Pentru oricine are masina, un redresor de baterie este un must have, in primul rand pentru ca poti sa ai surpriza sa te trezesti oricand cu acumulatorul mort la masina (mai ales iarna cand este foarte frig), cat si pentru a prelungi viata acestuia este recomandat ca din cand in cand sa il pui pe un redresor, mai ales cand folosesti foarte mult masina in oras si acumulatorul respectiv este mult mai uzat datorita pornirilor repetate si a timpului redus de incarcare cu ajutorul alternatorului.
Aveam unul mostenire de la bunicul … care isi facea datoria cu succes … insa am si prieteni care mi l’au cerut imprumutat si imprumutat pe viata a ramas. Am tot zis ca o sa imi iau altul … si pana la urma asta am si facut … luand in considerare faptul ca il voi folosi de cateva ori pe an, aveam nevoie de unul simplu, ieftin si care sa isi faca treaba, fara ghizmouri inutile si tot soiul de optiuni pe care sa nu le folosesc niciodata. Intr’un final am dat peste Einhell BT-BC 5, 5 A, pe care l’am remarcat in primul rand pretului de 99 lei si am zis sa ii dau o sansa …
Descriere:
Produs de nemtii de la Einhell ( dar Made in PRC ) a sosit impachetat intr’o cutie clasica de carton si o carticica cu instructiuni. In ciuda dimensiunii foarte reduse, constructia este una metalica, neasteptat de robusta, lucru ce il face portabil la nevoie. In afara de ampermetru care isi masoara curentul de incarcare, acest redresor nu prezinta nici macar un led indicator sau buton de on/off, operarea lui este una simpla: se monteaza clestii conform polaritatii si se baga in priza. Ca veni vorba de firele si clestii de conectare, acestea s’au dovedit de o calitate surpinzator de buna, pe parcursul incarcarii bateriei nu am observat nici cea mai mica incalzire a acestora, conectarea clestilor pe bornele bateriei fiind destul de ferma.
Caracteristici constructive:
– Constructie izolata;
– Carcasa din tabla de otel;
– Maner de transport;
– Ampermetru integrat;
– Protectie pentru scurtcircuit si polaritate gresita;
– Cablu de alimentare cu stecher;
– Cablu de incarcare cu clesti robusti.
Specificatii tehnice:
- Amperi incarcare (A): 5;
- Adaptor incarcare: 230v AC;
- Amperi pornire 26 – 200 A (bateriile cu plumb);
- Procesor pentru monitorizarea incarcarii in trepte;
- Recomandat pentru acumulatori: 25 – 80A, cu sau fara intretinere;
- Functii: ampermetru: monitorizare tensiune; protectie polarizare inversa; Protectie suprasarcina;
Utilizare/concluzii:
Recunosc ca atunci cand l’am comandat eram destul de sceptic in primul rand datorita pretului redus cat si al celor doar 5 amperi care sa zicem ca ar fi constanti. Incurajat de cele 30 de zile drept de retur la Emag, am zis sa ii dau totusi o sansa, mai ales ca nu am gasit nici macar o opinie pe net legata de acest model. Avand benzinara, bateria pe care l’am testat este una fara intretinere de 55A pe care a reusit sa o incarce de la aproximativ 20% in vreo 7 ore. In timpul incarcarii am fost suprins de faptul ca este foarte silentios si in acelasi timp ca nu se incarzeste absolut deloc … lucru remarcabil pentru un redresor atat de mic.
Asa cum am spus … utilizarea este una foarte simpla, tot ce trebuie sa faci este sa desurubezi preventiv capacele de la baterie (pentru a preveni o explozie accidentala a acesteia) sa conectezi clesti de incarcare conform polaritatii (+Rosu/-Negru), sa il bagi in priza si … sa ai rabdare. Conform specificatiilor din manual, o baterie de 60A descarcata la maxim, o incarca in aproximativ 20 de ore, pentru mine unul au fost suficiente cele 7 ore ca masina sa porneasca fara nici cel mai mic efort inca e la prima cheie.
In concluzie … pentru cine cauta un redresor de baterie mic, ieftin, usor de utilizat si care isi face treaba … la cei doar 99 lei, Einhell BT-BC 5, 5 A poate fi socotit o alegere ideala … pentru mine unul a picat si ca un cadou de Florii! 😉
Apropo … La Multi Ani! pentru toate florile!
Utilizarea este una foarte simplă cu o condiţie: să ai o baterie cu acid clasică, nesigilată, căreia îi scoţi capacele, îi bagi densimetrul ca să te asiguri că e descărcată şi eventual sulfatată şi o pui la redresat ca pe vremea lu’ bunicu’.
Bateriile etanşe au nevoie de un redresor căruia să îi poţi controla amperajul, care să poată da un amperaj mai mare pentru desulfatare, care să nu o încălzească până aproape de punctul de explozie, bateriile AGM au alt voltaj de încărcare faţă de cele cu electrolitul lichid şi aşa mai departe.
Deci redresorul de 99 de lei face o treabă de 99 de lei în condiţiile din prezent, e bun doar la o urgenţă, când ţi-ai golit bateria şi orice te ajută să porneşti maşina e mai bun decât nimic.
Din cate vad cunostiintele tale sunt avansate in acest domeniu … eu unul, avand o baterie clasica cu acid fara intretinere, am mers pe principiul asta:
„… e bun doar la o urgenţă, când ţi-ai golit bateria şi orice te ajută să porneşti maşina e mai bun decât nimic.”
Si sa fim seriosi … cam de asta are nevoie marea majoritate a celor care se trezesc cu bateria consumata la masina … in mare parte fiind vorba de baterii clasice cu acid, pentru ca nu multi sunt dispusi sa dea o suma importanta de bani pe o baterie cu gel. Eu prefer bateriile romanesti (Caranda/Rombat) … nu din patriotist ci pentru pretul bun in raport cu calitatea, pana acum nu m’au dezamagit niciodata … asta pe care o am acum are vreo 4 ani si inca duce.
De unde stii cand o baterie dinasta e incarcata ?
Poti afla asta prin 3 metode:
1. Cu ajutorul unui multimetru;
2. Cu ajutorul unui densimetru;
3. Printr’o metoda de calcul ca cea de mai jos:
Cea mai simplă metodă e faptul că poate porni maşina
Mai serios: bateria plumb-acid e încărcată când voltajul la borne e 12,8 V sau mai mare. La 12,2 V e încărcată la 50% şi la 11,8 V sau mai puţin e praf (bateria plumb-acid care s-a descărcat 100% se mai încarcă foarte greu şi o să îşi piardă mult din durata de viaţă prin sulfatare).
Mai in gluma, mai in serios, cam ala este testul de baza!
Tot pentru a evita sulfatarea este bine ca din cand in cand sa pui bateria pe un redresor, mai ales daca freci bateria aia mult prin oras unde ai porniri dese si timpi de incarcare redusi.