Ieri am dat o talpa prin vestitul Targ Auto din Gilau/Cluj. Am fi vrut sa vindem ceva, sa cumparam ceva … deh … ca la targ. Lume multa, masini multe si de toate soiurile, preturi maricele ba chiar mari bine, praf mult, 36 de grade iar peste tot si toate plutea binecuvantatul fum de mici fara de care un targ nu e targ … ori de care ar fi el.
Ne’am invartit pe ici, ne’am invartit pe colo … nici in ziua de azi neputand intelege boala romanilor pentru Golf 4/Bora pentru care sunt dispusi sa scoata si 2500-3000EU din buzunare desi masina aia are 12-13 ani si e o buda din toate pozitiile … dar ma rog … nu te poti caca uita in buzunarele lor. Ne’am uitat pe la cateva masini … am mai schimbat cate o vorba cu unul/altul … ne’am topit de caldura … fain la targ … mai ales la 36 de grade afara, fara nici un petec de umbra cat de mic.
Pentru cei care nu au fost in targuri de genul asta si au de gand sa mearga sa cumpere o masina am cateva indrumari ce probabil ca le’ar fi de folos:
- Prima regula inainte sa mearga la un targ auto ar fi sa citeasca posturile de aici si aici;
- Bine ar fi sa ajungeti la targ cat se poate de dimineata, ideal ar fi ca in jur de ora 7 dimineata sa fiti acolo pentru ca sa prindeti masini mai ieftine ce altfel in prima faza sunt cumparate de samsarii care ulterior raman cu ele in targ dupa ce bineinteles ca mai pun si ei cateva sute de Euro in plus pentru ca … asa este afacerea.
- Incercati sa vedeti toate masinile din targ inainte sa va decideti la una singura. Ar fi bine sa notati numerele de telefon de la cele care v’au atras atentia pentru a ii contacta ulterior pe proprietari in cazul in care pleaca din targ intre timp sau nu mai dati de masina.
- Cam toate targurile sunt structurate la fel, in primele randuri stau comerciantii frecventi de masini, in randurile urmatoare se aseaza masinile dupa cum ajung la targ. In ciuda unor opinii ciudate, samsarii de masini nu sunt de evitat pentru ca facand comert cu masinile in cauza incearca sa aiba marfa cat mai buna si de aia este posibil ca de la un samsar sa va alegeti cu o afacere buna. Nu sunt cu nimic mai rai decat restul … samsar pana la urma inseamna doar un om care din asta incearca sa traiasca, multi tinand la numele lor si de aceia tot multi incearca sa evite pe cat posibil sa dea tepe.
- Ar fi bine sa aveti la voi niste sendvisuri si o sticla de apa daca nu sunteti amatori la mancarea de prin targuri. Cu siguranta o sa va prinda bine;
- Daca nu ati gasit nimic ce sa va convina ca bani, incercati sa stati pana la spargerea targului cand este posibil sa prindeti vreun vanzator care este dispus sa lase la bani doar ca sa scape de masina. Incercati negocieri cu cei care vin cu masini din afara judetului unde se desfasoara targul pentru ca unii ar fi multumiti sa scape de fier si sa reduca din pierderi chiar daca mai lasa la pret.
Cam astea ar fi regulile de baza care sunt valabile cam peste tot, restul secretelor raman secrete.
Inainte sa inchei, hai sa va mai zic doua dume tari pe care le’am auzit ieri in premiera prin targ.
Alea cu: masina batranicii care mergea cu ea numai duminca la biserica; aia cu proprietar unic decedat, vaduva fara permis sau saraca; masina de femeie si alte dume pentru gaste le stiam prea bine pe toate dar …
Fratele meu, masina e ca noua, noua iti spun, in masina asta a stat numai soferul, restul scaunelor nu au fost folosite …
La auzul careia nu m’am putut abtine sa il intreb pe vanzator: DA DA, SI ALA PROBABIL CA A CONDUS NUMAI IN PICIOARE SA NU UZEZE NICI SCAUNUL ALA!
Si …
Frate, motorul bate si scoate fum pentru ca am motorina in masina de mai bine de o luna!
La care nu m’am putut abtine sa il intreb: PAI SI DE CE DRACU AI MAI VENIT CU MASINA DACA MOTORINA ERA EXPIRATA?!
… pana acum nu le’am mai auzit, dar le’am notat langa bogata comoara de dume pe care le stiam deja!
Voi ati fost vreodata printr’un asemena targ? Ati cumparat vreo masina?
Te contrazic putin referitor la Golf IV. E o masina foarte misto. Spatioasa, usor de condus si in general fiabila si fara bube mari. COrect, e greu sa gasesti una intretinuta bine acum, dar e o maina buna si o alternativa misto de considerat fata de multe mizerii de azi. Bine, si pretul ar trebui sa reflecte de acum vechimea masinii si norma de poluare. Sintem in 2015.
Jules amice, daca purtam discutia asta prin 2005-2006 era o treaba. Suntem in 2015 totusi … nu poti acuma sa traiesti din nostalgii si sa iti cumperi o masina de 15 ani pe motiv ca era o masina buna in tineretile ei. Este totusi un model conceput inainte de anii 2000 … da’o ba dracu … si dinozauri au fost buni la ceva … dar au disparut pana la urma. Da ca tot ai chef de polemica … cu masina spatioasa … depinde ce intelegi prin spatiu, pentru mine unul este chiar modesta iti pot da cel putin 5 exemple de masini din clasa ei care o fac. Ca si fiabilitate … ba acum ce dracu sa se strice la ea?! Sunt niste masini chele in general fara prea multe ghizmouri … gen Logan nemtesc. Usor de condus … asta suna a gandire feminina … sau a conducatorului de Dacie 1300. Cum ziceam … e un Logan nemtesc si aia e … ca in rest nu prea e nimic de spus.
Trebuia sa zici ca vii pe meleagurile astea clujene. As fi mers si eu la acel targ, ca vroiam sa vad cam ce modele exista la un pret de cam 2500E.
Vreau sa incep un pic mici investigatii legat de asta, ca vreau cam peste 6 luni sa cumpar asa ceva .
Nu au intrat nici zilele si nici ocaziile in sac, pana atunci mai ajung eu pe acolo si o sa incerc sa iti dau un semn, eventual trimite’mi intre timp un email cu nr. tau de telefon si ne auzim.
In marja aia de bani gasesti ceva masinute destul de bunicele mai ales daca nu ai preconceptiile legate de un singur model/producator/etc. Asa cum spuneam, depinde ce anume ti’ai dori … masina mai mult pentru oras, masina pentru afara din oras in zone limitrofe sau vecinatati, masina pentru distante lungi … daca imi spui cam ce anume, pana poate ca reusim sa ne vedem putem discuta aici asupra unor modele ce le gasesti in banii aia vs ce ti’ai dori tu.
Nu am preconceptii legate de marci / modele. In schimb, alte chestii conteaza pentru mine. Top 3 sunt:
1). Facilitati pentru siguranta, chestii de genul calitatea airbag-urilor, centuri de siguranta sa fie si in spate si sa fie bune etc.
2). Costuri si usurinta la intretinere. De exemplu as evita multe modele asiatice pentru ca sunt mai rare si prin urmare piesele costa mai mult si e mai greu sa gasesti mecanici auto care sa stie sa lucreze la ele.
3). Clima. Iarna sa dea caldura, vara sa dea racoare. Si sa nu se strice sistemul asta la fiecare 6 luni…. Super important pentru un minim de confort.
Mai mult pentru oras as lua-o. Nu o s-o folosesc in fiecare zi, dar totusi o sa fie frecvent. Ocazional mai iesim si afara din oras .
PS: Trimis mail