eHighway: un proiect viabil de viitor?

Desi pe la noi ne chinuim sa inauguram cm de autostrada clasica/an, altii se gandesc deja la viitor incercand sa introduca solutii ecologice pentru transportul viitorului odata ce masinile electrice par sa prinda avant.

Pentru ca unele dintre cele mai plouante autovehicule de pe sosele sunt si vor ramane autocamioanele de transport marfa, in Suedia inca de anul trecut s’a trecut la proiect pilot pus in aplicare de Siemens in colaborare cu Scania unde se testeaza pe 2km de autostrada un autocamion hybrid care imprumuta din tehnologia prezenta de multa vreme in orase si la trolebuzele/locomotivele cu pantograf, ce ii poate asigura autotrenului o viteza constanta de deplasare de pana la 90km/h, cu o reducerea a costurilor cu energia la jumatate fata de carburantii fosili, precum si diminuarea considerabila a gradului de poluare la nivel local.

In urma acestor rezultate promitatoare, Siemens anunta ca va demara intr’o etapa pilot si in Germania, 10km de autostrada electrificata (eHighway) intre Frankfurt si Darmstadt care vor fi finalizati in 2018, urmand ca ulterior in functie de testele efectuate si acolo sa continue acest proiect in colaborare cu Ministerul German al mediului.

Sincer sa fiu, mie unul mi’se pare ca doar au redescoperit apa calda! De multa vreme eu unul in prostia mea m’am gandit de ce nimeni nu s’a gandit la varianta asta si pentru transportul de marfa extraurban. Probabil ca o piedica au fost pana acum costurile de electrificare si intretinere, insa se puteau gasi numeroase variante de amortizare a acestor costuri inclusiv printr’un soi de portare a transportului de energie intre orase care sa nu mai ocoleasca autostrazile sau sa mearga in paralele cu ele ci sa fie un soi de parte integranta cu o linie dedicata de consum al acestor autocamioane. Alte ideei interesante de viitor puteti vedea mai jos, desi nu sunt deloc niste noutati, incarcarea/alimentarea prin tehnologia inductiei fiind cunoscuta de cand lumea a fost binecuvantata cu un geniu ca Tesla …

Credeti ca este o solutie de viitor care in cativa ani de aici inainte va incepe sa fie din ce in ce mai raspandita pe autostrazile lumii moderne, sau va muri in fasa? Prin Romania macar va imaginati asa ceva? laugh

8 comentarii la „eHighway: un proiect viabil de viitor?”

  1. Mai rămîne să puie şine de cale ferată pe autostradă şi atuncea treaba e rezolvată. Mare descoperire epocală să bagi corent în camioane prin firu cela ! Or uitat de costurile cu montatu pentru o droaie de stîlpi. Ce „economii” se pot face că nu arzi motorina, mă îndoiesc că poate acoperi aceste costuri. S-or fi luat şi ceia dupe afacerile noastre: trabuie ori nu trabuie – plantăm o grămadă de stîlpi, pentru că cineva se capătă cu un comision gras, apoi alt comision se duce la o firmă de consultanţă care să stabilească că de fapt economia nu este atît de mare, ci chiar însăşi poluarea este mai mare (stîlpii şi mai ales firu cela trebe întreţinut permanent, deci alte drumuri, etc.) şi uite aşa se fac afacerile.
    Asta că să nu mai zică cineva că afacerile noastre nu sînt sursă de inspiraţie !

    Răspunde
  2. camionele fata de tren au fost preferate pentru flexibilitate. A transforma camionul in troleu ar lipsi industria tocmai de flexibilitate. Sorry, idee buna, dar mai trebuie lucrat , boys crazy

    Răspunde
  3. Pai cum ce ii afecteaza flexibilitatea? Schimbari nu sunt multe, practic la camioanele actuale ii pun un motor hybrid care va functiona in modul electric doar si numai pe autostrazi, cel termic ramanand in continuare de baza cand vine vorba de suplimentarea puterii la nevoie sau folosirea lui ca motor principal in afara autostrazilor.

    Răspunde
  4. Cercetare nu investitii, asta pe afara inseamna bani mai putini dati la impozite, reclama, imagine, si taiat panglici de inaugurare, adica politica. Chestia pare misto, dar privind imaginea asta imagineaza-ti cum ar fi sa conduci asa ceva, apoi stalpi, cabluri, pantografele alea monstruoase, im faza asta arata…. strutocamila laugh

    Răspunde
  5. Ce nu imi este mie clar e de ce dracu au nevoie de monstruozitatile alea de pantografe si nici de infrastructura aia in bataie de joc. Pe de alta parte, si eu am aceiasi opinie, asa cum zicea bine Sorin mai sus … nu mai bine pun si niste sine pe autostrada si bagam direct trenuri!? laugh

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura