Se coace o noua taxa de prima inmatriculare

UE forteaza Romania sa renunte la actuala modalitate ilegala de plata a unei taxe de prima inmatriculare si in acelasi timp de restituire a cele incasate pana acum. Despre aberatiile legii de recuperare a acestei taxe am tot discutat pe aici, unde am ajuns la concluzia ca doar putini vor putea face asta avand in vedere ca masinile pentru care s’au platit taxe intre 2007-2013 au schimbat deja cel putin un proprietar, iar cei care vor banii inapoi se afla in imposibilitatea recuperari lor fie ca nu mai au chitanta originala, fie ca nu mai au actele originale. Deci cum se zice pe romaneste …

Si f0t0ti si cu banii luati!

Ca sa fie bine la toti, jegosii astia s’au gandit ca cea mai dreapta cale ar fi sa reintroduca o noua taxa care sa fie /litru de carburant consumat ca in felul asta poluatorul sa plateasca pe masura, valoarea vehiculata fiind de 5 bani/litru.

Aici sunt banii dumnevoastra …

In principiu sa zicem ca ideea asta e justa … daca ideea ar fi noua si mai ales daca in pretul carburantului nu ar mai fi inghesuite de’a lungul timpului inca vreo doua asemenea taxe de care lumea se pare ca a uitat mai ales ca intre timp au fost transformate in accize, prima fiind a tovarasului Basescu, fost ministru la transporturi in vremea aia, ce din pretul actual se traduce in jurul a 13 eurocenți pe motorina, 14,7 eurocenți pe benzina.

Intre timp, desi Taxa lui Basescu zisa si „Aici sunt banii dumnevoastra” a ramas in vigoare alaturi de altele mascate in diverse forme, ne’au mai bagat pe gat si o ROVIGNETA anuala si sa nu uitam si de cei 7 centi/litru de carburant cu care guvernul Ponta ne promitea autostrazi ce intr’un final s’au dovedit a fi ori invizibile ori plutitoare.

Asadar … pregatiti’va buzunarele si asa secatuite de o noua spoliere! Te’a pus dracu sa iti cumperi masina? prostul Poluatorul plateste!

Mai ii drumul bun?

8 comentarii la „Se coace o noua taxa de prima inmatriculare”

  1. Astfel de taxe de “prima” inmatriculare exista peste tot, insa sunt definite altfel si banii lor se gestioneaza altfel.
    In Spania de exemplu exista un impozit pe gradul de poluare al masinii. Ai grad de poluare 0 atunic nu platesti nimic. Pentru valori de CO2 pana in 120g platesti 4,75% din valoarea masinii, intre 121g si 190g 9,75% si peste 190g 14,75%. Problema la noi e data de modul de calcul si felul in care se cheltuiesc banii.

    Răspunde
  2. Stiu ca exista si nu ar fi o problema ca exista daca taxa asta ar fi una rezonabila si mai ales legala! Nu are nici o treaba cu poluarea, faptul ca platesti niste bani aia nu inseamna ca acel CO2 va disparea („ecologia” este gaselnita secolului nostru) dar daca banii aia macar se folosesc in infrastructura de exemplu macar sti unde se duc. La noi … sunt taxe peste taxe … bani peste bani … dar al dracului daca vezi ceva facandu’se cu ei … macar o parte din ei ca in alte locuri unde de furat se fura … da mai si fac dracului ceva cu macar o parte din ei.

    Stiu sistemul asta de pe la jermanica. Ce nu inteleg la voi e treaba cu valoarea masinii … care valoare este: valoarea de noua a masini … valoarea de piata a masinii … valoarea reziduala a masinii … valoare in care se ia in calcul si deprecierea?! Care valoare mai exact si cine stabileste aceasta valoare? Intreb ca nu stiu mai nimic legat de Spania, pentru ca nu am fost niciodata interesat de tara asta.

    Răspunde
  3. Dacă din banii care-i dau io la „marele suptangiu” s-ar mai asfalta cîte ceva sau dacă s-ar mai acoperi vro groapă, atunci hai că mai strîng curaua co gaură, şi fac şi efortu ăsta.
    Dar cînd văd că toţi banii din buzunaru meu se duc în buzunaru pulitikienilor, atuncea cum să nu ma-nfurii ???
    Adică cum adică, banii mei se duc în vilele şi palatele lor ?
    Şi în afacerile păguboase ?
    Unde sînt toţi banii care s-or încasat pînă amu din accizele pe carburant ?
    Unde sînt otostrazile ?
    Unde sînt promisiunile băşinoase făcute de mai marii sugaci ?
    Vă spui io: banii ceia sînt în „Drum bun !”.
    Stareale-ar în gît să le steie toţi banii ce i-or supt pînă amu şi de’aci nainte…

    Răspunde
  4. mo, je fusei la ardelenia si ai naibii aia au strazi pe acolo. macar cele principale. Nu stiu, dar parca problemele sunt doar in anumite zone ale tarii laugh

    Răspunde
  5. Marius, iti recomand cu caldura la Ardelenia sa iesi din nationale, vei avea mari surprise.
    Iar senor Malin si altii iti pot confirma ca exista strazi de pamant in Sibiu si in alte orase din Transilvania, ceea ce prin sud nu prea, cel putin nu la mine in Slatina, la Bucales sigur, suntem singura capital UE cu strazi de pamant.

    Răspunde
  6. Cat despre banu luat de la noi si aruncat pe toate prostelile si pe toate nemerniciile posibile…cand platiti la pompa luati-va la revedere de la ei, in ceva timp se vor scurge in diverse moduri in diverse conturi si buzunare adanci si fufulite care populeaza show bisnitul ro se vor plimba la shopping si footai pe banii nostril, brat cu diversi varani pe langa care bunicutul Voiculescu este sfant!
    Unul dintre ei e inca liber si raspunde l;a dezgustatoare porecla zeus,,,,

    Răspunde
  7. Aici sunt de acord cu Marius, prin sud drumurile sunt mult mai proaste ca-n Ardeal.
    La sfarsitul saptamani trebuie sa ajung la o nunta la Bistrita. Am zis sa merg prin Miercurea Ciuc, sa evit Moldova, sper sa fie o alegere buna si inspirata.
    Cat despre taxe, ascunse sau la vedere, ne pierdem timpul discutand si oricum asta e si ideea: sa fie totul cat mai obscur, greu de urmarit…

    Răspunde
  8. Radule, nu din spirit ardelenesc o spun, insa daca in Slatina or fi drumurile cum zici tu, te invit sa mergi prin Gorj, Dolj, Valcea, Ilfov, Ialomita, Constanta si toata Dobrogea in rest ca sa te convingi ca nu e chiar roza treaba cum o vezi tu! In afara de cele nationale, daca o iei „la roata” pe drumurile judetene … o sa ai supriza de foarte multe ori sa crezi ca te’ai intors in timp, inainte de anii ’90 … perioada de cand nu cred ca a mai ajuns pe acolo vreun program de asfaltare, parcurgerea traseului de multe ori fiind o reala cursa de obscacole atat de nasoale uneori incat trebuie sa te opresti pe loc pentru a continua foarte incet trecerea prin hauri pe care daca le privesti pana la fund s’ar putea sa vezi nici mici chinezi cum iti fac cu mana. laugh Prin Ardeal nu poti zice ca e nyma asfalt prima, insa daca mai gasesti pe ici pe colo cate un drum de pamant cum zici (btw, Sibiu are cele mai proaste drumuri dintre toate orasele de pe la noi!) pe dincolo devin ceva obisnuit. laugh Crede’ma pe cuvant, am bautut drumurile alea la greu, dovada stau si marturiile mele turistice de prin „Calatorii prin lume”. laugh

    Marius – or fie ele bune, dar inguste si net depasite de traficul actual! Multe sunt cu doar doua benzi, prin localitati, coloane fara numar. Un drum ce l’ai putea face in 2 ore in mod normal, ajungi sa il faci in 4-5 ore din lipsa de autrostrazi sau drumuri de mare viteza ce ti’ar asigura confortul necesar!

    Vasile – Miercurea Ciuc s’ar putea sa fie o alegere cu bube, investitiile in infrastructura ca si in economia din zona tinutului secuiesc sunt aproape de 0. Depinde pe unde mergi … sunt zone cat de cat ok, dar sunt si zone unde te iei cu mainile de cap. Ce sa zic … mult succes! laugh

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura