Blizzard vs. cetateanul dintr’o tara neagreata

If you are not romanien please translate with translation tool! 10X! 😉

Va scriam cu bucurie si entuziasm acum cateva zile ca intr’un final glorios Diablo III a ajuns si la mine. Dupa 12 ani si amanari succesive … Blizzard Entertainment, producatorul acestui joc, a reusit sa il lanseze cu surle, trambite si acelasi spectacol cu fanii ce dormeau pe la usile magazinelor pentru a se numara printre primi care pun mana pe acest joc. Eu nu m’am numarat printre ei … eu am fost cel care a avut rabdare … si cand nebunia s’a terminat, m’am dus ca un cetatean de buna credinta si l’am cumparat de la Alex … ca tot avea ceva treaba pe acolo. Ajuns acasa … curios mi s’a parut ca la desfacerea pachetului ce era sigilat nu am gasit nicaieri vreun game key cu care sa il pot activa online. Culmea este ca cele doua code key cadou pentru a le da altor prieteni sa joace gratuit primul act erau … dar codul meu NU. M’am mai linistit dupa ce am citit pe forumul lor oficial ca in cazul unor licente cumparate dintr’un magazin nu este nevoie de nici un key cod, jocul activandu’se automat pe contul de Battlenet dupa seria produsului. Am lasat’o ca in tren si am inceput sa il joc … si toate au mers struna pana la finalul primului act cand …

„if you want to play more please buy a digital version or activate your game with game key from inside the game box!”

WTF?! Zic no asta’i … sa cautam keycode … poate nu am fost eu atent. Am rascolit toata cutia aia si pe fata si pe dos … nu am gasit nimic de genul asta. Dupa instructiunile despre „unde gasesti gamekey” … acesta in varianta digitala trebuia sa il generat automat in e-mail … dupa varianta ce o aveam eu … sa fie prezent pe un stiker ce chipurile trebuia sa fie lipit in interiorul cutiei jocului …

… care ghici ghicitoarea mea … nu era nicaieri dupa cum se poate vedea si in poza de mai sus. Mentionez inca odata ca pachetul era sigilat cand l’am cumparat! No ce ii de facut?! Am intrat pe site’ul oficial si din contul battlenet am deschis un ticket in care ceream lamuriri. Eram asigurat ca in 24-48 de ore mi’se va raspunde … dupa o zi de asteptare nu am primit nici un raspuns … asa ca dupa ce am mai cautat pe ici pe colo am gasit pe un forum un numar de telefon apelabil pe skype pentru a lua direct legatura cu ei. M’am chinuit ceva dar intr’un final mi’au raspuns … iar in urma convorbiri directe IN ENGLEZA (rusine sa le fie ca nici macar un om care vorbeste romana nu au fost in stare sa angajeze la suport desi ISI VAND OFICIAL PRODUSELE SI IN ROMANIA) am ajuns cu tipul de la suport la concluzia ca singura rezolvare este sa ma duc inapoi la Altex si sa le cer inlocuirea jocului cu un altul ce avea keycode’ul in interior. Era duminica … deci inchis … ok, ramane pe luni. Luni … ma duc la Altex cu teama in gand ca nu aveam nici macar o dovada ca nu eu eram cel ce pierduse acel keycode … ajuns acolo nu mica mi’a fost supriza sa aflu ca abia ce primisera si ei un e-mail de la distribuitorul Blizzard Romania in care erau informati ca mai multe jocuri distribuite in ulltima vreme la nivel national nu contineau acel keycode … pe motiv ca AU UITAT cei de la Blizzard sa il puna in cutie! Cu Altex nu am absolut nici o problema … nu este vina lor, cum am zis PRODUSUL ERA SIGILAT CAND L’AM CUMPARAT DE LA EI, deci nu aveam de ce sa fiu suparat … le’am inteles si procedura prin care au la dispozitie 15 zile din punct de vedere legal sa imi rezolve problema … distribuitorul fiind cel care le cerea ca acele jocuri cu „defect” sa le fie trimise inapoi pentru a fi schimbate cu altele! L’au preluat frumos … mi’au facut proces verbal de preluare si m’au pus pe hold … cate zile o vrea Dumnezeu si Blizzard!

Nu stiu daca cineva a citit pana aici … si mai ales daca a inteles ceva. Ca sa simplific lucrurile … eu am fost cel pacalit ca a cumparat ceva dar s’a ales cu o cutie goala … deoarece ceia ce cumperi de fapt nu este aceea cutie si un banal DVD … ci acel keycode care iti licentiaza produsul!

Ajuns acasa … le scriu iara alora de la Blizzard … si de duminica le tot scriu … azi e miercuri si noi suntem la faza de chat inca! In ultimul mesaj infuriat peste masura ca tot ce stiu sa spuna este: „please go to the game store …” … le’am scris destul de clar sa se opreasca din explicatii, sa rezolve problema … iar in plus de asta sa gaseasca o cale sa ma recompenseze pentru batjocura, nervi si timp pierdut. Dupa mesajul asta s’a facut liniste … vad ca de ieri dimineata si pana azi nu mi’au mai raspuns nimic …

Si ca sa ne lamurim si ce e cu tara neagreata … cautand pe net solutii … am gasit si un post in care cineva se plangea ca desi invitat in prima faza de Blizzard la un concurs de jocuri video … i’a fost refuzata participarea pe motiv ca: Romania nu este o tara agreata!

Imi pare rau ca am dat banii respectand munca celor ce au facut acest joc pentru a isi bate joc de mine! Imi pare rau ca l’am recomandat spre a fi cumparat si de catre restul … tot din respectul pe care ar trebui sa il avem toti pentru munca altora! E unul nu voi mai recomanda in viata mea produse Blizzard … si nici nu voi mai cumpara vreodata unul! Nu au fost in stare sa aiba suport in Romania desi fac si de aici o gramada de bani cu WordOfWarcraft si nu numai … nesimtirea unora si foamea de bani trecand peste limitele oricarui bun simt! Eu stiu engleza … nu a fost o problema … dar ce ma faceam daca nu stiam?! Sunt obligat sa stiu aceasta limba cumparand un produs din Romania?! Pana si asta este o incalcare a legislatiei europene care prevede destul de clar ca orice produs vandut intr’o alta tara trebuie sa aiba suport in limba tari respective!

Au pretentii ale unui producator serios … dar dovedesc in ultimi ani ca nu avem de’a face cu asa ceva .. la o simpla cautare pe gogu gasiti numeroase probleme si plangeri raportate de cei ce le umplu conturile. Stiu asta abia acum … ca tot acum m’am lovit si eu de ce se plangeau altii.

Va continua …

11 comentarii la „Blizzard vs. cetateanul dintr’o tara neagreata”

  1. Poate li s-a fixat si lor in minte ca „Romania e tara aia unde absolut nimeni nu da nici un ban pe nici un joc, film, sau produs software; absolut totul se pirateaza”. Intr-adevar, cand vine vorba de WoW, nu prea ai incotro decat sa platesti, inclusiv in Romania. Dar probabil din Romania se fac x dolari, iar din alte tari „agreate” se fac 1000x bani.

    Nu le iau apararea deloc, ai perfecta dreptate in legatura cu tot ce ai zis. Ce vreau totusi sa zic e ca, suntem un popor plin de oameni care nu stiu altceva decat torrente, crackuri, download, piraterie etc. Singurii care platesc ceva sunt firmele care achizitioneaza software (datorita controalelor si posibilelor amenzi, nu datorita recunostintei) si poate cei care se duc sa vada un film la cinema din cand in cand (me included).

    Răspunde
  2. SoboLAN – nimeni si nimic nu le da dreptul sa te trateze in acest mod si nici sa faca asa ceva! Esti un client … care cumpara un produs … si se alege cu o cutie goala. Acel client poate sa fie si de pe marte … a cumparat ceva … tu ii dai ceia ce a cumparat! Nu ai nici un drept sa mergi pe o statistica … cat de reala sau nu ar fi ea! Nu numai la noi se pirateaza … ba chiar dimpotriva … tot ce ajunge la noi este piratat in proportie de 90% de catre altii.

    In alta ordine de ideei … eu cele mai multe probleme legate de Blizzard le’am gasit pe forumurile straine. Error 37 fiind aproape la fel de celebra ca si ROD’urile de la XBOX360. Exista deja si cateva petitii (gogu va ajuta sa le gasiti) semnate de mii de fani ai jocului plangerile incepand cu lipsa modului single player pana la eroriile dese de conectare pe care le experimenteaza cei ce incearca sa il joace. Deci … Blizzard a intins grav coarda de aceasta data … imi e ca Diablo 3 sa nu fi fost cumva picatura ce a umplut paharul.

    In ce priveste pirateria … dupa cum ai vazut si s’a putut vedea … desi am iesit in strada impotriva ACTA … niciodata nu am incurajat aceasta practica ba chiar dimpotriva … si la Diablo 3 am recomandat sa fie cumparat pentru ca sunt oameni ce isi asteapta rasplata pentru munca lor. Asta nu le da insa nici lor dreptul sa isi bata joc de munca mea … pentru ca eu banii ce ii platesc lor tot din munca sunt.

    Revenind la Diablo 3 … astazi am fost sunat de catre Altex sa ma duc sa imi ridic noul DVD. Am fost … de data aceasta l’am desfacut in fara lor si pentru ca de aceasta data stiker’ul nu lipsea … l’am si activat pe cont acolo pentru a fi sigur ca nu trebuie sa ma intorc din nou. In 5 secunde aveam jocul deja inregistrat … la ce oare a trebuit toata povestea asta?! Inca astept un raspuns si scuzele de la Blizzard.

    Răspunde
  3. Scuzele au fost tot scuze … mi’au dat un exemplu penibil:

    „daca cumperi un carton de oua de la magazin nu e vina celor care vand oua ca le gasesti acasa sparte …”

    De parca eu cumparasem oua … plus ca la mine nu erau oua sparte ci lipseau cu desavarsire din cartonul sigilat de producator!

    Niste cretini abjecti pe care ii doare in cur de clienti!

    Daca va loviti de problema asta incercati sa rezolvati la magazinul de unde l’ati cumparat daca aia au bunavointa ca pe Blizzard ii doare in gaura neagra! Nici la versiunile cumparate online nu e mai roz, pe forumul lor e plin de oameni care reclama faptul ca nu au primit codul de activare in email decat dupa muuuuuuuuulte zile de insistente pe la all mighty blizzard shit!

    Recomandarea mea: ocoliti acest producator!

    Răspunde
  4. Din nefericire pentru mine am si eu o problema legata de Blizzard si Posta Romana.

    Am comandat de la Blizzard un Authenticator (am platit online cu cardul) si ce sa vezi dupa 10 zile (astazi) primesc si coletul GOL, aruncat in casa scari la blocul care locuiesc. Acum nu stiu exact ce sa fac maine Posta Romana este inchisa si sambata si duminica la fel. Am trimis un mesaj celor de la Blizzard si unul la OPC sper ca o sa rezolv cumva problema dar ma indoiesc.

    Sfaturi ?

    Răspunde
  5. Salut!

    Din pacatate cei de la Blizzard o sa iti raspunda ceva de genul:

    „Ne pare rau … bla bla bla … contacteaza posta!”

    La posta este parerea mea ca trebuie sa rezolvi problema. In mod normal trebuia sa semneze posesorul coletului, adica tu, pe acel aviz de insotire a coletului. (AWB). Trebuie sa lamuresti problema asta cu Posta … sa te inarmezi cu nervi de otel si multa ambitie!

    Succes!

    Răspunde
  6. Din fericire am primit si raspuns de la blizzard. Unul care suna cam ASA: „Ne pare rau pentru pachetul tau dar poti folosi si ‘Mobile Authenticator’ sau poti comanda alte produse si le vom livra prin UPS”, reactia mea a fost ceva de genu: „Ceee ?” si l-am intrebat pe tip daca isi bate joc de mine si de bani mei nu ca ar fi o suma mare dar mai mult ma enerveaza atitudinea oamenilor care nu stiu sa rezolve o problema, dupa 6 ore mai primesc un mesaj de la un alt reorezentant blizzard in care tipul a fost foarte promt spunand: „IMI cer scuze pentru neplacerile create v-am trimis un email si o copie in acest mesaj, va vom trimite un alt colet fara sa platiti nimic, daca mai aveti alte probleme va rugam sa ne contactati” si intradevar acum comanda este in pending.

    Va mai anunt cum ajunge NOUL COLET … 😐 Si la multi ani de ziua NATIONALA A ROMANIEI !

    Răspunde
  7. Probabil ca s’au luat masuri in urma numeroaselor reclamatii venite din Romania. Ma bucur ca ai avut parte de o rezolvare … sa speram ca se va concretiza.

    Bine ai venit pe aici si multumesc de feedback!

    La Multi Ani si tie!

    Răspunde
  8. Salut,
    S-a mai rezolvat cumva? Si eu am aceeasi problema (tot Alex), si sunt destul de confuz pe cine ar trebui sa contactez. Am scris si un mail celor de la Altex si am deschis si un ticket pe Blizzard. Sper ca nu am ratat vreun post in care sa mentionezi daca s-a rezolvat sau nu problema :-s.

    Răspunde
  9. „Revenind la Diablo 3 … astazi am fost sunat de catre Altex sa ma duc sa imi ridic noul DVD. Am fost … de data aceasta l’am desfacut in fara lor si pentru ca de aceasta data stiker’ul nu lipsea … l’am si activat pe cont acolo pentru a fi sigur ca nu trebuie sa ma intorc din nou. In 5 secunde aveam jocul deja inregistrat … la ce oare a trebuit toata povestea asta?! Inca astept un raspuns si scuzele de la Blizzard.”

    Salut Lucian!

    Aia de la Altex s’au dovedit suprinzator de amabili si operativi. In 3 zile m’au si sunat sa ma duc sa imi dea un DVD nou. Ce trebuie sa faci este sa te duci cu DVD’ul si bonul de casa la magazinul de unde l’ai cumparat si sa ceri inlocuirea lui. Daca stai dupa Blizzard poti sa uiti … sunt niste infecti si jumatate.
    Bafta si te astept sa revi cu un comentariu despre cum s’au desfasurat lucrurile!

    P.S. Daca esti in termenul ala legal de 10 zile poti cere inlocuirea produsului pe loc s’au chiar bani inapoi!!

    Răspunde
  10. Salut,

    Mi-a fost destul de greu sa va gasesc dinou pentru a va spune ca am primit al 2 lea colet dupa vreo 10-14 zile ..

    Nu am putut intra sa va dau raspuns pentru ca am avut ceva probleme cu PC mi-a murit un HDD de 1TB in care aveam mai multe lucruri cum ar fi win, programe etc .. Asa am ramas si fara bookmarks..

    Sper ca ai rezolvat problema Lucian. La mine a fost un caz fericit ca nu sau tiganit (dar au incercat) pentru 10 euro si au mai trimis un colet gratis.

    O seara placuta numai bine !

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura