Opel par PSA

De vreo doua luni de zile umbla zvonuri cum ca GM negociaza marca Opel/Vauxhall cu PSA Group din care fac parte Citroen si Peugeot. Ceea ce la inceput era un zvon in care nu credea mai nimeni se pare ca va deveni in curand realitate, Opel/Vauxhall urmand sa treaca in curand in portofoliul celor de la PSA contra sumei de 2 miliarde de Euro, jumatate din ei urmand sa fie platiti celor de la GM in cash, ocazie cu care GM iasa complet de pe piata Europeana dupa ce acum cativa ani a retras si Chevrolet.

Miscarea este una mai mult decat interesanta, mai ales daca avem in vedere faptul ca in urma cu doar cativa ani PSA era in pragul falimentului datorita vanzarilor foarte scazute. Si mai interesanta este faptul ca PSA este o companie de stat ce sta marturie marturie clara ca statul nu este neaparat cel mai bun administrator daca stie sa isi angajeze un management performant, in vremea in care Opel, desi o companie privata a ocolit falimentul din USA acum cativa ani tot pe baza unui ajutor de stat, in ultimi anii fiind pe crestere mai ales la vanzarile compactei Astra care a fost aleasa dealtfel si masina anului 2015.

Asadar … din „masina germana” doar cu numele, Opel urmeaza sa devina una cat se poate de franceza laugh , transformand PSA Group in unul dintre cei mai importanti competitori de pe continent dupa VAG Group si Renault Group.

Din punctul meu de vedere miscarea este una inteligenta pentru GM care oricum devenise dependent de motorizarile altor producator (FIAT pentru diesel) si benefica pentru PSA care in felul asta isi diversifica oferta cu un nume greu din industrie ce ocupa o cota destul de importanta de piata in acest moment.

Voi ce parere aveti? Cat si mai ales cum credeti ca vor transforma francezii acest brand?

 

4 comentarii la „Opel par PSA”

  1. Modelul pe care-l am eu e inca de pe vremea cand era masina germana, dar aparent n-o sa faca prea multi purici fiindca foarte multe orase de pe aici incep sa interzica masinile mai vechi de 20 de ani si evident pe diesel, iar a mea mai are un sfert pana ajunge la varsta aia…

    Răspunde
  2. Opel NU A FOST niciodata in ultimi 88 de ani … sau mai exact de cand a fost cumparat de GM, „masina germana” … adica prin 1931. laugh De atunci Opel a fost o masina GM, proiectata de GM … fabricata in Bochum – Germania (daca aveai noroc) si cam atat. laugh

    Răspunde
  3. Eu am o Honda fabricata in Anglia, inainte am avut un Focus facut in Spania, japoneza Outlander II are sub capotă motorul de VW, Rolls-Royce Limited (Rolls-Royce si Bentley) facea masini cu motoare BMW dar a fost cumparata de VW, Dacia se face in Ro dar este a francezilor, Opel se face in Ungaria s.a.m.d.Interesant este pretul-2 miliarde de Euro. Nu stiu cat valoareaza in realitate afacerea in intregul ei dar vad rosu (nu ciuma) cand imi amintesc cum am vandut noi Sidexul de exemplu pe 77 mil. Euro din care s-au incasat 25 (deci mai putin decat a costat nunta fetei lui Lakshmi Mittal). Si exemplele ar putea continua cu combinatele petrochimice, petrolul, gazele, bancile etc. Acu ma gandesc ca daca nu mai suntem demni sa intram in primul cerc (adica au terminat de muls usor si mult) nu ar trebui sa ne luam jucariile inapoi acordand noilor proprietari o „justa despagubire”. Parerea mea.

    Răspunde
    • S-au dus naibi toate Cerevel, “justa despagubire”…. laugh Am vrut democratie, occident, astea costa am fost pacaliti cu margele ca indieni

      Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura