Vuieste presa in legatura cu faptul ca Dacia Spring a reusit „performanta” sa obtina la testele Euro NCAP doar o singura stea la testele de siguranta, acesta nefiind insa decat varful iceberg’ului cu privire la dezastrul pe care il reprezinta masinile electrice la acest capitol.
Comparatia cu modele clasice Dacia Sandero si Dacia Logan lansate in 2020 care au obtinut doar 2 stele la testele Euro NCAP este una complet deplasata
Multi gresesc facand aceasta comparatie luati de cap de manipularile tampe culese de ici, colo, in realitate ce nu stiu, pentru ca nu li s’a spus, este faptul ca respectivele modele au fost depunctate cu privire la unele sisteme de siguranta pasiva, respectiv protectia la biciclisti, pietoni si lipsa unor sisteme foarte scumpe printre care line assist, in schimb cu privire la protectia pasagerilor acestea s’au incadrat in media normelor europene de siguranta, respectiv 70% siguranta pentru adulti si 72% siguranta pentru copiii.
Ceea ce este onorabil pentru o masina care costa in varianta maxima de echipare undeva in jurul a ~14.500 euro, modele mult mai scumpe obtinand la aceste teste o medie de 72% protectie pentru adulti si 75% siguranta pentru copii.
Dacia Spring 1 stea la testele Euro NCAP, Renault Zoe 0 stele – sau cum arata dezastrul sigurantei masinilor electrice
In cazul Dacia Spring electric insa dezastrul este unul mult mai mare, adica mai direct spus, acestea modele sunt niste cosciuge pe roti, siguranta pasagerilor fiind grav afectata, aceasta ajungand scazand cu mai bine de o treime, respectiv 49% siguranta pentru ocupantii adulti si 56% siguranta pentru copiii, la un cost de ~19.000 de euro.
Daca va imaginati ca mai rau decat atat nu se putea, Renault Zoe 2021, un model mult mai scump decat Spring, a reusit sa obtina 0 stele la testele Euro NCAP, rezultatele fiind mult chiar si sub Dacia Spring, respectiv 43% siguranta pentru ocupantii adulti si 52% pentru copiii la siguranta activa, fiind mult sub Spring si la testele de siguranta pasiva, la un cost de peste ~30.000 de euro.
Cum se explica aceste rezultate dezastruoasa de siguranta a masinilor electrice „ieftine”
Daca in cazul Dacia Spring acestea sunt explicate de faptul ca aceasta masina a fost construita pe cea mai ieftina platforma a concernului Renault respectiv Renaul Kwid care a fost construita pentru pietele emergente, respectiv India, Brazilia si alte tari bananiere unde siguranta este aproape inexistente fata de normele Europene, in cazul Renault ZOE 2021, care in 2013 cu primul model a obtinut 5 stele la acest test, explicatiile sunt strans legate de realitatea taierilor de costuri la care producatorii s’au aliniat in avantul lor stupid de a se alinia la noile norme impuse de #greendeal si ambitiile pentru 2030, moment la care Renault a anuntat cu mare fast ca va renunta la productia de masini clasice in cursa spre „Marea electrificare”.
Stellantis a avertizat ca producatori auto nu vor putea suporta tranzitia decat prin taieri masive ale costurile de productie ce va afecta calitatea noilor modele de masini
Intr’un interviu acordat recent de directorul general al grupului Stellantis, Carlos Tavares, acesta declarat ca presiunea externa asupra producatorilor de automobile pentru a accelera trecerea la vehicule electrice ar putea ameninta atat locurile de munca si calitatea vehiculelor, deoarece producatorii au inceput sa se loveasca de uriase probleme in ce priveste gestionarea costurile care sunt mult mai mari pentru producatia de vehicule electrice, transmite Reuters.
“Ceea ce s-a decis (n.r. la nivelul UE prin #greendeal) este să se impună industriei de automobile electrificarea care aduce costuri mai mari cu 50% faţă de un vehicul convenţional, dar costurile sunt dincolo de limitele a ceea ce poate susţine industria auto! Nu putem transfera 50% din costurile suplimentare către consumatorul final, deoarece majoritatea clasei de mijloc nu va putea plăti aceste costuri ceea ce se va traduce in blocarea productiei datorita scaderi abrupte a vanzarilor in urma faptului ca producătorii de automobile ar putea percepe preţuri mai mari şi ar putea vinde mai puţine maşini sau ar putea accepta marje de profit mai mici. Ambele căi duc la reduceri ale capacitatilor de productie! Presiunea pentru accelerarea acestui proces va fi doar contraproductivă. Va duce la probleme de calitate. Va duce la tot felul de probleme sociale!”
a declarat directorul general al grupului Stellantis, Carlos Tavares, pentru Reuters.
Opinie personala
Desi Renault a fost de zeci de ani un lider al sigurantei masinilor produse de ei, prima masina din lume care a luat 5 stele la Euro NCAP fiind Renault Laguna 2 in 2001, o traditie ce a fost dusa ulterior in toti anii care au urmat de toata gama de automobile produse de ei, rezultatele obtinute de noile modele electrice nu sunt decat reflexia grabei prostesti de a se alinia la cerintele utopice ale unor politicieni care viseaza la unicorni roz si caii green de pe peretii „ecologiei”, pentru care pare ca siguranta si viata oamenilor nu mai conteaza deloc desi pana acum acestea erau principalele obiective pentru care s’a lucrat zeci de ani la randul prin numeroase inovatii tehnologice ce au redus semnificativ mortalitatea pe sosele. Intoarcerea la cosciugele pe 4 roti de altadata este evidenta si va continua mai ales la modele ceva mai „accesibile” deoarce asa cum avertiza Carlo Tavares, presedintele grupului Stellantis, industrei auto ii este imposibil sa preia sau sa transfere cresterea de peste 50% din costurile finale de productie catre cumparatori, motiv pentru care acest lucru se va reflecta tot mai mult in calitatea si siguranta oferita de aceste masini, in special asupra celor ceva mai accesibile, unde oricum s’a taiat tot ce se putea taia la nivel de confort, multe dintre ele fiind niste carute din plastic ieftin la interior si cu dotari ce amintesc de anii ’60 in cel mai bun caz. Dezastrul real al acestor cosciuge pe roti „accesibile” probabil ca se va vedea cel mai bine odata cu inmultirea pe strazi a acestor masini si implicit accidentele in care vor fi implicate, cam tot la fel cum a inceput sa se vada la mult mai scumpele carute electrice de la Tesla, care au avut si continua sa aiba numeroase probleme de siguranta, desi multe din aceste probleme sunt cocolosite si bagate sub pres de mainstream media.
Dacia Spring, fiind cea mai „ieftina” masina electrica, sa zicem ca nu ma surprinde foarte mult, dar in cazul ZOE, da-o dracului de treaba, de la campionii sigurantei modelelor mici sa ajungi rusinea clasamentului desi ZOE nu e o masina ieftina? Vazand rezultatele astea, cred ca va urma o perioada nasoala rau de tot pentru multi producatori si s-ar putea sa asistam la falimente de rasunet pentru ca in conditiile astea ale lipsei de siguranta elementara nici dracu nu o sa dea un purcoi de bani pe niste sicrie.
Avertismentul presedintelul grupului Stellantis nu era unul intamplator, ba dimpotriva, acesta sigur a fost bazat pe niste date ce le au deja din aceasta piata si proiectiile de viitor pe care si’le face orice mare concern! Daca nimic nu se schimba si puternicul lobby pe care il fac acum marile companii producatore pe langa CE nu are nici un efect, efectele vor fi dureroase pentru toata industria, nimeni nu va putea pretinde ca e ferit, nici macar producatorii masinilor de lux care in mare parte isi bazeaza sustinerea diviziilor productiei de masini de lux pe vanzarile de masini ieftine, adica alea care vor si disparea primele de pe piata, locul lor fiind luat de masinile scumpe si foarte scumpe pentru viitorul mediu si scurt.
Smenu’ pitit in spatele electrificarii tarabelor e de fapt disparitia masinilor particulare. Ca in Koreea lui Kim sau cum era in Albania lui Hodgea sau China lui Mao. Ca prea va plimbati brambura prin lume si fara sa cereti voie la stapani (eu inclusiv). Legarea de glie si traiul crotaliat in tarc, visul de aur al partzarilor putred de bogati si de smintitzi. Ca sa se stie ca se stie!
Pana or sa ne lege de glie, din cate se pare vor incepe prin a ne baga SUB glie.
Pai, na, e nevoie și de îngrășăminte naturale, că alea chimice e mari consumatoare de resurse, bre! Asta ar fi viitoarea producție ECO : cumpără roșia de țintirim, neamuleeee!
Drept e, am vazut ca in UK s’a dat lege pentru reciclarea alimentelor, amu ce le e sa dea ai pentru bipezi?
Fiind folosita in oras, ma gandesc ca accidentele sunt mai usoare, poate asa s-au gandit si ei, desi la Zoe e cu adevarat rusinos rezultatul pentru banii care ii pretinde Renault pentru masina aia.
Testele alea se fac la 50km/h, aka conditii de trafic in oras, concluziile le tragi singur!
Singura solutie ar fi digitalizarea completa a navigatiei, frinele sa fie actionate prin GPS inca de la o distanta sigura.
Asta in faza I. In faza II vor elimina volanul.
Poate roti patrate sau chiar fara? Sau masina fara masina, doar volan legat de gat? Idei sunt ca doar idioti (aia care au idei) sunt cacaloa, maria ta! Si eu pot fi idiot daca vreau. D-aia le -am sugerat cateva idei. Uite-asa!
@Costin … pai nu mai bine trotineta?
@Exact!
Deja mi-am julit genunchii si cu aia de citeva ori…
E mai ieftin si mult mai convenabil sa ai o masina normala si nu o masina electrica . O masina electrica te costa foarte mult si bateria nu are o autonomie asa de buna si daca doamne fereste bateria moare nu e ok
Pentru oamenii cu venituri mici si medii, indiscutabil ca masinile clasice raman varianta cea mai accedibila deoarece sunt polivalente pe cand cele electrice raman ca o varianta exclusiv urbana pe care multi nu si’o vor permite prea curand.