Rodajul unui motor de masina este jumatatea din viata lui! Un rodaj bine facut poate prelungi cu ani buni viata unui motor la fel cum unul prost facut ii poate injumatatii perioda de viata sau chiar mai rau! Indiferent ca ai cumparat o masina noua sau ai reconditionat un motor, o perioada de rodaj este obligatorie, deoarece componentele din care este fabricat acel motor au nevoie de un timp de „acomodare” si uzura astfel incat motorul sa ajunga in timp la parametrii promisi de producator. Motoarele de pe masinile noi beneficiaza de un prerodaj efectuat pe banc, in timpul in care un motor reconditionat trebuie prerodat si mai apoi rodat. Exista diferite metode, diverse pareri sfaturi si opinii in acesta privinta, astfel ca daca le auzi sau citesti, ajungi la concluzia „cate bordeie, atatea obiceie”.
Pentru ca am reconditionat de curand un motor de la A la Z, m’am vazut pus dupa multi ani in situatia de a gasi metoda cea mai buna de rodare a lui, pentru a obtine atat cele mai bune rezultate din punctul de vedere al performantelor, cat si al durabilitatii in timp. Dupa ce am ascultat mai multe pareri, am citit mai multe forumuri si am schimbat mai multe ideei cu oameni in domeniu, metoda pe care am gasit’o eu, am descris’o aici, unde probabil ca in timp se vor aduna din ce in ce mai multe pareri si opinii legate de acest subiect, care sa ii ajute pe cei care cauta o metoda cat mai buna de a realiza acest lucru. Pentru cei care nu au cont pe acel forum, isi pot scrie intrebarile, parerile si opiniile aici, in sectiunea de comentarii care se afla la finalul acestui post!
Sper sa va fie de folos! 😉