Nu mica mi’a fost surpriza sa mai vad inca in tabla si pe roti o Dacia 1320 cunoscuta si sub numele de Liberta …
Un model destul de rar fabricat intre anii 1987-1991, ce dorea un soi de model hatchback cu haion care sa raspunda noilor modele din lumea comunista, Lada Samara si Skoda Favorit …
Modelul era derivat din modelul Dacia 1310, de la care imprumuta inclusiv motorizarea clasica de 1,3 litri@54CP, precum si numeroase elemente de caroserie …
Introducand totusi forma patratoasa a farurilor si stopurilor, precum si un bord mult mai modern decat pana atunci cu aerisitoare mult mai eificiente decat la modelele anterioare, cunoscut in acea vreme ca bord de CN, fiind foarte cautat si apreciat in primul rand pentru ca avand o aeroterma inclusa baga caldura …
Pentru foarte multi probabil ca masina asta e doar un morman de rugina, insa pentru mine unul a fost cel putin o curiozitate sa mai vad una functionala fiind un model rar chiar si in vremurile ei de glorie. Desi clar este mult de munca la ea, parerea mea este ca ar merita investit ceva bani in ea fie si ca proiect de weekend.
Ati mai vazut asa ceva pe strazi?! Cred ca le poti numara pe degetele de la maini cate or mai fi functionale.
Intotdeauna imi displace cand vad astfel de rable pe strazi. Sunt masini care stau dezastruos la capitolul siguranta, iar asta nu e genul de masina care o vrei pe strazile deja EXTREM de periculoase ale patriei. Personal, as fi foarte reticent sa ma urc intr-o astfel de masina si sa merg undeva, fie ca sofer fie ca pasager.
Poate eu nu patesc nimic. Dar poate maine cedeaza franele la o rabla dinasta si imi loveste sora care merge pe trotuar. Sau pe sotul ei. Sau pe nepoata mea. Sau pe prietena mea. Sau poate un prieten se trezeste in ipostaza de a fi pasager intr-o rabla dinasta, face accident si moare… dar ar fi supravietuit daca ar fi avut airbag….
Daca ar fi dupa mine, le-as interzice pe drumurile publice. Nostalgicii sa le tina in garaje si la expozitii de masini „clasice”.
Nu te contrazic, ba chiar sunt total de acod cu tine! De aia ziceam de ceva investitii. Poti sa circuli cu ea, dar pune’o frate la punct ca sa corespunda tehnic si estetic.