Toyota Prius 2 – all about

De ceva vreme ma roade gandul sa imi iau cu banii jos o masina in viitorul nu foarte indepartat. M’am gandit la toate variantele, am trecut de la o idee a unui 4×4 la o idee a unui monovolum m’am tot invartit in jurul cozii pana cand acum 2 zile am avut o revelatie si mi s’a pus pata pe una dintre cele mai urate masini din toate timpurile Toyota Prius Hybrid, generatia a doua. M’am uitat si pe la cele din a treia generatie, dar sunt cam scumpe iar de umblat umbla vorba ca nu sunt cu mult peste cele din a doua generatie.

Avand in vedere ca am de a face cu o masina hybrid m’am pus pe cautat eventuale belele sau orice informatii legate de intretinere acestor masini. Spre surprinderea mea (relativa) nu prea am gasit sa aiba multe bube masinile astea nici macar pe partea de baterie care ar fi garantata de Toyota la vreo 300.000km. De gasit gasesti pe piata SH, Priusuri cu pana in 200.000 km deci teoretic bateriile alea mai au ceva zeama in ele … ca sa nu mai zic ca am vazut pe la nemti unele care au 4-500.000km si inca tin bateriile alea … deci din punctul asta de vedere orice teama de eventuale probleme nu este justificata. Nu am prea vazut nici alte probleme raportate in rest de cei care detin o asemenea masina in afara de cele usuale legate de partea de suspensie/articulatie, dar cu astea sunt obisnuit la drumurile de pe la noi.

Ce imi place la ea:

  • Toyota a.k.a. fiabilitate/performanta/durabilitate;
  • Faptul ca este hybrid, 5l/100km consum mixt suna bine al dracu;
  • Nu platesti taxa de poluare;
  • Interiorul arata foarte bine si se pare ca este si extrem de confortabila;
  • Vin foarte dotate din fabrica;
  • Este hatchback.

Ce nu imi place la ea:

  • Toate au cutie automata, pfffff … urasca masinile cu cutie automata;
  • Arata ca un frigider la care i’au pus niste roti;
  • Nu stiu cate service’uri auto se baga la ea in caz de belele;

Cam atat la prima vedere … nu am avut inca nici macar ocazia sa ma urc in una ca sa pot sa ma dau cu parerea la mai mult de atat, tocmai de aia cei care au avut sau au asa ceva si nimeresc din greseala pe aici ii rog sa imi spuna mai multe lucruri despre masinile astea.

La prima vedere ar merita luata in considerare daca te impaci cu gandul ca iti iei o masina care este ca o fata cuminte ce isi vede foarte bine de treaba ei, dar te cam lipseste de emotia uneia mai salbatice. laugh

Lipsa cutiei de viteze manuale ma omoara …. da’ti va rog cat mai multe motive sa pot trece peste asta.

Multam. laugh

 

 

13 comentarii la „Toyota Prius 2 – all about”

  1. Pai ce sa zic? Carbon footprintu masinii e ok cand conduci, dar la produs se polueaza angro, service …mda sa trecem peste service, aaa consum mic., bacteria aia cred ca doare rau cand o schimbi, nu stiu ce sa zic, ma abtin.
    Eu zic sa verifici o Tesla, s-ar putea sa treci la full electric.

    Răspunde
  2. Cica ar durea cam de vreo 2000EU daca o schimbi toata, insa se poate schimba pe module in functie de cum cedeaza nu trebuie toata odata … iar de cedat din ce am citit … cedeaza cam odata cu masina … pentru ca sunt garantati pana pe la vreo 300.000km and upto … deci daca as lua’o pe la 150.000 … teoretic am pace cei 2-3 ani cat as tine’o.

    De poluat sincer … la ce metale rare sunt folosite la fabricarea ei, mi’se rupe … pe mine ma intereseaza cand „suge” din buzunarul meu, iar 5% mixt, condus decente, este un consum realist se pare ca si nu povesti de adormit copii mici.

    Tesla?! O .. daaa …. da cine is permite asa ceva?! D:

    Răspunde
  3. Cei care vor Prius si detin ,sunt cumva in afara cutiei, au o viziune ecologica fata de mama natura…. Toti ceilalti care arunca gunoaie si nu le pasa sa ramane la turbodiselurile lor fumigene ….
    Prius este o masina extraordinara ceva iesit din comun in toate aspectele sale ,si eu am in tinta una second hand

    Răspunde
  4. Acu vazui articolu’. Deh, sunt mai nou. Am avut doua Toyo. Clasice, pe benzina. Automatice. Nene, nu se exista masina mai tare ca asta. Aia mare, un Avensis avea pana si diferential blocant si reductor, chit ca era limo. Iar CVA era beton. La semafor, nici o manuala sub 150 CP n-avea nici o sansa. Nu mai zic ca la 170 de mii, lantul nu se auzea iar pana la 60 de grade la apa, nu schimba ultima treapta nici moarta. Era ca un pur sange. Once Toyo, forever Toyo. Despre hibride, nu stiu, nu vorbesc. Insa, abia astept pe trotinetistii cu Tesla sa iasa din garantie. Muahahahahaha!!! drinks

    Răspunde
    • Toyota a facut masini legendare, Avensis fiind una dintre ele, au trecut si pe la mine cateva, tot respectul. Ma gandeam atunci sa trec spre un Prius si inca nu mi’am luat gandul, dar deocamdata sed cu cumintel cu Laguna mea care merge ceas dupa 7 ani si jumatate in care nu m’a lasat niciodata la greu si este inca intr’o stare impecabila pentru varsta ei. Vedem cum ne’or calarii nenorocitii astia cu taxele lor de rahat .. drinks

      Răspunde
      • Eu am acum un Megane 1,6 16v cu CVA. Usor puturoasa dar destul de tapana. Are 14 ani. In curand ii fac buletin. N-am avut probleme mai deloc cu ea. Are insa o mare belea. Sa te fereasca Sfantul sa trebuiasca sa schimbi un bec de far sau un motoras de geam. E … nu vreau sa ma exprim neaos! Laguna mi s-a parut una din cele mai confortabile masini pe care le-am condus (varianta 3). Super masina dar… e frantuzoaica!drinks

        Răspunde
        • Laguna 2, 1,6, 16v cutie manuala … e a mea si mi’se pare mai confortabila decat 3, avand ceva mai ergonomic spatiul interior.

          La Megane cunosc foarte bine beleaua cu becul de la far, dar daca te incalzeste cu ceva, sa stii ca intre timp au copiat si altii acel model „de succes”! laugh

          Sa ai parte de ea sanatos! hi

          Răspunde
  5. Cand vorbim despre CVA, vorbim despre Alison (la grele) si Toyota, hai si americane (alea vechi, Crown Vic sau Caprice). Eventual Ford Explorer (ala american cu carja in spatele volanului). Deci d-alea cu convertizor si cutie satelitara. Astea noi cu dublu ambreiaj sau CVT (culmea, si aici Toyo e varf), nu! Incearca o clasica , un Avensis de 1,8 cu CVA cu 4 sau 5 trepte automatica si mai vorbim. Nu conteaza cati km are. Nissan cu CVT never, recte Dacia cu CVT. No, no, no. Plang aia in State care si-au luat teapa cu Murano. drinks

    Răspunde
    • Nissan a dat grav in bara cu CVT’ul ala al lor, desi au fost imbunatatite ulterior de Renault, tot de belea sunt daca ai ghinion. dar nici restul nu se pot lauda. In rest, automatele alea clasice de care vorbesti tu, nu le mai face nimeni acum, deh, erau durabile, nu dau bine pe noile masini care sunt create sa se gate undeva pe la 200.000km cand deja incep sa apara problemele alea majore. Trista treaba si cu electticele astea o sa fie distractie in bikini.

      Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura