Trenurile de metrou achizitionate din Spania au probleme grave de siguranta

Acum vreo 5 ani de zile, cu surle si trambite Metrorex anunta ca a platit 97 de milioane de euro pentru un prim lot de 16 trenuri noi de metrou fabricate de CAF in Spania. Decizia a fost mai mult decat ciudata inca de la bun inceput, mai ales ca Metrorex avea deja in uz de ani buni de zile trenuri de metrou fabricate de Bombardier (Movia 346) ce s’au dovedit foarte fiabile in timp, iar trenurile oferite de Astra Arad au fost refuzate de la licitatie pe motiv ca sunt prea ieftine, desi acestea sunt moderne si apreciate pe dincolo fiind fabricate in colaborare cu Siemens. Inca de atunci a fost o licitatie cu cantec ce ulterior a facut si subiectul unui dosar DNA, ce se pare a fost ingropat intre timp de eficienta managementului Lulutzei, dar asta e alta discutie.

Partea proasta este ca la scurt timp de la intrarea lor in uz, pe langa faptul ca nu incapeau in unele statii si au trebuit sa taie din structura peroanelor (d’ale dracuuu), aceste trenuri au inceput sa aiba probleme din ce in ce mai mari astfel ca la alea care reuseau sa mai plece din statii, apareau pe parcurs diverse probleme cum ar fi de la usi care nu se inchideau din prima tot timpul (e celebru faptul ca manevra cu „Atentie, se inchid usile!” de cele mai multe ori iasa din a doua), la diverse alte probleme mecanice si electrice, instalatie de climatizare deficitara (cine a mers cu ele stie despre ce vorbesc, fara geamuri deschise ca la alea comuniste, te sufoci mai ales in orele de varf) si mai ales probleme mari si grave de siguranta la suspensii, lucru ce le duce intoarce foarte des in service, lucruri cuoscute inca din 2015.

Acum din cate vad, angajatii de la Metrorex au intrat in greva din pricina faptului ca aceste trenuri in exploatare sunt niste bombe pe rotile care abia se mai tin de boghiurile care suierau ingrozitor pentru urechea oricui calatorea cu ele, la viraje de multe ori avand impresia ca se rup sub tine si nu trebuia sa fi mama vreunui expert ca sa simti asta.

Din pacate asa cum e situatia acum, nu vad de unde se vor scormoni prin buzunare din nou Metrorex pentru achizitia altor garnituri de trenuri de metrou ce sa inlocuiasca bombele astea pe roti, cum nu cred nici ca cineva fi tras la raspundere pentru achizitia mizeriilor astora ce sunt inutilizabile datorita uriaselor probleme de siguranta in exploatare, dupa nici 5 ani de cand sunt in uz, desi asa cum am spus, inca imediat dupa licitatie, DNA deschisese un dosar in privinta asta, unde erau luati in target doar niste puleti si oricum de care nu a mai auzit nici dracu nimic de atunci, cum nici de alte reale dosare de coruptie ce sunt importante pentru noi, Lulutza si masinaria DNA fiind mult prea ocupata cu alea de Politie Politica si chefuieli prin diverse vii.

In concluzie, in vremea in care bucurestenii isi risca viata la propriu calatorind cu bombele astea pe roti la care probabil ca incep sa se adauge si unele din Bombardierele care ajung la limita de viata, variante de rezolvare urgenta a problemelor nu prea vad ca oricum, banii sunt deja dati iar de acum ii un fel de’a „prinde orbul, scoate’i ochii” din punctul de vedere al raspunderii penale a celor responsabili.

Pareri?

P.S. O intrebare cat se poate de retorica pentru Malin: la voi in Spania, aveti oare aceleasi trenuri de metrou?  acute

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura