Dupa ce am avut autostrada broastei cu burta galbena, autostrada liliecilor si autostrada ursilor invizibili, care ne’au costat intarzieri de ani de zile si miliarde de euro risipite datorita anularilor de finantare din pricina lipsei unor avize de mediu prin deosebita grija a Comisiei Europene, a venit si vremea autostrazii gandacului coroitor, MORIMUS FUNEREUS, taman cand in sfarsit se apucasera astia ai nostri de lucru la mult asteptata si necesara autostrada Pitesti-Sibiu, din lipsa careia zi de zi se pierd milioane de lei si exista riscul ca Renault sa renunte la productia de la Dacia, existand chiar si un ultimatum din partea francezilor in acest sens prin care in 2017 cereau statului roman ca autostrada promisa, Pitesti-Sibiu, sa fie gata in cinci ani, sau se retrag din Romania.
Cum dracului am ajuns aici, de ce continua batjocura asta, si cum s’ar fi putut rezolva acesta vesnica epopee?
Pai, ia sa ne intoarcem in urma ceva timp, mai exact prin 2018, cand Mircea Draghici, propus atunci ca ministru la Transporturi, explica, in clar, de ce Romania nu are autostrazi si nu va avea autostrazi:
Propunand, tot atunci, si solutia care sa rezolve definitiv aceasta problema, respectiv ca autostrada Pitesti-Sibiu sa fie declarata in CSAT ca obiectiv de interes national, lucru ce ar surclasa in acest fel avizul european de mediu (care, btw, fusese obtinut tot in 2018 de Romania, fara obiectii, ca acum CE sa se suceasca) dar atunci nu l-a bagat nimeni in seama, nici chiar cei din propriul Guvern, Iohannis refuzand ulterior sa semneze numirea lui in functia de ministru, desi avea studii in domeniu si ar fi avut tot interesul sa faca ceva, Mircea Dragici fiind deputat de Arges.
„Mă bucur că CSAT a înțeles în sfârșit ceea ce am propus la momentul nominalizării mele ca ministru al Transporturilor: autostrăzile trebuie sa fie obiective de interes și siguranță națională!
Iată ceea ce am adus în spațiul public încă de la începutul anului, chiar dacă la acel moment mulți nu au crezut în ideea mea.”
scria Draghici pe Facebook, facand trimitere la o postare din 4 ianuarie 2019.
Cum nu le’a pasat atunci, cui sa ii mai pese acum si unde pana mea is #sieu? Unde e acum intaiul shaormar al tarii si toti aia care urlau cat ii tineau bojocii ca vor autostrazi? E liniste si pace acum, romanii nu mai vor nici autostrazi, nici spitale, nici scoli, nici salarii, nici pensii, nici bunastare, nici #otaracaafara, le ajung promisiunile si mUEa.
Bucurati’va.