De la anul radare fixe cu senzori in asfalt

In urma unui proiect comun CNAIR si MAI-directia Politie Rutiera, se pare ca de la anul drumurile importante ale tarii vor fi impanzite de radare fixe care vor folosi pentru masurarea vitezei doi senzori pozitionati in asfalt la distanta de 2,5m unul de altul si camerele pentru rovignete ce sunt deja montate cam peste tot pe drumurile nationale. Pentru masurarea vitezei, cei doi senzori vor calcula timpul in care masina parcurge distanta dintre cei doi senzori (2,5m) si o vor raporta catre centrul de monitorizare, amenzile urmand sa ajunga soferilor vitezomani acasa prin posta. Prima autostrada care va avea asa ceva este A2, unde se afla deja amplasate vreo 3 radare experimentale.

Pana aici teoria este una buna, dar cu practica e mai greu pentru ca inca nu stiu calea prin care acele imagini vor ajunge de la CNAIR la Politia rutiera, dar promit ca pana la sfarsitul anului se va rezolva si aceasta parte, anuntand cu bucurie ca incepand de anul viitor numarul amenzilor pentru viteza vor creste foarte mult. Mda … pana le invata lumea.

Cat de buna e treaba asta si mai ales care vor fi efectele ei?

Din punctul meu de vedere, va face mai mult rau decat bine si in loc sa reduca numarul de accidente acestea vor creste foarte mult mai ales pe drumurile nationale si asa aglomerate cu mult peste limita normala! Practic, camerele astea nu vor face decat sa infunde la propriu aceste drumuri, riscurile de accident crescand in acest fel in primul rand datorita aglomeratiei si in al doilea rand pentru ca un sofer stresat de conditiile de drum devine de la un minut la altul o bomba cu ceas, prezenta unor asemena radare nefacand decat sa mareasca factorul de stres! Asemenea camere erau foarte ok daca ramaneau amplasate doar pe autostrazi, drumuri expres si eventual sectoare cu risc foarte ridicat de accidente, dar sa impanzesti acum toata tara cu asa ceva mi’se pare de’a dreptul aberant, mai ales ca oricum e plin de radare mobile (radio sau laser) amplasate de obicei nu pentru preventie, ci pentru ciupeala!

Asadar sa investim in solidaritatea de pe WAZE si un telefon dedicat ce sa il ruleze, ca va fi cam singura noastra scapare de cretinii astia ce nu ii vor lua la bani marunti pe aia cu bani ce provoaca accidente fara numar ci tot pe noi, pulimea!

9 comentarii la „De la anul radare fixe cu senzori in asfalt”

  1. E o tâmpenie, din motivele spuse de Ice .. dacă tot ne spargem in figuri cu tehnologia, măcar să facă ce trebe.. soft inteligent pentru abaterile comune în trafic , gen – schimbarea benzii fara semnalizare, neacordarea de prioritate, depășiri in zone cu restricții, etc.. oricum amenzile vor fi contestate în neștire, și vor fi plătite ca și până acum, în proporție ridicol de mică.. lipsa de educație , inclusiv in trafic, nu o compensezi prin câteva perechi de senzori în asfalt, puse la 2.5 metri distanță .. mai întâi trebe să învățăm să mergem corect pe o bandă, nu de alta, dar or să dea multe chifle senzorii sufletului..

    Răspunde
  2. In tara asta condusa de cercopiteci si alte maimute cu curul rosu cine crezi ca are cel mai mic habar de ce trebuie facut cand vine vorba de ceva anume?! Pe ei ii intereseaza sa creasca numarul amenzilor si cam aia e tot! Legat de contestarea amenzilor, cine isi mai aduce aminte camere de astea au mai fost pe la inceputurile anilor 2k, dar intr’un final s’a renuntat la ele ca pierdeau procese pe banda rulanta pe langa faptul ca era defapt o afacere a unei firme obscure ce a fost bagata sub pres cand a iesit cacatul la iveala.
    Eu zic ca inainte de toate trebuie sa avem drumuri, iar dupa ce le avem sa ne apucam de preventie la modul serios si nu doar sa amplasam radare pe strazi. Cum ziceai si tu, restul abaterilor mult mai periculoase nu pot fi corectate in modul asta ridicol care este vadit cu dedicatie pentru planul de amenzi.

    Răspunde
  3. Pe la noi sunt pline soselele de astfel de senzori, insa ei sunt doar orientativi pentru militie pentru ca nu s-au putut omologa si utiliza ca sa se dea amenzi in baza celor raportate de ei. E ceva cu o marja de eroare destul de mare, mai ales pe portiunile de drum cu 2 sau mai multe benzi pe sens.
    In fine, ideea e ca astfel de senzori sunt peste tot si sunt legati la camere de luat vederi, iar daca vreo masina depaseste viteza la nesimtire e dat avertisment echipajelor de pe traseu si pornesc motociclistii dupa ea. Nu cred ca se poate da amenda pentru viteza daca nu e luata cu alt dispozitiv, dar e suficient motiv ca sa poata sa opreasca si sa caute nod in papura laugh

    Răspunde
  4. Cine a circulat cu masina inainte de ’89 poate isi aminteste de nişte radare rudimentare, cu 2 cabluri pe care le trăgeau peste şosea, trecea maşina peste cablu, iar militianul îl oprea pe şofer după câţiva metri. Atunci era usor cu cele cateva tipuri de masini (Dacia, ARO, SRDAC si ROMAN).Eu sunt curios cum o sa functioneze acum cand sunt masini cu 2-6 punti din care unele pot fi punti suplimentare de sprijin care nu sunt tot timpul in contact cu soseaua. Daca sunt si camere de luat vederi langa cabluri trebuie ca cineva sa urmareasca imaginile sa sa stabileasca daca s-a depasit viteza. Cred ca o sa aplice metoda scrisa de Malin.

    Răspunde
  5. Maline, dupa cum stii, idiotii astia cand preiau o idee de pe unde o vad, o pun in aplicare dupa cum ii taie capul si nu dupa cum ar trebui ca noi mereu suntem pe extreme: „ori nu facem nimic, ori le exageram”. Oricum o sa iasa un big bullshit, dupa ce or sa cheltuie un munte de banii cu senzorii aia si or sa si’o ia la greu in barba cu contestatiile o sa renunte la idee.

    @Cerevel – am umblat mult pe drumurile patriei in vremurile alea … evident ca si pasager, nu ca sofer ca eram prea mic. Sincer, nu imi aduc aminte sa fi vazut vreodata „sistemul” ala de care vorbesti si nici nu am auzit de el, dar asta nu inseamna ca te contrazic. laugh

    Răspunde
  6. Bravo d-l Cerevel, ai prins vremuri frumoase, Raba, Saviem laugh
    Cat despre radare, treaba e simpla, eu zic ca fiecare masina sa fie dotata din fabrica, obligatoriu, cu un sistem de raportare a vitezei in timp real catre un centru de monitorizare, astfel se va sti permanent cu cat circula fiecare. La cat s-a investit in radare si tinute la militieni plus alte rahaturi, cred ca ar fi mult mai ieftin si eficient

    Răspunde
  7. La ce dracu mi-as lua o masina puternica in Romania care fuge cu 300 daca viteza maxima admisa este 130 pe autostrada si alea sunt de rahat, fara cap si coada, doar daca am bani de la taticu de pe cardul gold sau paltinum ori fac ceva manevre, ca daca sunt un om de afaceri prosper pe bune inseamna ca am ceva cap si nu ma afisez ca orice manelist cu ghiuluri si lanturi cat destu’
    M-ai prins, am un scuter si vara il folosesc la greu, asta daca sunt acasa laugh

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura