iFaassss …


Dupa ce toata lumea astepta cu limba scoasa iesirea pe piata celei de a 5’a serie de telefoane iPhone si s’au trezit cu IPhone 4S, nici in cazul tabletei iPad 3 lansata ieri cu surle si trambite situatia nu este mai roz, pe ici pe colo aparand deja oameni care isi manifesta dezamagirile in ce priveste noul produs ce nu aduce mai nimic nou in afara unei rezolutii mai ridicate a display’ului (dar nu full HD) un procesor Dual-Core (nu Quad cum se zvonea) ceva mai rapid, o grafica ceva mai buna si posibilitatea de conectare 4G care inca nu este disponibila peste tot. Pentru o companie a carei baza de vanzare este reprezentata de mainstream (gen Samsung) o asemenea tableta era o lansare interesanta, pentru una care se doreste a fi altfel iar vanzarile sunt sustinute de cumparatori care au impresia ca fac parte dintr’o secta, este un fas. De ani de zile se confrunta cu acesta problema, lipsa de imaginatie si inovatie fiind din ce in ce mai acuta, norocul lor fiind genialul Steve Jobs care era in stare sa vanda un produs Apple si unei maimute, acum din pacate omul nu mai exista iar Tim Cook, succesorul sau nu are nici talentul si nici carisma de a minti atat de frumos. In ciuda marketingului bine pus la punct, care a pastrat si folosit aceiasi binecunoscuta reteta (exploatarea secretomaniei sustinuta de zvonuri prealabile ce aveau darul de a incinge si mai tare curiozitatea fanilor) posesori de iPad2 nu gasesc deloc tentanta ideea unui upgrade, iar cei care nu si’au luat pana acum nici una dintre ele, probabil ca vor opta inspre iPad2 avand in vedere ca pretul acesteia va intra intr’o scadere destul de accentuata dupa aparitia pe piata a noi tablete deja anuntate.

Din punctul meu de vedere, viitorul acestei companii se indreapta incet si sigur spre conul de umbra de unde a reusit cu chiu cu vai sa ii scoata Steve Jobs acum cativa ani. Atat tabletele cat si telefoanele inteligente si’au atins deja sau urmeaza in curand sa isi atinga maximul de inovatie ce le poate fi oferit. In acelasi timp, companii ca si Samsung isi consolideaza pozitia pe piata din ce in ce mai puternic, avand o oferta mult mai variata si indreptata inspre mai multe nivele de cumparatori. Daca pana acum cativa ani Apple dadea tonul unor tehnologii ce apareau pentru prima oara implementate in device’urile fabricate de ei (unele bune altele mai putin bune) acum se pare ca incet si sigur compania din California isi pierde suflul de la o lansare la alta in timpul in care companiile concurente iau un avans tot mai mare, ca sa nu mai zic ca Google odata cu achizitia companiei Motorola Mobile, probabil ca va deveni in curand unul dintre jucatori importanti de pe piata tehnologiei mobile.

Din cate am auzit … inca nu sunt hotarati asupra numelui noii tablete anuntate. Le propun iFas.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura