Motivul scăderii cumpărării de mașini noi în Germania și alte piețe europene nu este neapărat rezultatul faptului că acestea sunt tot mai scumpe (deși acest aspect contribuie și el), ci al faptului că mașinile noi se depreciază mult mai rapid, sunt foarte costisitoare la reparat și mult mai puțin fiabile, din cauza electronicii complexe, conform datelor ADAC și opiniilor exprimate pe forumurile auto. De aceea, tot mai mulți europeni aleg să folosească în continuare mașinile considerate a fi din ‘epoca de aur a fiabilității’, adică cele produse între 2000 și 2015.
O altă problemă: creșterea prețurilor la asigurări.
Pentru mașinile noi, primele de asigurare sunt din ce în ce mai mari, primele RCA pentru mașini noi au crescut semnificativ în ultimii ani: +30–70% față de 2022–2023 (conform Asociatia Asiguratorilor și brokeri).
Motive:
- Costuri reparații mai mari (electronice, senzori, piese originale);
- Rata daunalității ridicată la mașini premium/noi;
- Inflația pieselor și manoperei.
Ex: Un VW Golf 8 (2023) poate avea RCA ~700-1000Eu/an vs. 350-500Eu/an la un Golf 5 din 2008.
La CASCO situația este și mai critică, in cazul mașinilor noi prețurile dublându-se în cel mai bun caz în ultimii 5 ani, in cazul mașinilor electrice, asigurătorii preferand să le încadreze la daună totală decât să le repare, motivele invocate ținând și de siguranță.
Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.