Problema produselor contrafacute e una MULT mai mare decat imi imaginam

Inca din epoca de piatra cred ca a aparut problema produselor contrafacute, asta cred ca este cea de a doua cea mai veche meserie din lume. Imi amintesc ca vazusem candva printr-un muzeu niste dopuri pentru anfore contrafacute … acum vreo 3.000 de ani. Eh, de atunci si pana astazi China a devenit campioana la asa ceva mai ales din cauza manufacturii foarte ieftine si cereri foarte mari pe piata de asemena produse, ca cerere exista la greu, mai ales pentru produsele de lux, dar nu numai.

Acum ca avem de a face zi de zi cu ele, nu este o noutate pentru nimeni, ca gasesti de la tricouri la parfumuri, chiloti la adibasi, ceasuri si alte telefoane e ceva comun, marea mea surpriza insa a fost sa aflu dintr’un raport al autoritatilor canadiene cu privire la acest aspect, ca piata produselor contrafacute este una mult, MULT mai mare decat imi imaginam si cred ca nici multi dintre voi nu s’ar fi gandit ca de exemplu ~80% din componentele pentru avioanele comerciale din ultimi ani sunt produse contrafacute, sau ca, supriza si mai mare, industria de armament americana este infestata de asemenea produse, pana si avioanele de lupta de ultima generatie sau chiar cele top-secret, contin asemenea componente integrate chiar de catre companiile producatore, ca exemplu in acest sens fiind dat o ultima achizitie a armatei canadiene de Hercules C130 care au suferit numeroase rechemari in service unde le este asigurata garantia de catre Lockheed Martin in urma numeroaselor probleme raportate la avionica, electronica si nu numai.

Mergand mai departe si investigand situatia am dat chiar peste un raport prezentat in Congresul American cu privire la ceea ce se dovedeste a fi o URIASA problema, in care este descrisa o intreaga retea de piese contrafacute pentru armata americana, parte a lantului fiind chiar marile companii producatoare de armanent. shock

Multe din aceste piese nu sunt neaparat fabricate de chinezi prin fabricile lor, ci in mare parte sunt reciclate, curatate, rebranduite si revandute ulterior, mare lor problema fiind ca nimeni nu poate garanta durata lor de viata si nici caracteristicile rescrise ulterior pe ele, asa ca practic, functionarea lor este una care mai mult tine de … noroc. wacko

Revenind la aviatia comerciala, autoritatile canadiene trageau un semnal de alarma cu privire la faptul ca daca nu se va face nimic in stoparea fenomenului, in urmatorii 10 ani accidentele aviatice din cauza acestor produse vor creste cu cel putin o treime, insa nici prea multe nu se pot face in baza legislatiei actuale care permite companiilor aeriene sa isi externalizeze reparatiile aeronavelor in tari cu mana de munca ieftina si o legislatie mai mult decat permisiva. Practic in felul asta, odata cu externalizarea serviciilor de mentenata, companiile aviatice isi deleaga si responsabilitatea, care in cazul firmelor de mentenanta din tarile respective este una la fel de relativa ca si piesele care le folosesc pentru reparatiile avioanelor.

In concluzie … globalizarea isi mai arata inca una din partile negative, desi problema este bine tinuta sub pres inca. Daca au ajuns atat de departe, la ce sa te mai astepti cand iti cumperi un produs comun de care poate ca esti convins ca ar merita banii pe care i’ai dat, dar in afara de brand, in fapt, ai platit componente recliclate sau fabricate prin cine stie ce colt de lume.

10 comentarii la „Problema produselor contrafacute e una MULT mai mare decat imi imaginam”

  1. Pentru zonele sensibile, nu pentru tenișii adibas, există soluții tehnice de trasabilitate, gen blockchain, dar nu se vrea .. trăim într-o lume a intermediarilor, nici măcar a negustoriei .. 75% din populație trăiește din intermedieri speculative (servicii fără valoare adăugată certă) și furat .. de fapt furtul are o valoare de peste 30% din valorile pib cumulate .. de asta se și presează pentru desființarea legăturii între muncă și beneficii, sub pretextul diverselor egalitarisme promovate de progresiștii neomarxiști..

    Răspunde
    • Se invart multe miliarde din treaba asta, coruptia aia de zic unii ca e doar pe la noi si noi am patentat’o … ci ca e si pe la altii la nivel de arta. Pai fratioare, ca veni vorba de armament, acolo nimic nu misca fara obladuirea cui trebuie, sa fim seriosi … Raportul ala ce l’am pus e de prin 2017, comic e ca dupa acel raport, efectele reale au fost inspre 0, treaba merge inainte, unsa. In Canada de exemplu ziceau aia ca dupa ce au trimis C170 alea la service, problemele au persistat, componentele folosite pentru inlocuire fiind la fel de contrafacute, puse de insusi Lockheed Martin al mighty. laugh

      Da, sunt de acord cu tine … ne ducem in cap rau de tot …

      Răspunde
  2. Povestea un prieten recet…de fabula, fabulez si io…cica si-a luat batranul lui o drujb[ din piata, de la „chinezi” si cand s-a apucat de treaba s-a oprit drujba si mirosea a plastic incins. Cica s-a apucat mosu sa demonteze si a ramas surprins ca pistonul drujbei nu mai era, ca se topise fiind din plastic. Asata inseamna sa fii mafiot…Acu, armata americana inarmata cu puscoace cu linia de mira contrafauta de poporul prieten si chinez, ar fi ceva laugh

    Răspunde
    • Nu e de ras, eu am desfacut drujba electrica a unui prieten si inauntru tot era din plastic … dar culmea dracului e ca nu se stricasera angrenajele alea, ci singura tija de metal din interior (actiona sub forma unui soi de pargie pentru lant) care se decalise si facuse uzura … asta daca a fost calita vreodata. laugh Vorbim de Makita … luata din reprezentanta lor, nu de pe tarabe. Bineinteles ca tija aia nu facea parte din garantie si de comandat se putea comanda doar cu jumatate de drujba. wacko

      In rest, nu rade, ca in Vietnam au fost mai eficiente prastiile decat M16 alea de plastic ce le’au dat la bietii oameni sa lupte vs AK47 al migty. no

      Răspunde
        • Sigur nu era de plastic, doar un aliaj prost copiat, e ca la secretul sabiilor japoneze sau al otelului de Damasc, degeaba scrii Made in Japan daca nu taie ca briciul 😉

          Răspunde
          • Daca te referi la pistonul drujbei cu motor termic sunt mai degraba de acord cu tine, in schimb in ce o priveste pe asta electrica, 100% iti spun ca angrenajele erau din plastic. smile

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura