Conform unui comunicat Dacia, noul Duster 2021 va fi disponibil pe piata incepand cu septembrie 2021, atat in versiuni 4×2 cat și 4×4, acesta venind cu noutati atat la capitolul design exterior cat si interior. De asemenea, noul Duster 2021 va primi si o noua culoare oficiala, respectiv o nuanta noua de portocaliu, in prezentarea oficiala noul Duster 2021 primind si noul noul font Dacia, iar de la anul probabil ca si noul logo.
Motorizari disponibile pentru Duster facelift 2021
Diesel :
- dCi 115, în variantele 4×2 sau 4×4, cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
Benzină :
- TCe 90 în varianta 4×2 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
- TCe 130 în varianta 4×2 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
- TCe 150 în varianta 4×4 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
- TCe 150 în varianta 4×2 cu cutia de viteze automată EDC cu 6 trepte.
Hibrid benzina+GPL :
- ECO-G 100 în varianta 4×2 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
Nouati mecanice
Din punct de vedere mecanic, pe langa motorizarile moderne de la Renault, marea noutate este prezența cutiei de viteze automate EDC cu 6 trepte. Aceasta noua cutie va fi disponibila pentru cea mai puternica motorizare ale noului Duster, respectiv echiparea ce include motorizarea pe benzina TCe 150.
Noutati de design exterior
Noutatile de design ale noului Duster 2021 au evoluat in special la nivelul blocurilor optice si al calandrului, conferindu-i un plus de personalitate si asigurand totodata prin aerodinamica mai buna, o diminuare a emisiilor de CO2.
Noutati de design interior
La interior, noul Duster dispune de acum de o consola centrala inaltata, prevazuta cu o cotiera culisanta. Tot la capitolul noutati se pot remarca cele doua sisteme multimedia si noul ecran de 8” precum si prezenta noului levier al cutiei de viteze automata EDC cu dublu ambreiaj. Noul Duster 2021 imprumuta materiale si elemente de design in ton cu noutatile aduse in primavara de noua Dacia Logan si Sandero, precum si elemente superioare de confort cum ar scaunele cu suport lateral si lombar.
Preturi noul Duster 2021
Deocamdata nu au fost comunicate preturile oficiale pentru noul Duster 2021, insa conform unor informatii scapate pe internet se pare ca acestea ar fi apropiate de cele care exista la modele actuale, respectiv ~14.000EU ca pret de pornire ce poate ajunge pana la ~20.000EU, in functie de nivelul de echipare.
Opinie personala
Avand in vedere ca avem de a face cu un facelift, noutatile aduse de noul Duster 2021 ii aduc un refresh suficient, marile noutati fiind la partea de motorizare, respectiv noua cutie EDC cu dublu ambreiaj, o noutate pentru gama Dacia, acestea fiind ca si confort si transmisie departe de ce putea sa ofere vechea cutie robotizata. Ca dezamagire as putea nota doar faptul ca nu este oferita nici o varianta E-tech Hybrid care probabil ca din pricina costurilor a fost lasata deoparte ca sa fie probabil integrata pe noile modele Dacia programate pentru 2024-2025.
Mi se pare supraevaluat.
Ca sa zici ca e supraevaluat trebuie sa discutam in raport cu oferta de pe piata. No, ia sa vedem ce SUV 4×4 iti iei in banii aia de aceiasi dimensiune si dotari? Ok, ce 4×2?
Vitara și hibrid.
Pai stai asa, ca avem o problema, defapt doua! Vitara e in clasa cu Stepway (crossover) nu cu Duster (all road), iar pretul la Vitara Hybrid 4×4 (AllGrip) porneste de la 20.600EU in varianta de baza si se duce pana pe la ~25.000 in varianta echipata. Revenind la discutia Stepway vs Vitara, care defapt e si aia corecta, cel mai scump Stepway, hybrid benzina+GPL, il iei la 13.500EU, adica iti mai raman bani si de inca un Logan nou full echipat.
In concluzie, comparatiile de pret corecte si ca sa ne dea bine in evaluare cam pe aici sunt. Nu contest ca Vitara nu e o alegere buna pentru cineva care vrea altceva decat Dacia, dar Duster nu e in aceiasi clasa cu Vitara, ci cu ACROSS PLUG-IN HYBRID (fostul Grand Vitara), care nu e #dacat vreo 50.000EU.
Vitara eu zic că e din clasa lui Duster. Dacia nu are echivalent grand Vitara…compară portbagajul, spațiul de la pasagerii din spate.
Unde mai pui că Vitara 4×4, stepway 2×4.
Cel mai ieftin 4×4 de la Dacia 16800 euro cu rabla. Vitara 18500 de euro.
Pe când aerul condiționat manual este opțional 760 la Duster, și dacă ai mai Pune ceva opțiunile sa ajungi la varianta cheala a lui Vitara ești tot acolo.
Revenind la 2×4 cel mai ieftin Duster 14050 euro, dacă adaugi rabla 13000 de euro cu aer condiționat (o varianta online). Eu zic că e acolo și aș merge pe japoneză.
Pai nu ti’am lasat si un link video comparativ Stepway vs Vitara mai sus? Tu ai vazut cat e Vitara pe langa Duster? In rest, comparativul asta vorbeste de la sine, si atentie, e versiunea 2019 si nu varianta 2021 imbunatatita!
Autobild: Dacia Duster versus Suzuki Vitara: ce să alegi?
La alea descrise de autobild pune si pretul de reparatii si intretinere intre o masina autohtona si o japoneza, un aspect primordial pe care tot romanul il sare din vedere, dar mai putin „prostii” de pe dincolo care asteapta si cate 6 luni dupa o Dacia!
Dacă trăiești că afară, îți iei mașină nouă 5-6 ani nu ai ce sa repari la ea… Apoi o vinzi, iei alta!
Pai beleaua e ca noi traim in Romania si zic ca bine ar fi sa incercam sa invatam sa ne raportam in evaluarile noastre la traiul de aici/veniturile de aici si sa mai lasam dracului #taracaafara ca nah, nici nu e (si treptat cred ca nici nu ne mai dorim sa fie) si iote ca si aia, chiar si asa, gandesc mai cerebral/pragmatic ca noi atunci cand fac o achizitie, desi nu’s la fel de rupti in cur ca noi, vesnicele capre raioase cu coada pe sus!
Loganul ala cu gpl parca mi-ar face cu ochiul…tocmai se mai ieftineste până nu mai am eu nevoie de autobuz ??
Doar că, sigur tre sa-mi reevaluez principiile legate de prețul rablei…
Vezi ca la reprezentante daca esti istet mai tragi jos 1000EU lejer din pretul de lista daca te multumesti cu culoate uatever si clima manuala in loc de automata, gen! 😉
O fi, da zilele astea am tras cu tunul si n-am găsit o rablă în maxim 16k… Cu insistențe și pcr am reușit să fac rost de un C3… și ăla pe săptămâna viitore cică. Că nimic pe stoc și am un coleg nou care trebuie pus la muncă…Pejourile comandate acum două luni cică la sfârșit de noiembrie…
E belea cu productia la toti producatorii auto de cand China le’a pus talpa cu livrarea de chipuri. Si dupa Dacia astepti ceva vreme daca nu te multumesti cu ce au prin stocurile subtiri ale dealerilor si cica vreo 2 ani, minim, tot show o sa fie …sucks.