brand romanesc, anuntand ca primele comenzi pentru acest model electric vor fi preluate incepand din primavara anului 2021
Alaturi de modelul de serie destinat publicului larg, Dacia a prezentat joi şi doua versiuni destinate noilor forme de mobilitate: o versiune adaptata special serviciilor de car sharing si o versiune utilitara, denumita Cargo, pentru livrarile pe distante scurte, tintind in acest fel doua segmente de piata foarte importante si care sunt in plina dezvoltare, dezvaluind cumva in acest fel si targetul de segmentul de piata catre care tinteste in primul rand.
Conform datelor tehnice publicate de Renault, Dacia Spring apartine segmentului mini, dimensiunile sale sunt de numai 3,73 m lungime, 1,62 metri latime (fara retrovizoare) și 1,51 m inaltime, garda la sol de 150 mm fiind una ce o duce usor in randul crossover’urilor urbane, aceasta garda fiind deosebit de utila la trecerea cu usurinta peste obstacolele urbane cum ar fi bordurile suprainaltate.
Portbagajul dispune de cea mai mare capacitate de incarcare din segment, respectiv 300 de litri (fara a lua in calcul spatiul de sub portbagaj destinat rotii de rezerva disponibile in optiune). Aceasta valoare se regasește de obicei in fișa tehnica a unor modele din segmentul superior, subcompact. Bancheta spate este rabatabila, oferind astfel la nevoie o capacitate de incarcare de circa 600 litri.
Modelul dispune, in serie sau optional, de directia cu asistenta variabila 100% electrica, inchiderea centralizata de la distanta, geamurile electrice, sistem de aer conditionat manual, sistem multimedia, reglaj electric al oglinzilor retrovizoare.
Intre cadranele de bord este amplasat un ecran cu afișaj digital de 3,5” iar sistemul de recunoaștere vocala Google sau Apple poate fi activat la o simpla apasare pe un buton de comanda amplasat pe volan. Locul manetei schimbatorului de viteze este luat de un selector rotativ cromat, ușor de utilizat, cu 3 pozitii: D (drive/mers inainte), N (neutral/punct mort) și R (return/marșarier). Disponibil in optiune, echipamentul multimedia Media Nav cuprinde un touch screen de 7”, sistem de navigatie, radio DAB, conexiune Bluetooth, o priza USB și este compatibil Apple Carplay și Android Auto. Functia de recunoaștere vocala (via smartphone) poate fi activata cu ajutorul unei comenzi amplasate pe volan.
Conform producatorului, Dacia Spring ofera multiple posibilitati de incarcare, respectiv la o priza standard de 220V, cu ajutorul unui cablu furnizat în serie, la un Wallbox (cu un cablu oferit optional) sau la o borna DC (optional).
Timpii de incarcare a bateriei :
-
Mai putin de o ora pentru o incarcare 80% la o borna DC 30 kW
-
Mai putin de 5 ore pentru o incarcare 100% la un Wallbox de 7,4 kW
-
Mai putin de 8h30 pentru o incarcare 100% la un Wallbox de 3,7 kW
-
Mai putin de 14 ore pentru o incarcare 100% la o priza standard de 2,3 kW
Dacia Spring dispune de o garantie de 3 ani/100 000 km, bateria beneficiind de o garantie de 8 ani/120 000 km.
Fiind cel mai ieftin automobil electric de pe piata ofera un spatiu interior record pentru segmentul sau, fiind propuplsata de un motor electric alimentat cu o baterie de 26.8 KWh care asigura o autonomie in jurul a 225 de kilometrii si o viteza maxima de 105Km/h, conform informatiilor aparute dupa testarii preliminare a acestui model, Dacia Spring se califica ca o masina urbana dedicata celor care au nevoie de o asemenea masina precum si ideala pentru naveta celor care locuiesc la periferii sau localitatile adiacente oraselor mari.
Ca nivel de siguranta, Dacia Spring beneficiaza de numeroase echipamente de siguranta, printre care: limitator de viteza, ABS, ESP, repartitor electronic al fortei de franare, 6 airbag-uri, apel de urgenta (buton SOS), aprindere automata a farurilor si franare automata de urgenta. Activ la viteze cuprinse intre 7 si 125 km/h, sistemul detecteaza, datorita radarului frontal, distanta fata de vehiculul aflat in fata (atat la stationare, cat si in deplasare). in cazul in care este detectat un risc de coliziune, sistemul alerteaza soferul atat vizual cat si acustic inainte de a amplifica performanta sistemului de franare daca soferul franeaza dar riscul ramane prezent sau de a actiona automat franele daca soferul nu apasa pedala.
Informatiile legate de pretul la care se va vinde se pare ca se confirma cu ceea ce se vehicula pana acum, respectiv ca acesta va fi cuprins intre 15.000 si 17.000EU in functie de nivelul de echipare.
Update: potrivit celor mai recente informatii, Dacia Spring va fi produsa la uzina Renault-Dongfeng din orasul Shiyan, provincia Hubei, China.
…
E chiar bine, pentru ca asta e marea problema in Romania!
In rest ce sa zic, arata bine si daca s-ar produce la noi la Pitesti ar arata si mai bine!
Teoretic, asa se aude, Dacia a mutat productia de Sandero in Maroc, practic sunt aceiasi platforma, probabil ca pregatesc locu ptr electric, din cate stiu, inclusiv bateriile vor fi produse in Europa in urma unui proiect comun in care este implicata si Caranda care au facut investitii intr’o noua linie de acumulatori de cateva zeci de milioane de euro. Intentia lor este sa scape de dependenta de China. Sa speram ca asa va fi.
Caranda, sper sa nu!
Am primit ieri un acumulator de 20 pentru un ups mai zdravan si… trebuie sa-l trimit inapoi.
Ai avut poate ghinion, eu sunt multumit si de ei si Rombat care, apropo, au investit si ei! ☺
Mişto !
Până la asta , prima grijă când ajungi acasă , telefonul la încărcat. Acuma , prima grijă , maşina la încărcat.
La fel făcea şi tataia , prima grijă când ajungea acasă , apă la vacă ????
Diferența : cam greu de dibuit țâța lu’ joiana spring????
Sigur e corect ce-ai scris la garanția bateriei ? Că-i cam mare diferența între 8ani şi 120000km…
Preluat din comunicatul oficial.
Cred ca e corect, ar fi cam 40km pe zi, un parcurs de oras de provincie, ca in Bucuresti daca faci o naveta din Titan in Pipera si un mall sau alta gluma, cred ca sari.
Să fim serioşi ! ?? Asta-i mermeleală ! Faci 120mii lejer in 4 ani fără să te duci pe coclauri. Dar , mă rog ar cam fi ok şi aşa.
Şi de acord cu ice. Caranda nu m-a dezamagit niciodata si doar Caranda am avut pe maşini