Domo pana acum cativa ani era un exponent de baza al creditelor cu buletinul alaturi de alte nume care astazi ori s’au restructurat si inca mai atarna prin retail ori sunt istorie. Cum creditarea cu buletinul nu a mai mers iar ei nu au fost capabili sau mai bine zis nu si’au dorit sa se restructureze in vreun fel inevitabilulul final al falimentului nu a mai putut fi evitat in cele din urma. De vreo doua luni DoMo a mai vandut ce avea prin magazine si a tras obloanele lasand cu ochii in soare mii de clienti care nu si’au mai vazut produsele comandate la ei fie au ramas cu echipamente electronice pentru care nu mai asigura nimeni garantie desi teoretic ar trebui sa fie acoperite de aceasta anii buni de acum inainte.
Cine raspunde pentru teapa asta care dealtfel nu este nici prima si cu siguranta nici ultima?! De ce din experienta ultimilor anii nu s’a pus la punct o lege de protectie a consumatorilor care raman cu ochii in soare in urma unui faliment de acest gen?
Si pe final, imi aduc acum aminte de niste discutii purtate pe aici cu ceva vreme in urma legat de cumparaturile de la magazinele mai mici din orase sau cele de la marile retailere in care principalul avantaj invocat de unii era ca prefera marii retaileri pentru siguranta garantiei ulterioare. Mai sunteti tot la fel de optimisti si acum?!
P.S. De pe la DoMo am in garantie doar o mizerie de aeroterma de 60 lei … mare paguba in ciuperci nu’i … da nu cred ca aia care vreun SmartTV de cateva mii de lei pot spune acelasi lucru. Voi cum stati?
N-am mai calcat de ceva ani intr-un domo… iar de pe net… nici gand.
Domo a fost mai agresiv pe partea de retail decat pe partea de online …. probabil ca de aia nu te’ai numarat printre clientii lor. In retail insa in vremurile de aur ale creditelor din flori le mergea de trasnea in mare parte fiind preferati de clientii de varsta a doua.
La treaba cu garantia tin sa te contrazic, cel putin teoretic. Am avut si eu o firma mai mica si am vandut echipamente IT etc. si am fost distribuitor al unei firme mai mari si conform normativei europene ce reglementeaza piata in domeniu, la garantie se obliga exclusiv importatorul produslui in cauza si nu intermediarul sau „buticul” care-l vinde. Astfel fiecare certificat de garantie emis in conformitate cu legile in vigoare trebuie sa contina si datele de contact ale importatorului. In cazul in care magazinul de la care ai cumparat plasma saptamana trecuta tocmai a dat faliment si tie ti s-a stricat tot ce trebuie sa faci e sa identifici datele de contact ale importatorului si sa iei legatura cu el. Importatorul fie te trimite la un service autorizat care-ti accepta garantia, fie iti cere sa trimiti produsul prin curier.
Beleaua este ca nimeni nu respecta aceasta lege … nici chiar cei mai mari retaileri care nu iti ofera niciodata detalii despre importatorul caruia teoretic te’ai putea adresa.
Daca am trai intr-o tara normal la cap am avea tribunal de onsolventa si faliment care ar da o hotarare de protejare a clientilor, in aplicarea directivelor europene in vigoare.
Dar traim in twilight zone numita Romania…..at The Outer Limits!
Problema, in opinia mea pleaca in primul rand de la omul de rand si nu ma refer la noi astia care scriem pe bloguri pentru ca noi de bine de rau luam atitudine denuntand public tepele astea. Dar pe langa noi sunt alte mii de afectati care inghit bine si mai toarna un pahar cu ochii in zeroTV si gata.
” pe final, imi aduc acum aminte de niste discutii purtate pe aici cu ceva vreme in urma legat de cumparaturile de la magazinele mai mici din orase sau cele de la marile retailere in care principalul avantaj invocat de unii era ca prefera marii retaileri pentru siguranta garantiei ulterioare. Mai sunteti tot la fel de optimisti si acum?! laugh”
Da, inca eu am aceeasi idee. Un gigant din asta nu pleaca dupa un an de comert. Domo a fost pe piata de zeci de ani.
Cit priveste garantia produselor, parca dracul nu e atit de negru. Intr-adevar falimentul inseamna ca returnarea lui in 30 de zile sau schimbarea nu mai sint optiuni. Dar in ce proveste garantia produselor, sint sigur ca nu Domo le repara si pe certificatele de garantie era trecut un service care nu apartine de Domo. Daca ti-ai luat samsung, LG, phillips sau sony, astia au service-uri autorizate peste tot. Daca ti-ai luat cine stie ce mp3 westman sigur pe certificatul de garantie e trecut un service dubios. Dar nu e DOMO.
Parerea mea.
Mai e partea de despagubire unde nu ai de unde sa o obtii daca e cazul. Adica s-ar putea ca legea spune ceva dubios pe partea asta, dar e cu procese si altele.
Ei hai sa ti’o dau si pe aia din fundul curtii … intamplator am o relatie de colaborare cu acelasi service care asigura garantia pentru DOMO la nivel zonal. Inca dinainte sa intre DOMO in faliment, erau mari probleme pe partea de garantii pentru ca cei de la DOMO faceau platile pentru asigurarea garantiilor cu foarte mari intarzieri, multe din produse incepand sa fie refuzate inca de acum un an si ceva de baietii de la service’ul despre care iti vorbesc. Acum de cand au dat faliment, baietii nu mai asigura nici o garantie care vine de la DOMO pentru ca i’au tepuit si pe ei cu niste bani destul de seriosi singura cale prin care isi mai pot recupera pierderile ar fi sa ii dea in judecata pe aia de la DOMO insa fiind in procedura de insolventa mai da daca ai pe cine. E necaz mare … mai mare decat pare la prima vedere, iar daca la o firma mica tepele se numara la nivel de hai sa zicem cateva sute de clientii, aici vorbim de cateva zieci de mii daca nu mai bine.
Apropo de subiect, pare sa se remedieze problema asta cu putin noroc: http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Social/Se+schimba+regulile+privind+certificatul+de+garantie+si+garantia
Primit prin posta romana pe „aia din fundul curtii”. Cu recomandare si semnatura plus livrare personala. Point taken!
Ramin la ideea ca e mai sigur sa cumperi de la un lant mare de magazine. Falimentul poate interveni oricind la orice firma. La astia mari, in general, mai scapa zvonuri din timp si se poate lua o decizie mai buna de cumparare. Ma rog, daca te tii la curent cu zvonurile.