Am umblat mii de kilometri pe drumurile patriei in ultima perioada, umblat cu treaba, atat prin Sud-Estul tarii cati si prin Centru-Vest si poate ca acum, avand timp sa ma si gandesc, mi’am dat seama de cele doua Romanii, in care traim, diferenta la nivel de infrastructura find mai mult decat evidenta si contrastanta in acelasi timp, trend urmat si de dezvoltarea economica care a mers in acelasi sens, confirmand inca odata teoria conform careia „toate drumurile, duc la Roma”.
Pe drumurile patriei
Daca in partea de Sud-Est a tarii, drumurile in marea lor majoritate au ramas aceleasi drumuri aglomerate cu o singura banda pe sens, unde pierzi ore intregi in coloane si e nevoie de multe ori sa te hazardezi la depasiri riscante, in partea de Centru-Vest a tarii, aproape toate punctele importante sunt unite cu autostrazi, timpul petrecut pe drum injumatatindu’se fata de acum cativa ani cand aceste autostrazi nu existau.
De unde discrepanta asta?
Am auzit numeroase teorii, sunt la curent inclusiv cu alea ale conspiratiei, dar tot nu imi este clar de unde discrepanta asta si de ce?! De ce la Veste de Carpati s’a putut si s’a invesit pe cand la Sud de Carpati, nu? De ce tara asta se dezvolta atat de haotic si nu exista un plan national in sensul asta si de 33 de ani, nimeni nu a reusit sa faca nimic, iar aia care au incercat au ajuns prin puscari? Ale cui interese sunt ca situatia sa fie asa cum o stim, si de ce?
Nici transportul feroviar nu e mai bine
Faptul ca transportul feroviar in Romania este aproape inutilizabil stie toata lumea. Ce este insa interesant e ca faptul ca de vreo 2-3 ani au inceput sa apara invesititii si in infrastructura feroviara si tot mai mult in partea de Centru-Vest a tarii, unde s’au reabilitat si se lucreaza la reabilitatea unor linii de cale ferata de „mare viteza”, adica undeva de pana la 160kmh, sau cel putin asa se lauda ca ar fi planurile.
Sunt bani si interese care se directioneaza in zona asta inca din vremea comunismului. Cu diverse ocazii se vehiculeaza ideea unei gasti de interese cu radacini vechi si relatii externe, celebrul „grup de la Cluj” find mult mai mult decat o gasca de pesedisti, ci mai degraba urmasii vechilor bresle care sunt prin toate orasele mari din Ardeal. Este posibil ca asta sa nu fie doar legenda, ca altfel nici eu nu imi explic de unde este aceasta discrepanta foarte bine descrisa de tine!
Planurile pe termen lung sunt de a oferi maxim 200km/h. Atat. Mai mult nu va fi nici in urmatorii 30 de ani pe aici. Asta daca nu ne iau rusii inapoi, sa ne repună TGV-ul pe masă.
Te asteptam si in nord-est.
Multam de invitatie! E demult planificata o raita de minim o saptamana pe acolo, dar am tot amanat’o ca au tot fost altele.
Mai repede ajungeai cu trenul la destinatie pe vremea lui Nea Nicu si acum in era tehnologiei ultra moderne un tren ajunge foarte greu la destinatie
Acum 100 de ani, trenurile in Romania mergeau cu 120kmph.
Să nu le dai, involuntar, vreo idee, Ice .. deja UE a băgat soluția de trafic în oraș cu ‘orasul de 15 minute’ .. soluția la toate problemele de trafic de la noi este ‘tara de 15 minute’ .. adică de la vama cu rușii la vama cu ungurii.. case closed, cum ar zice unii..
La ce taxe or sa puna pe drumurile astea din 2026 ( daca nu se trezeste dracului cineva sa le dea foc pana atunci) nu mai e nevoie de nicio vama, o sa #stauacasa toti ca popandaii in pandalie, find suficiente #15minute pentru ca #imipasa si #salvez balenele, ursi polari si bogatii satui de frustrarea de a sta in coloane cu toti saraki si rablele lor!
Cam ai dreptate , cu atâția imbecilii pe metru pătrat … cică dezbatere în cotețul de 15 secunde cu prefix g4 – „De la traffic jam la biciclete: cum facem orașele României mai respirabile?” .. da, nu e nevoie să ne f.. ursula.. avem cretini destui fără import..
Mie nu de Ursula si alti alte kabale mondiale imi e teama, eu tocmai de putorile, palamizile si cretinii de care povestesti sunt ingrijorat! Dar poate facem cumva si ne aducem aminte cum e sa ne punem cu bataia pe aia cei mai prosti din curtea scolii si rezolvam problema …
Buey, cand o sa apara trupele KFOR, sau cum dreaq o sa le zica, la granita dintre vechiul regat si Ardeal, sa nu ziceti ca nu stiati!
Yoda, mai ai același nr de tel???
Tat ala, da cu agenda bulibasita!