Grupul format din alianta Renault-Nissan-Mitsubishi anunta ca pregateste o nouă serie de automobile electrice ca parte a strategiei de electrificare pana in 2030 iar aceasta include si Dacia, desi deocamdata nu s’a anuntat nimic oficial in acest sens.
Platforma Renault CMF-BEV va include si Dacia in planurile de dezvoltare ale aliantei Renault-Nissan-Mitsubishi
Miza o reprezinta noua platforma tehnica CMF-BEV (Common Module Family) a Aliantei care a fost conceputa pentru pentru o scadere a costurilor de productie a masinilor electrice, pe aceasta platforma urmand sa fie construite noi modele precum viitorul Renault R5, care va inlocui actualul ZOE, si noul Nissan Micra. Conform datelor preliminare, tinta pe care Alianta si’o propune este realizarea unor modele electrice ieftine cu o autonomie de circa 400 km si va reduce costurile cu peste 30% fata de actualul Renault ZOE, interesul pentru masini electrice ieftine fiind testat deja cu Dacia Spring, care este defapt un Renault Kwid electrizat, o masina ieftina conceputa initial pentru pietele emergente. Platforma CMF va fi oferita in mai multe variante, ultimele litere inseamnand specificatii scazute, traduse in noua viziune ca „versiune simplificata”. Litera B indicand destinatia platformei pentru clasa medie, in proiect existand si versiunile A, C si D, in functie de pietele unde se va vinde.
Noile modele Dacia vor avea aceaiasi plaftorma de dezvoltare cu noile modele Lada
Conform surselor, platforma CMF-B pe care vor fi construite atat noile modele Dacia cat si Lada Granta in trei versiuni de echipare, acesta versiune fiind special conceputa pentru pietele emergente. Pe pietele din Vestul Europei urmand sa se vanda versiunea CMF-B HS (inalta performanta) a platformei.
Noile platforme pentru masinile electrice ieftine orientate inspre reducerea costurilor cu pretul sigurantei?
Dacia Spring si noul ZOE construite pe acesta platforma si’au dovedit lipsa de siguranta la testele EURO NCAP, unde ambele modele fiind niste cosciuge pe roti, noua ZOE fiind una din putinele masini din istorie care au obtinut ZERO stele la testele de siguranta efectuate, un paradox avand in vedere faptul ca Renault a fost unul dintre campionii neincoronati ai sigurantei modelelor vandute de concern in ultimi 30 de ani, Renault Laguna 2 fiind prima masina din istorie care a obtinut 5 stele la testele efectuate in 2001. Avand in vedere aceste aspecte si avertismentul lansat de presedintele Grupului Stelantis cu privire la faptul ca productia de masini electrice ieftine va rezulta din reducerea fortata a costurilor ce va afecta sever siguranta viitoarelor modele, intrebarea pare una mai mult decat legitima.
Opinie personala
Acesta noua platforma anuntata de Alianta Renault-Nissan-Mitsubishi nu reprezinta neaparat o noutate, prezentarea ideea platformelor modulare fiind patentata de Ford in 1908, Model T fiind conceput ca o masina ieftina si accesibila publicului larg. Necesitatea unei asemenea platforme a venit pe fondul preturile foarte mari pe care le aveau automobilele la acel moment, Model T venind cu noutatea implementarii constructiei pe banda de montaj al unui model de masina rudimentar, la care pana si culoarea o puteai alege cu conditia ca aceasta sa fie neagra. La aproape 120 de ani de la acel model care a revolutionat industria auto si nu numai, acum ni’se propune de catre Grupul Renault cam acelasi lucru, sau mai exact un soi de cart kit’uri modulare basice care vor „beneficia” de numeroase concesii si compromisuri, cel mai periculos dintre ele fiind cel legat de siguranta acestor viitoare modele, pachetele de siguanta activa si pasiva fiind unele dintre cele mai scumpe parti componente ale unui automobil modern si probabil ca de aici „vor taia” cel mai mult. Pe de alta parte, aceste platforme modulare vor necesita mult mai putini muncitori, lucru ce in viitorul apropiat va insemna un somaj de amploare in industria auto, Renault avand o tentativa de concedieri colective la fabricile din Franta, tentativa deocamdata domolita de sindicate si probabil ca doar amananta pana cand noile modele construite pe aceste plaftorme modulare vor intra in productie de serie.
Doar o remarcă .. de ce te-ar interesa diversitatea și siguranța, când o să îți permiți să îți cumperi mașină (doar) în metavers, și te doare in cur de testele de siguranță ? Zic și eu… Vai de capul nostru..
E, om vechi fiind, la asta uite ca nu m’am gandit!
Ba să te gândești.. ieri citeam că au vândut unii niște nft-uri cu simboluri din zodiacul chinezesc ( niște bitmaps numite pretențios artă ) cu aproape un milion jumate de coco .. bag și eu niste autostrăzi pictate ( poate împrumut niște filmulețe din studiile de fezabilitate fără număr ), și să vezi domnu Ice ce rovinietă electronică dar pe bani reali plătești sa te plimbi pe ele, că deh, e safe, green, și la modă .. iar dacă prind vreun avatar trotinetist pe autostrăzile mele, dracii ( și ăia niște nft-uri, dar deținute de șefii la lume ) îl ia..
Pe tine cel mult te primesc usericii ca voluntar/ donator. Nu ai pedigree nici măcar de consultant. Ba, pe alocuri, ești de- a dreptul răutăcios, să nu te pună să le desenezi niște benzinării și Mac- uri pe autostrăzile alea, drept pedeapsă, muncă în folosul comunității cu standarde.
Nu râde, tovarășe, că e grav. Dacă elementul negativ, Cola, insistă și persistă, îi prevăd o soartă potrivnică, parcă îi văd că îl vor pune să alerge cu o trotinetă curcubelă pe autostrăzile pictate, ca să depaneze mașinile tefeliste și, ca la Erevan, vor plăti și nepoții stimabilului rovinietele la care îi scânteiau ochii. Să se consemneze că acest mesaj a fost cu titlul de a- l trage de mânecă, spre îndreptarea elementului, mă rog, pozitivarea lui. N- am chef să mă trezesc și eu pe autostradă încercând să lansez chiftele cu praștia de pe o trotinetă după elementul recalcitrant. Nu de alta, dar urăsc consolele și controllerele.