Black Friday la eMAG: 50.000 de lei amenda pentru practicii comerciale incorecte. Amenda de milioane in Ungaria

Dupa Altex si alti 11 reselleri amendati de ANPC pentru practici comerciale incorecte la care intre timp s’a adaugat si Kaufland, nici eMAG nu scapa de amenda pentru aceste de practici, ANPC dispunand o amenda de 50.000 de lei si suspendarea practicilor comerciale incorecte constatate.

Black Friday la eMAG: 50.000 de lei amenda pentru practicii comerciale incorecte

Comandamentul Special Black Friday a controlat platforma operatorului economic Dante International SA (www.emag.ro) prin accesarea site-ului, pentru verificarea respectarii prevederilor legale la comertul online (reduceri, promotii), transmite ANPC.

Au fost constatate următoarele abateri:

– pe pagina de prezentare a produselor, lângă preţul de referinţă (“preţul tăiat“) la care se aplică reducerea, prin apropierea cursorului mouse-ului de litera (i) apare mesajul: „Preţul tăiat este cel mai mic preţ la care a fost vândut produsul în ultimele 30 de zile“, neexistând nicio altă informaţie care să prezinte durata promoţiei (reducerii), respectiv data de început a acesteia.

– Din analiza documentaţiei prezentate de operatorul economic privind evoluţia preţurilor, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de aplicarea reducerii, pentru produsele verificate, coroborat cu constatările de mai sus, a rezultat faptul că omiterea informaţiei privind data aplicării reducerii este de natură să creeze confuzie şi dificultate în verificarea celui mai mic preţ la care sunt vândute produsele, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de aplicarea reducerii.

Ca atare, operatorul economic a fost sancţionat cu amendă contravenţională în valoare de 50 000 lei. De asemenea, comisarii ANPC au propus dispunerea măsurii de încetare a practicii comerciale incorecte a operatorului economic.

a transmis, luni, ANPC.

Reactia eMAG la comunicarea abaterilor si sanctiunii aplicate

La scurt timp dupa comunicarea abaterilor si sanctiunii aplicate de ANPC, eMAG a reactionat prin transmiterea unui comunicat in care anunta ca neregulile enuntate de ANPC au fost prompt rezolvate.

„Aspectele sesizate de ANPC privind afişarea perioadei campaniei au fost rezolvate prompt, iar clienţii nu au fost afectaţi. Am pus la dispoziţia autorităţilor în mod transparent informaţiile necesare privind organizarea campaniilor promoţionale la eMAG.De asemenea, ANPC a verificat zeci de preţuri din cadrul campaniei Black Friday dar şi din alte promoţii şi nu a constatat nicio abatere privind aplicarea reducerii conform legii, la cel mai mic preţ din ultimele 30 de zile.
În plus, ca o dovadă suplimentară de transparență, am construit un ghid de marcaje și caracteristici ale produselor, care este public și poate fi accesat de oricine pe pagina noastră de informații, sau printr-o simplă căutare pe eMAG.
Considerăm că eforturile autorităților de a susține transparența informațiilor sunt în interesul clienților și au rolul de a crește încrederea acestora în comercianți”

a transmis eMAG.

eMAG a primit o amenda uriasa si in Ungaria in urma careia sa angajat sa ofere despagubiri clientilor si sa sprijine pe platforma promovarea firmele maghiare

In urma unei investigatii incheiata de Autoritatea Maghiara pentru Concurenta (GVH), aceasta a stabilit ca practicile comerciale de reducere ale eMAG sunt incorecte fata de consumatori de multa vreme. Autoritatea a impus o amenda de 200 de milioane HUF pentru practici  și a ordonat operatorilor magazinului online sa acorde despagubiri clientilor maghiari in valoare de aproximativ 4 miliarde HUF.

GVH a investigat practica de reduceri a magazinului online eMAG, care a afectat câteva sute de campanii de pe platformă începând cu iulie 2014. Procedura a scos la iveală faptul că grupul de eMAG nu a reușit să elaboreze reglementări interne în timpul campaniilor care ar fi asigurat consumatorii că prețul tipic al unui produs a fost afișat ca preț „original”; prețurile tăiate au fost în schimb aplicate doar ocazional și pentru perioade extrem de scurte.

În cursul procedurii, grupul eMAG a cooperat cu GVH și s-a angajat să pună în aplicare o serie de măsuri menite să ofere compensații pentru practici comerciale inselatoare. În cadrul acestor măsuri, eMAG a dispus încetare utilizarea promoțiilor înșelătoare, elaborand o set de practici pentru stabilirea prețurilor și de afișare a prețurilor într-un mod adecvat și a solicitat partenerilor săi de pe piață, adică vânzătorii săi, să facă același lucru. În plus, consumatorii care au făcut o achiziție de pe platformă în ultimele 12 luni au primit fiecare un voucher de 3000 HUF, în valoare totală aproximativă de cel puțin 1,08 miliarde HUF. În plus, platforma eMAG s-a angajat să sprijine prezența în comerțul electronic a întreprinderilor maghiare prin furnizarea de comisioane reduse, traininguri, spațiu publicitar și servicii de logistică, printre altele, partenerilor săi în valoare totală de aproximativ 2,88 miliarde HUF . Angajamentele vor oferi, de asemenea, oportunități pentru întreprinderile maghiare de a se extinde pe piețele externe prin intermediul platformelor românești și bulgare ale eMAG. Toate acestea pot contribui la intrarea întreprinderilor maghiare pe piețele externe, la creșterea veniturilor lor din export și la îmbunătățirea poziției lor financiare, în special în timpul pandemiei.

Pe lângă faptul că a solicitat îndeplinirea angajamentelor, Autoritatea a aplicat și o amendă de 200 de milioane HUF operatorilor platformei, Dante International SA și Extreme Digital – eMAG Kft., care s-au angajat, de asemenea, să nu conteste decizia GVH din tribunal. Aceasta înseamnă și că amenda aplicată a devenit imediat executorie, ceea ce va crește bugetul central al Ungariei. Opinia GVH este că obligațiile față de platforma eMAG vor fi suficiente pentru a asigura conformitatea acestora cu legea în viitor, pentru a compensa consumatorii afectați și pentru a îmbunătăți competitivitatea întreprinderilor maghiare pe piața digitală.

se arata in comunicatul GHV.

Opinie personala

Desi amenzile aplicate sunt de la foarte mici in sus raportat la cifrele de afaceri pe care le au aceste magazine si fata de ce amenzi si prevederi drastice s’au dat in Ungaria platformei eMAG, faptul ca ANPC s’a miscat bine anul asta si a aplicat acele amenzi a fost macar un semnal bun pentru cei care probabil ca de acum vor fi mult mai atenti atunci cand cumpara ceva si nu se vor mai lasa atat de usor pacaliti de aceste practici comerciale incorecte la care au apelat aceste magazine de ani si ani de zile, Black Friday nefiind doar o exceptie, acest gen de practici fiind intalnite pe la toate campaniile ce promoveza doar falsa idee de reduceri doar pentru ca retaileri sa isi mareasca profiturile cu ajutorul acestor boost’uri comerciale!

12 comentarii la „Black Friday la eMAG: 50.000 de lei amenda pentru practicii comerciale incorecte. Amenda de milioane in Ungaria”

  1. Bucurati-va, treaba voastra! Dar eu va spun ca in culise se executa un smen cu actiunea asta haiduceasca si heirupista. Nu stiu ce da’ nanaul meu nu prea m-a inselat pana acum. Ma rog, vom vedea peste un timp care-i spilu’. Sau poate oficial nu, da’ parca nici despre lovilutie, 9/11 sau covrig nu s-a spus nimic oficial da’ oricum toata lumea stie adevarul. Astept cu narabdare. Oricum de preturi nesimtite nu vom scapa niciodata in tara asta, mai ales de la teparii aia din vest! drinks

    Răspunde
  2. Din dimensiunea amenzilor și alte compensații cerute de unguri, presupun că eMag-ul de la unguri exploatează gazele naturale din lacul Balaton .. sau noi românii, suntem proști grămadă .. ceva mă face să înclin spre a doua variantă ..

    Răspunde
    • Pai no, daca imi zici un singur caz in care Ungaria nu si’a urmarit interesul national atunci optez pentru prima varianta, daca nu gasesti vreunul sa mi’l zici, ca poate mie mi’a scapat, atunci optez si eu pentru a doua! hi

      Răspunde
  3. Pai ce facusi Bobita? Tocmai ce-l dadura jos pe prezidentul ANPC. O fi de la vaccin, o fi de la controale, o fi de la amenzi? Eu va spuneam ca in spatele haiduciei e un plan da’ deh, voi nu si nu, ca asa e corect. Mai urmeaza, nu va impacientati!

    Răspunde
    • Odata dat omul jos e de inteles ca nu a convenit cand ANPC in sfarsit facea ceva. Pentru mine dovada este ca nu era niciun plan ci doar o institutie decapitata atunci cand in sfarsit incepuse sa isi faca treaba pentru care erau platiti.

      Răspunde
      • E prea pe fata, e facuta tocmai pentru a inghiti vrajeala ca ala care a vrut sa faca ceva, e acum dat jos. Cand va veni cine trebuie pe piata, omul va aparea ca din neant iar in frunte. Pen’ca totul e un joc pervers de oglinzi, care te zapacesc. Intotdeauna secretul cel mai secret e la vedere, tocmai ca sa nu fie bagat in seama, fiind prea obvious. Pe pariu pe un vaccin la cutie? PS Eu merg intodeauna pe mana numitilor Machiavelli si Murphy!

        Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura