Santierul Naval Mangalia a intrat in proprietatea celor de la Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering in urma cu mai multi ani, vreme in care statul roman a fost doar actionar minoritar. In urma cu 4 luni, statul roman a blocat folosindu’se de dreptul de premtiune intentia celor de la Daewoo de a vinde pachetul majoritar olandezilor de de la Damen si de atunci activitatea santierului a fost blocata. Pana la urma, intr’un final se pare ca statul roman a avut castig de cauza si in urma negocierilor, pachetul majoritar de 51% a revenit statului roman care va merge mai departe intr’un parteneriat cu firma olandeza.
Stirea in sine este o premiera dupa ’89, timp in care statul roman nu a facut decat sa piarda tot ce era strategic pentru tara asta, iar detinerea controlului unui santier ce va produce viitoarele nave pentru armata romana este una de bun augur mai ales din punct de vedere strategic.
Sa speram ca este doar un inceput bun in care statul intelege rostul sau in asemenea achizitii strategice, sau e doar o exceptie?
Stirea in sine e ca orice nationalizare similara e un pas in plus inapoi spre comunism.
Cu binecuvântarea partenerului strategic tovarășe,doar nu îți închipui că de capul nostru … Botezuri și înmormântări cu binecuvântarea bisericii, privatizări și naționalizări cu binecuvântarea înaltei porți ..
@Tov. Cola: Nici ca am presupus altfel!
Da Maline, ai dreptate, sa dam toti banii pe barcile cuprinse in planul strategic olandezilor si mentenanta tot la ei sa o facem si de ei sa depindem. Strasnic de inteligent, ce sa zic …
Si, a trantit statul un inginer agronom in fruntea consiliului de administrație?
Inca nu! Pe surse cica asteapta raspuns de la inalta poarta! Sa fie argonom cu studii la Baneasa sau agronom cu studii la Washington … o dilema la care inca se asteapta un raspuns.
Ce repede se leapădă românii noștri de idolii lor.. răspunsul e ca la radio Erevan – toți inginerii agronomi e proști , dar nu și dacă îi cheamă ciolos, caz în care sunt foarte competenți … Eu o propun pe chichirau, o sa avem live-uri continue cu mitinguri in fabrică pe feisbuci ..
Vezi ma Mareane cum e sa te scarpini fara sa te manance?
@Cola: sustin tovarase propunerea cu Cacarau si as mai propune’o, daca imi e ingaduit, si pe camarade Hilde Brandl, care sa mobilizeze muncitorii sub stindardul:
„Arbach macht frei!”
Ajutata de parioticele triluri intonate de Sica Mandolina, ce sa aiba si onoarea de a lucra la conceperea unui grup artistic tovarasesc.
Cine este pentru?
Subscriu tovarășe, cu un amendament –
– in cazul (cert) in care totul se duce de râpă, de vină să fie firea …
Amendament adoptat!
Daca nu mai exista si alte propuneri, contestatiile se pot depune pana cel tarziu ieri!
Premiera pe naiba si un castig pe datorie de 1,3 mld de dolari catre creditori sud-coreeni, statul ca de obicei face afaceri paguboase si acum are sa le dea o carca de bani, ca nu degeaba e actionar majoritar.
Eu cred ca statul a facut bine. Ok, nu e cea mai fericita cale. Stim ca statul e un manager prost si foarte prost.
Dar ramane ideea generala cum ca olandezii nu ne suporta. Si nu e doresc in Schengen. Ei fiind de departe cei mai mari opozanti.
Ca sa intelegem de ce. Olanda detine principalul port si cel mai mare port de intrare in Europa. Aparent, daca intram in Schengen, foarte multi transportatori maritimi vor considera ca portul Constanta este o varianta mai buna din punct de vedere al costurilor. Si aparent chiar este. Si daca reusim sa terminam macar o autostrada Constanta-Vest, olandezii o sa aiba ceva dificultati.
Legatura nu e directa sa spunem. Vorbim de un santier naval. Damen sunt olandezi. Si nu mi se pare foarte exagerat ca in spatele intentiei lor de control al santierului sa stea interese de genul ” sa ne facem ca facem ceva, dar sa crape”. Mi-s dragi olandezii pana la un punct. Cand e vorba de interesele lor, nu au nici un fel de retinere.
@Vasile – povestea cu datoria aia cica e in discutie, nu ar ramane chiar pierduta, a facut parte din negocieri. Atat pot zice.
@Jules – si mie imi sunt tare dragi olandezi … Da’le Doamne un val mare … sau macar un metru in plus de ocean!
Pai ce a zis cineva ca ramane pierduta, crezi ca aia sunt ca noi sterg datoriile la buget prin decret Iar vapoarele pe care vor sa le faca armata romana… cica acolo, practic le cumparam de la coreeni, da-o dracului!
Cat despre olandezi, eu stau intr-o zona inundabila, daca se rup digurile, acum in primavara sunt niste semne, mi-a ajunge apa pana’n tavan, totdeauna m-am minunat cum naiba au putut sa indiguiasca o tara si noi nu putem sa avem grija de doua diguri, nu mai zic sa consolidam sau sa facem chestii din astea ingineresti, diguri facute de… comunisti normal, prin anii ’70, pentru mine astia sunt un reper, unde apar ei sigur nu se inunda asa ca da’l naibi de Schengen, oricum au plecat toti.