Voi dedica aceasta zi acestui eveniment major din viata noastra … mai important decat nasterea lui Iisus. Este ziua in care toate visele devin realitate, lumea este mai buna si lacomia tuturor este satisfacuta.
Pentru cei ce si’au luat ceva si considera ca au facut o afacere buna, le las loc de lauda in sectiunea comentarii … n’joy! 😉
Ep.1 – Lansarea online
… etc.
Odata cu ora 0.00 cele mai multe site’uri care ofereau „reduceri” de vis in acesta zi binecuvantata au picat sau erau foarte greu accesibile. Unele au revenit spre dimineata … mare parte din produse, in general cele care aveau cele mai mari „reduceri” erau marcate ca „stoc epuizat” dupa ce umflasera binisor preturile la fiecare dintre ele. Nu voi da exemple concrete ca am avut timp sa urmaresc preturile … sa fac printscrinuri … ca mi’se rupea … cautati pe google ca sunt o gramada care au facut asta si au pus deja pe bloguri exemple multiple.
Deci din acest punct de vedere … aceiasi manevra ca si anul trecut … si mult praf in ochii fraierilor care pastrandu’si speranta acum alearga spre magazinele clasice ale acestor retaileri.
Urmeaza episodul 2 …
Update:
Episodul 2:
Conu’ iceica fata in fata cu reactiunea.
Zic haidi ba … azi e distractie in bichini … e pacat sa pierdem spectacolul. Zis si facut … inarmat cu micul aparat de fotografiat dedicat pentru point and shoot si cartela de metrou … am plecat in cautarea lui blecfraidei si a ofertelor miraculoase.
Si iaca cum arata o zi de blecfraidei la romani dincolo de oferte …
Blecfaidei la metrou, nu s’a schimbat nimic … aceiasi aglomeratie …
Blacfraidei la covrigi si gogosi … nici aici nimic schimbat … sa moara bibi imi deschid semigerie …
Si oferta speciala de blecfraidei … COVRIGUL DE BLECFRAIDEI …
… unde era cea mai consistenta coada …
Si am ajuns in sfarsit si la prima coada asezata cuminte in fata unui magazin Flanco din Obor …
… desi in magazin era gol …
… de unde am tras eu concluzia ca pentru a parea cat mai plin … mai intai ii aduna la usa si dupa aia le da drumu la berbeci inauntru, mizand pe efectul psihologic al efectului de turma … lucru confirmat si de deschiderea usilor …
… cand afara nu a mai ramas nici dracu la coada. Probabil ca e una din strategiile prin care sa vada restul prostimi (la TV) ce baiate a fost pe „superoferte”. Dupa ceva vreme apar si primi fericiti cumparatori, obositi, transpirati … dar fericiti …
… purtand in brate produsul mult dorit. La o scurta analiza … din 10 oameni intrati unul iesea cu ceva in mana. La mare cautare am observat ca s’au cumparat in draci cuptoarele cu microunde. La EMAG … dupa colt nu era nimeni …
si nici pe la Orange nu era moarte de om …
… cum nici la Altex …
De acolo am pornit inspre Unirii … un alt centru comercial important … de blecfraidei traficul era la fel de infernal ca si de uaithursday …
… dupa ce m’am strecurat cumva si am reusit sa intru in Magazin Unirea … apropiindu’ma de Flanco Unirea au inceput sa apara si primi fericiti cumparatori …
… tot cuptor cu microunde Am stat ceva inainte sa intru sa vad care e miscarea … liniste …
… si toate parca in ciuda personalului care se vedea din start ca a fost adus in numar mare pentru a face fata „aglomeratiei”. Am intrat inauntru …
… parca ceva mai multa lume decat de obicei … dar in nici un caz ce vor astia sa ne minta prin presa. In mare parte toti se uitau la cate ceva sau profitau de faptul ca pot sa testeze moca diverse gageturi ca intr’un final sa plece cum am facut si eu … la ultimul etaj … ala unde este muuuuulta mancare. Cumva i’am inteles mai ales cand am vazut cu ce reduceri de vis au fost asteptati …
… media maxima de reduceri fiind de maxim 7% la marea majoritate a produselor … adica praf in ochii celor care au stat la cozi pentru alea 50-70% reduceri promise.
Concluzie blecfraidei 2012
Cine nu s’a vindecat anul trecut de reduceri probabil ca s’a vindecat anul acesta. Procentul celor care s’au ales cu ceva este unul foarte mic in ciuda recordurilor declarate prin presa. Minciuni de genul:
„Magazinul online eMAG a raportat peste 100 de mii de produse comandate (peste 70 de comenzi) in doar patru ore”
Imi omoara logica: 70 de comenzi a 1428 de produse pentru fiecare comanda???? Ma da’o in pizda masii de treaba.
„Cel mai mare succes, la eMAG, l-au avut in acesta an televizoarele. Dupa o ora si jumatate, erau deja comandate 84% dintre receptoarele TV. Si la Flanco, televioarele au fost vedele de Black Friday, cu peste 4500 de unitati vandute in doar 5 ore.”
„In topul preferintelor cumparatorilor s-au situat si laptopurile, in doar 90 de minute, stocurile eMAG fiind diminuate cu 83%. Flanco a raportat vanzari de 1500 de notebook-uri pana la ora 13.”
Facand un mic calcul la mintea unui copil de clasa a doua in care includem jumatate din populatia Romaniei, aproximativ 10 milioane de posibili cumparatori … sa raportezi vanzari de 4500 electrocasnice si 1500 de laptopuri la nivel national … mie unul nu prea imi suna deloc a succes asa cum pretinde yoda.ro.
De online ce sa mai zic …
„Numarul mare de vizitatori a blocat serverele pentru majoritatea magazinelor online. www.emag.ro a inregistrat pana la ora 12 un numar record de 1,2 milioane vizite.”
… daca este reala aceea cifra minora este de’a dreptul rusinos ca nu sunt in stare ca pentru o asemenea zi sa aiba pregatita o infrastructura care nu suporta decat abia 10% din cei interesati de ofertele lor!
Din punctul meu de vedere BlackFriday 2012 in Romania a fost un esec mai mare decat cel de anul trecut si imi sustin afirmatiile evocand urmatoarele motive:
– dupa experienta lui 2011 in 2012 oameni au fost mult mai pragmatici si atenti pe ce dau banii.
– ofertele sarace si lipsite de continut ale magazinelor inscrise in aceasta cursa nu au reusit sa atraga potentiali cumparatori.
– magazinele online s’au dovedit din nou incapabile de o oferta reala si bazata pe preferintele potentialilor cumparatori. Faptul ca s’au autosabotat invocand traficul masiv in acest an nu au facut decat sa starneasca furie si dezgust si mai mare decat in anul precedent.
– lipsa banilor a fost confirmata de interesul scazut pentru gageturi de ultima generatie dand peste cap strategiile de marketing ale multor magazine, de aceia ofertele la telefoane inteligente sau tablete au fost de la mizerabile in sus.
– batalia adevarata s’a dat online pentru niste stocuri extrem de limitate, de unde este usor de dedus faptul ca pentru astia blecfraidei a fost doar un moment bun sa isi faca reclama si cam … atat.
– bucuria unui magazin ca EMAG pentru vanzarea a 1500 de laptopuri imi confirma teoria conform careia acestia sunt in cap.
Sunt in situatia celui care nu are ochelari de cal si nu se lasa prostit de marketing. Am facut acesta analiza pentru a mai omora un mit. La anul voi ignora complet aceasta zi pentru ca nu as face decat sa ma repet. Ii felicit pe cei care sunt bucurosi de achizitiile lor si le doresc sa le foloseasca sanatosi. Eu si in acest an am avut parte de reduceri de 100%!!!!!!
Inchei aici … NU ne mai auzim la anul!
La eMag am făcut două comenzi de Black Friday:
Detalii comandă #7150998
Data înregistrării: Vineri 23 noiembrie, 2012; 08:19
[…]
Detalii comandă #7224021
Data înregistrării: Vineri 23 noiembrie, 2012; 20:07
Diferența între numerele comenzilor este de 73023, deci s-ar putea să fie real…
Recunosc ca m’ai cam bagat in ceata cu acest comentariu! Sa te vezi tu cu produsele prima oara si apoi afli cum ii mersu … cel mai simplu este sa faci o cautare pe price.ro sau compari.ro … ca sa te lamuresti cat a fost oferta si cata abureala!