Intrarea pe piata PC a celor de la Sony isi face debutul in 1997 prin conceptul VAIO, ce de la bun inceput s’a dorit a fi un punct de reper in ce priveste segmentul premium/HI-END user, prin utilizarea componentelor de cea mai buna calitate cuprinse intr’o asamblare durabila ce sa exprime atat eleganta cat si lux. De’a lungul anilor, VAIO a reusit sa se mentina la un nivel ridicat, atragandu’si numerosi fani pe care a reusit mereu sa ii convinga sa le ramana fideli. Experienta mea cu VAIO este una de la placuta in sus, laptopurile fabricate de ei ridicandu’se la nivelul celor mai inalte asteptari din toate punctele de vedere.
Din pacate, din cauza scaderi vanzarilor de pe piata PC si a faptului ca SONY are numeroase probleme financiare pe toate ramurile, se zvoneste ca acestia iau in calcul destul de serios sa vanda divizia PC contra unei sume de aproximativ 4-500 milioane dolari. Primi interesati de achizitia acestei divizii s’au arat cei de la … LENOVO, lucru care nu cred ca mai surprinde pe nimeni, dupa ce zilele trecute au reusit sa achizitoneze inca o parte din IBM, plus Motorola pe care au cumparat’o de la Google. O alta oferta vine insa si din partea unui fond japonez de investitii, Japan Industrial Partners care si’au manifestat in aceste zile interesul. Oficialii de la SONY nu au raspuns acestor zvonuri, tinand insa sa precizeze faptul ca in acest moment analizeaza mai multe solutii pentru VAIO, conform celor de la PCWorld.
Ar fi pacat sa dispara si acest brand de pe piata, achizitia celor de la LENOVO nu ar fi deloc imbucuratoare pentru ca in acest fel acestia ar deveni prea puternici intr’o piata si asa slabita de incapacitatea restului producatorilor de a se alinia la cerintele actuale.
Sa dispara cu tot. Aveau nistre preturi de te speriai si nu prea isi meritau banii. La aceasta marca evident plateai numele.
Erau din segmentul premium … normal ca aveau si niste preturi pe masura. Din punctul meu de vedere, daca vroiai ceva care sa te tina cativa ani si sa ai parte de o garantie ce iti este respectata fara nici cel mai mic comentariu, era o alegere ok. Mie mi’au placut … poate ca uneori pretul era un pic cam piperat insa isi meritau banii daca le comparai cu alte laptopuri din acelasi segment.
In cativa ani o sa avem de ales intre 2 companii mari si late dupa ce restul ori sunt lasate sa moara ori sunt cumparate: Tablete cu windows si notebookuri-Lenovo, smartphoneuri si tablete-Samsung; plus resturi ceva smart de la LG, ceva de la Apple care s-a cam plafonat, de la Sony daca merge branza cu smarturile.
inseamna ca in 2,3 ani lenovo va avea un mare cuvant de spus in lumea asta!!!
Lenovo in domeniul PC are un cuvant greu de spus inca de acum cativa ani … ce fac acum nu este decat o consolidare a pozitiei de lider absolut pana la care mai au foarte putini pasi de facut. IBM le’a dat segmentul Business PC & Server, Motorola segmentul Mobile comunications, iar VAIO le’ar aduce segmentul Premium. Mai au de cumparat ceva din segmentul Gaming ca de exemplu Allienware si cam asta ar fi tot. Bani au … piata exista … iar restul producatorilor nu reusesc sa le mai faca fata incet si sigur.