Pentru ca frantuzoaica s’a dovedit foarte cuminte si de incredere, cu ocazia implinirii unui an si a aproape 10.000Km facuti impreuna, a primit cadou un pachet complet de revizie care s’a compus din:
Pachet consumabile:
- Ulei motor 5l ELF Evolution 900SXR 5W40 (Made in Belgia);
- Filtru ulei Mahle original;
- Filtru aer Mahle original;
- Filtru benzina Mahle original;
- Filtru habitaclu cu carbon activ Mahle original;
- Toate filtrele Made in Austria le gasiti in pachet complet aici.
Pachet distributie:
- Kit distributie Gates (Made in Belgia);
- Pompa de apa Valeo (Made in Belgia);
- Curea transmisie Contitech (Made in Romania);
- Semeringuri ax cu came Elring (Made in Germania);
- Antigel concentrat CARTECHNIC 12++ (Made in Germania).
Decizia asupra alegerii brandurior listei de mai sus a fost luata dupa un brainstorming pe care l’am facut impreuna cu mecanicul meu incercand sa gasim cel mai bun raport pret/calitate fara a ne zgarci la pret dar nici sa aruncam doar banii pe marketing. In prima faza ne gandisem sa mergem pe un kit de distributie de la Contitech plus o pompa de ala Hepu. Am renuntat datorita pretului exagerat de mare, desi acum ceva vreme Contitech era un producator de mijloc si nu de prima clasa ca in cazul celor de la Gates cu care am lucrat ani si ani de zile fara nici o problema, faptul ca baietii s’au prins ca e un soi e moda cu distributiile astea au bagat in pret pe masura reclamei. Pompa de apa am ales intr’un final Valeo deoarece aceste pompe se afla si in echiparea originala Renault, am mai lucrat cu asa ceva, sunt foarte ok cu un bun raport calitate/pret. La restul de consumabile decizia a fost usoara, am ales Mahle la filtre care desi scumpe sunt de foarte buna calitate, uleiul ELF by Total a venit de la sine fiind promovat de Renault de cand lumea iar antigelul …
… desi scump, l’am ales pe cel mai bun pentru ca de schimbat va mai fi schimbat doar la un nou schimb de distributie, adica peste vreo 70.000km cat este si garantata. Semeringurile de la fuliile axelor cu came le’am schimbat preventiv, multi facand greseala sa nu le schimbe odata cu schimbul de distributie ca mai apoi sa se intrebe de unde pierderi de ulei si sa isi smulga parul din cap cand vor fi nevoiti sa plateasca o noua demontare/montare de distributie si cel putin o noua curea pentru a schimba doua banale semeringuri de etansare a uleiului in motor.
Cu toata treaba asta am pierdut si eu o zi pentru ca am stat pe langa masina dand si o mana de ajutor daca a fost nevoie. Toate lucrurile au decurs normal, distributia fiind montata cu ajutorul trusei de blocatori si nu dupa semne sau ochii cum se obisnuieste pe la noi …
In rest totul s’a facut cu multa grija si dragoste pana cand am avut si rezultatul final …
Concluzii si cateva sfaturi:
Dupa terminarea lucrului imbunatatirile sunt evidente, motorul merge mai rotund, intra mai repede in temperatura, vibreaza mai putin, toarce mai linistit. Daca mi’as permite sa va dau cateva sfaturi atunci v’as spune sa incercati ca operatiile astea de intretinere sa le faceti la timp, ca la carte si mai ales sa nu va zgarciti la ele! O distributie se schimba complet adica: curea, role si neaparat pompa de apa! Multi fac greseala de a se zgarci la asta si apoi se dau cu capul de pereti cand incepe sa le curga pompa sau si mai grav se blocheaza si rupe distributia, primul semn ca e pe moarte fiind aruncarea suprapresiunii care a trecut de presetupa de la rulment afara din pompa printr’un mica gaura creata special pentru asta, a mea de exemplu arata aparent ok pana la demontare …
… care odata facuta ne’a demonstrat faptul ca pierderile alea mici de antigel ce le aveam nu erau intamplatoare ci datorate chiar pompei de apa care avea un oarecare inceput de sfarsit. Asadar nu va jucati si mai ales nu va zgarciti! Schimbati tot ce trebuie schimbat conform indicatiilor producatorului, lasati deoparte sfaturile prietenilor, vecinilor, neamurilor si mai ales ale intru’tot cunoscatorilor de pe net! Cum va ziceam, nu uitati nici de semeringurile alea ieftine de la fuliile axelor cu came, costa mai nimic, insa pot deveni probleme mari in timp! Daca tot ati facut demontarea si ati platit demontarea ei, insistati sa fie schimbate si acele semeringuri indiferent de starea lor aparenta!
De asemena, antigelul este un consumabil care se schimba odata cu distributia si nu se mai baga inapoi in motor dupa scoaterea lui! Acesta pe langa rostul de agent de racire al motorului are si rolul de lubrefiant pentru pompa de apa! Antigelul care nu este schimbat la timp devine coroziv, lucru care duce la uzura prematura a pompei de apa, diverse scurgeri pe circuitul de racire inclusiv corodarea prematura a radiatorului! Un schimb de antigel nu costa foarte mult, benefiicile sunt foarte mari iar de facut se face la interval mare de timp, deci nu va zgarciti nici in cazul dat, ca o sa platiti ulterior de va sar capacele!
Acelasi lucru se aplica si la filtre, nu alegeti cele mai ieftine filtre pentru ca desi in aparenta nu sunt foarte importante, rolul acestora este major in protejarea unor parti vitale ale motorului! Un filtru de proasta calitate va lasa impuritatile sa treaca mai departe in motor, lucru ce va accentua uzura prematura a acestuia! Schimbati’le pe toate la fiecare revizie si nu va zgarciti la alegerea lor! Un filtru de calitate va asigura si o perioada mai mare de timp pana la schimbarea lui fata de unul de ieftin si de proasta calitate!
Nu ma lungesc mai mult, daca mai aveti intrebari sau aveti nevoie de niste sfaturi, in masura priceperi le ofer cu drag in sectiunea comentarii unde astept si intrebarile voastre!
Eu unul ma declar foarte multumit si linistit pentru ~15.oookm la consumabile si vreo ~70.000km la distributie.
La multi kilometrii si asfalt uscat la toata lumea!
Saptamana viitoare am si eu programare…
Mariane ce sa zic … succes si punga plina sa ai ca o sa fie nevoie! Pe ce branduri te’ai hotarat sa mergi?