Imi plac masinile, mi’au placut de cand ma stiu, pana si scoala am facut una cu profil mecanic, desi nu mi’a placut sa o practic ca meserie, masinile mi’au placut in continuare. De condus le’am condus inainte sa ajung la pedale, ma tinea bunicul in brate, cand am ajuns la pedale am tras de Dacia lui bunicul pe drumuri laturalnice pana mi’am luat permisul la 18 ani de de atunci conduc. Pe la 6-7 ani, am facut din capul meu o plansa cu functionarea motorului de Dacie, dupa ce am stat cu nasul prin motoare, ca mi’au placut … iar de atunci mi’au trecut prin maini, masini de toate felurile si soiurile. Cu bagajul asta adunat, am scris pe aici numeroase articole despre masini, printre prieteni fiind cunoscut ca „ala care il intrebi ceva cand vrei sa iti iei o masina”.
Vremurile s’au schimbat
A fost o vreme buna, in care ma intelegeam cu oamenii, mereu plecand de la premisa: „cati bani ai, hai sa vedem ce gasim in banii aia”, sfatuindu’i pe toti sa nu stea agatati de un anume brand sau figuri in cap, ci sa cautam in banii aia ceva care sa merite cumparat, sa isi permita sa o intretina ulterior si cu care sa isi faca treaba. Si a fost bine o vreme ca oamenii intelegeau ca daca nu au banii de figuri, e bine sa te multumesti cu ceva ok, dar in ultimi ani, lucrurile s’au schimbat, ca mai nou, nimeni nu mai vrea o masina buna, toata lumea vrea figuri de bani multi, desi ei nu au banii aia.
Ma las de recomandat masini bune
Si cred ca asta am sa fac, ca in ziua de azi, pe toti ii intereseaza mai mult sa aiba „clima bizona”, chiar daca clima aia e stricata, important e sa o aiba, ca arata mai misto decat „busoanele de aragaz”. Tot la fel de important pentru multii e „sa aiba cai domne, cai multi”, desi jumate din ei poate ca is morti dupa ce au alergat 1 milion de kilometrii, important e sa fie acolo la numar, ca da bine cand intreaba vecinul invidios. In rest, nu conteaza ca e umflata ca gogosar de rugina, mai importanta e sigla care abia mai sta pe ce a ramas din tabla, cum si scaunele din pielea cu atat de multa „patina” ca iti zambeste buretele prin ea.
Mai exista masini bune?
Da, sunt, unele chiar ok la banii lor, dar ce folos cand mereu se cauta ce e mai ieftin, o alta meteahna de care te lovesti tot mai des, toti cautand sfantul Grall al masinilor si „ocazia vietii”. Nu zice nimeni sa fi tampit sa platesti peste pretul pietei, dar nu e nici cazul sa te rahatesti pe tine la 1-200EU cu care ti’ai lua o masina cat de cat ok atunci cand dai peste ea, uitandu’te tot la alea mai ieftine care in general se incadreaza in categoria „teapa vietii” mai degraba decat la „ocazia vietii”.
Masini de Germania, mancati’as
Pe asta o stiti? Pai cum sa nu o stiti ca toti viseaza la masinile alea „de Germania” de parca si acolo is pe toate drumurile masinile bune pe care ti’le dau nemtii de mila, ideei pe care le au cei mai multi care nu au fost in viata lor dupa vreo masina si traiesc din povestile altora! Babaieti, nici in Germania nu stau masinile bune pe toate gardurile, alea bune cu kilometrii putini costa mult, ca nemtii nu sunt cine stie ce oameni plini de spiritul caritatii si nici pe la aia nu baga nimeni inainte banii intr’o masina ca sa ti’o dea tie de buna, dupa! Ca sa gasesti o masina buna, si gasesti, trebuie sa cheltuiesti niste bani buni si umbli pe acolo de inebunesti, ca pe acolo nici dracu nu sta dupa cheremul si avioanele tale din cap, p’acolo cand te duci sa iei o masina, sa ii multumesti la ala daca iti lasa 50Eu de motorina si ca te’a lasat sa ii dai o cheie inainte sa o cumperi! Cam asta e povestea reala dincolo de basmele cu „masinile de Germania, mancati’as!”
In loc de incheiere
Masinile mi’au placut si or sa imi placa, oamenii incep sa nu imi mai placa. Am facut „munca” asta ani de zile din pasiune si nu imi pare rau, dar cred ca n’ar fi rau sa incep sa ii taxez pe aia de mai apeleaza la mine, ca macar asa stiu o treaba si nu imi mai pare rau cand recomand masini bune, dar nici dracu nu le vrea.
Amatori?
Tiriac n-are nevoie de consultanti?!
Nu are destui bani sa ma plateasca!
Care e marca de masini cea mai reliable? cea care iti place cel mai mult?
Intrebarile asta le primesc cel mai des, cumva e si normal si o sa incerc sa iti raspund scurt si la obiect.
Nu am o marca preferata de masini, cum nici in rest nu sunt sclavul unora. Masinile imi plac pur si simplu, nu dupa o sigla/brand ci dupa fiecare model in parte. Am avut si condus numeroase branduri si pot sa iti spun ca in masura in care exista masini bune si fiabile, in aceiasi masura si sub acelasi brand, exista modele foarte proaste sau mai putin reusite. Daca ar fi sa vorbim de fiabilitate mai degraba am putea discuta despre traditiile pe care le are fiecare motorist, de exemplu daca francezii, italienii si japonezi se pricep sa faca motoare foarte bune pe benzina, nemtii se pricep mai bine la alea diesel, desi si unii si altii au dat gherle, pentru ca la o masina de multe ori motorul si transmisa (cutia) pot fi geniale, insa accesoriile, partea electrica sau calitatea asamblarii pot fi dezastruoase. De aceea as prefera ca mereu discutia asta sa fie purtata pentru fiecare masina/model in parte, eu de ales le aleg pe alea care in primul rand „imi vorbesc”, imi transmit ceva, interesandu’ma inspre deloc brandul, iar ca cea mai buna masina dintre toate, pot sa iti spun ca e aia pe care o ai, sau ti’o permiti atat sa o cumperi cat sa o si intretii, dupa.
Sper ca am reusit sa ma fac cat de cat inteles si pe principile astea am incercat mereu sa recomand altora cate ceva!
Am realizat ca e o intrebare prosteasca. Mie imi place sa conduc diesel. Am condus si pe benzina şi automata dar imi place diesel cel mai mult. Sper sa nu dispara de pe piata. Mulţumesc pentru raspuns?
Nu e prostesca intrebarea, de ce ar fi? Nu imi place dieselul, am fost mereu fan benzina. Din pacate ptr tine, diesel e doomd, mai multi mari producatori au renuntat deja la dezvoltarea de noi motorizari diesel si or sa renunte cam toti in urmatori ani cand vom mai avea doar hibride (benzina/alcool + electric) si electrice ptr autoturisme.
Macar am aflat care nu-ti plac? Da..E de aşteptat sa se intample asta pentru masinile personale cel puţin.
Nu’mi plac pentru ca mereu dieselul mi s’a parut murdar, mirositor, industrial, lipsit de rafinament, un soi de mutatie nefireasca de la tractoare/basculante/buldozare la autoturismele pe care eu le vad ca pe ceva ce ar trebui sa fie rafinat, destinat bucuriei de a conduce si nu „placerii” aratului in camp … dar este doar si numai o opinie personala, am avut destule si de alea pe mana, dar nici una nu pot spune ca mi’as fi dorit sa ramana ca masina mea de suflet. De recomandat, am recomandat cand a fost sa recomand, am recomandat in functie de dorinta si nevoile pentru care isi dorea omul acea masina, nu am pus preferintele mele inainte.
Mi-am căutat mașină singur, am găsit-o, da am mers cu cineva care avea o ASTRA (eu cumpărând CORSA), care mai și meșterea la mașina lui să își de-a o părere la cum se comportă, cum ar trebui sa se comporte.
A fost simplu! Ai niste nevoi, ai un buget.
La mine era așa: buget redus (2000 de euro). Vroiam sa aibă consum și mentenanță reduse, cât mai reduse făceam naveta zilnic cam 60km. am ajuns la două mașini Opel CORSA și FIAT Panda. Aș fi luat probabil un panda 1.3 multijet, diesel ținând cont de consum dar la momentul acela nu găseam sub 3200 și nu se putea vorbi despre mai mult. Mai aveam un buffer de 500 de euro pentru mici chestii de service, taxa auto, rovinieta, asigurare, etc.
Are deja 6 ani de când o am, am peste 120k km chiar și drumuri foarte lungi. N-am avut niciodată emoții că mă lasă în drum, nu m-a lăsat niciodată. Aa și să nu uit, pe partea de comfort era musai sa existe și să fie funcțional.
Corsa au fost niste masini simple, ieftine la intretinere si foarte fiabile. Am avut in paralel si Astra (F) si Corsa (B), benzinare, de ambele nu am decat cuvinte de lauda, am tras pe ele de le’am rupt, niciodata nu am avut emotii. De la Astra H in sus si Corsa D, nu mai pot zice acelasi lucru, diesel mai ales care e de la Fiat. Pfff…
A mea tot benzina CORSA C 1.2, 75 de cai. Mai motorul ăla de pe panda 1.3 multijet era ok.
Cdti-urile la Opel, da, cam era la noroc.
Relativ ok si ala era ruleta, fix aceiasi motorizare s’a pus si pe Corsa E si Astra J … dupa 150k, iti cam dadeai seama cu ce te’ai ales. 1,2 benzina 8Valve de la Opel au fost beton armat, motoare pe viata, ala l’am avut si eu, la 16v au cam dat’o de gard, manca ulei ca mobrele, mai ca merita sa’l bagi in amestec. ?
Confirm cu uleiul, 16 am și eu… Cam 5 litri la 10k( că oricum fac schimbul) iau sticla de 5 litri pun 3.5 și completez