Pana sa hotaraste guvernul sa ne taxeze de ne sar capacele la ce „rable” avem fiecare dintre noi din incapatanarea de a nu ne lua masini noi, desi ne permitem, un singur lucru mi’a mai ramas de bifat pe luuuunga lista de anul asta si anume revizia periodica de iarna la masina.
Azi e despre revizia periodica de iarna la masina
Probabil ca multi inteleg prin asta doar sa schimbe cauciucurile de vara cu alea de iarna, eu ca am ceva drag de masinile pe care le am inteleg revizia aia la 6 luni in care schimb ce este de schimbat pe la masina pentru a nu schimba dupa ce am ramas prin drum pe undeva. In principiu sunt programat la mecanicul meu pentru schimbul de consumabile (ulei/filtre/bujii), masurarea antigelului, masurarea alternatorului si bateriei, verificare restului de fluide si schimbarea unui pivot pe partea dreapta, in practica ramane sa vad ce hibe mai gasim si sa rezolvam ce e de rezolvat.
In concluzie, azi sunt ocupat cu altele in afara de omicron.
Voi bine, sanatosi?
Update: Job done!
Pe scurt, 210.000km:
In rest, totul ok!
Am fost si eu saptamana trecuta la mecanic, inca plang dupa ce mi-a dat nota de plata. Spor sa ai!
La mine a fost usoara amenda … vreo 270 lei toata afacerea! Bafta!
Si noi am fost. Sotul meu are mare grija fata de masina, care ne-a fost de mare folos, dar o si ingrijim. E destul de prietenoasa cu bugetul, mai ales ca este o masina destul de bine facuta si intretinuta constant.
Pentru disperatii astia cu verdele: de vreo 2 ori a patit-o barbata-miu sa fie blocat pe rampa la ITP pana la venirea unei echipe RAR, ca ei considerau ca sunt masluite verificarile – iesea indicatorul pentru noxe mult prea bine
P.S. Protagonistul este un Logan ce a sarit de 10 ani, dar care-i ca nou, mai putin tabla, care a mai avut de suferit, inclusiv un asalt cu ditamai biloaiele de grindina
Aprob pozitiv. Am avut si eu parte de o vizita de la RAR cand faceam ITP-ul. N-a vrut sa-mi spuna de ce. Probabil iesea prea bine. Plus ca ciumecu’ avea un cazan electric. Mi-era mila si jena de omu’ cu garaju’. Pe ala de la RAR l-as fi trimis pana la Satu Mare da’ fara oprire, fix in miezu’ iernii, asa de sanchi. Fi-le-ar aifoanele ale dreaq cu roti cu tot!
@Vladiana: Masinile daca sunt intretinute cum trebuie, merg mult si bine, a mea a trecut de varsta majoratului si trec in fiecare an ITP’ul fluierand pentru ca niciodata nu ajung acolo cu ea vai de mama ei, inainte de asta trec pe la mecanic si asa cum am mai scris pe aici, decat sa dau vreo spaga la aia mai bine banii aia ii bag in masina si implicit siguranta si confortul meu. Logan si’au dovedit din plin durabilitatea, exceptie facand rugina care mai apare pe ici/colo dar si aia la randul ei se poate rezolva fara prea mult efort si cheltuiala daca e facuta treaba asta din timp si nu dupa ce cade tabla de pe ea. a o folositi sanatosi si fara evenimente!
@Cib, ce e bine si am observat este ca usor, usor, au inceput sa dispara din rablele alea care erau pericol public pe strazi, ca erau unele de te mirai cum naiba au reusit sa treaca de ITP’ul ala. Amu in rest, de la reprezentantii RAR ce sa te astepti? Eu cand am fost cu masina mea sa o inmatriculez acum vreo 8 ani se tot codeau sa ii gaseasca vreo hiba, da am plecat lasandu’i cu mana intinsa ca n’au gasit nimic.
„@Cib, ce e bine si am observat este ca usor, usor, au inceput sa dispara din rablele alea care erau pericol public pe strazi…”
Îhî ! Dar apar altele ??, ca are grijă fix RAR-ul. Saptamâna asta citeam că la Brașov, cu complicitatea dovedită a celor de la RAR, au fost înmatriculate pe Ro dăcât fo’ 200 de cazane în timp record!!!! ?Deci, Daaaaa, se face curățene! Îhî! ??
Am doua „rable”. Una are 25 si una are 27 de ani. „Rabla” se tine cu cheltuiala daca vrei sa mearga ca o masina noua. Iar cei care se urca in ele sunt fascinati de cum pot sa mearga aceste doua babe.
Din experianta mea, cel mai mare procent de rable face parte din intervalul 8-12 ani vechime. Masini care nu par rable, dar care tehnic stau deplorabil. Reparate rar si cu piese ieftine, sunt un real pericol. Majoritatea au amortizoarele duse, aproape toate elementele de cauciuc compromise, sistemele de control al noxelor colmatate si lista poate continua. Dar nu sunt luate la ochi, deoarece pe afara inca arata ok.
Am scris azi un articol pe tema asta aici, in care dezbat schimbarea de mentalitate si la romani. Usor, usor lucrurile se schimba, oamenii sunt ceva mai atenti pe ce dau banii, mai pretentiosi cand se duc sa isi repare o masina, incep sa se vada schimbari, desi nah, amu, padure fara uscaturi nu prea exista.
Sa ai parte de „rable”!
Bucurati-va de masini cat mai aveti timp. Noua „civilizatie” impusa de partzarii aia putred de bogati uraste masinile personale. Si in general uraste mobilitatea oamenilor.
Ii treaba lor ce urasc ei, important e ce iubim noi! Iti mai zic odata bancul cu optimistul si pesimistul?
Stii definitia pesimistului?
@cib, desi iti impartasesc opinia, raman alaturi de @ice sa cautam caii
Decât „caii”, nu mai bine căutăm „căi” ? Părerea mea…!
Căutăm caii pe toate căile
?????
Daca, pe timp de iarna sunt perioade de cateva zile sau chiar 1-2 saptamani in care nu folosesti masina, cum ti se pare ideea de a o acoperi cu o prelata auto? Asta pentru a nu fi acoperita de zapada/gheata atunci cand vrei s-o folosesti.