De ani de zile incerc sa demolez mitul masinilor germane si in special cel al VW care sunt niste mizerii de masini vandute la pret premium fara a fi neaparat asa. Piese de schimb de slaba calitate insa exagerat de scumpe, intretinerea foarte scumpa, service de rahat in reprezentante, calitate constructiva care lasa de dorit de multe ori, avans tehnlogic aproape inexistent si exemplele pot continua. Fireste ca masinile VW nu au fost mereu asa, ba dimpotriva, VW in anii de glorie erau niste masini recunoscute ca niste masini fiabile, decente si accesibile … functionand cu un soi de reteta copiata ulterior de RENAULT pentru marca DACIA: masina cu care te deplasezi de la A la B in conditii decente atat ca fiabilitate cat si ca siguranta.
Ei bine dragii mei, in ultimii 20 de ani, VW a devenit incet si sigur, un brand mult, mult supraevaluat oferind cumparatorilor sai masini din ce in ce mai impopotonate si tot mai proaste de la o serie la alta. Din punctul meu de vedere VW si fiabilitatea au mers pe doua cai separate odata cu incetarea productiei masinilor din anii ’90, Golf 4 sau Passat B5 fiind ultimele masini aproximativ bune produse de VW in ciuda preturilor cu care cam sarisera calul inca de pe atunci, dar hai sa zicem ca era justificat de calitatea imbunatatita. In rest … eu mereu le’am zis celor care ridicau VW in slavi ca nu e ce pare, ca motorizarile lor sunt invechite si lipsite de orice inovatie, lucru ce teoretic era usor de observat de aia fara ochelarii de cal din momentul in care mereu erau in urma in ce priveste eficienta, adica … ce scoteau ei dintr’un motor de 2L altii reuseau din 1,6 litri … ce scoteau ei dintr’un motor de 1,4 litri altii reuseau din sub 1L si tot asa.
Mereu s’a marsat pe cea mai tare inventie a nemtilor … NORMA EURO DE POLUARE … in spatele careia lipsa de performante si inovatii reale a fost mereu mascata dupa faptul ca motoarele lor sunt curate. Norma asta de poluare a contribuit din plin si la mitul avansatei tehnologii auto germane, in timpul in care in paralel alti producatori nu reuseau sa convinga la fel mult desi motorizarile lor poate ca erau net superioare din toate punctele de vedere …. dar conform nemtilor: NU LA FEL DE CURATE! De aia o masina fabricata in Franta de exemplu, cu o norma EURO4 data de constructor in Romania iesea mereu EURO3 la testarile de la RAR care sunt conforme cu standardele germane … desi culmea dracului, din punct de vedere tehnologic poate ca era la ani lumina de o troaca de VW ce bineinteles ca respecta norma EURO4 inca inainte sa existe desi masinile lor in realitate, conform ultimelor dezvaluiri, cu chiu cu vai respectau normele EURO1!
Toate minciunile astea din ultimi 20 de ani in care au ingropat tot ce inseamna inovatie reala si nu au dat nici o sansa nimanui acum par sa se intoarca impotriva lor ca un tsunamii ale carui proportii nici macar nu se pot face estimari! Pe langa USA acum si tari din ASIA au anuntat ca vor face verificari daca masinile vandute de VW la ei sunt conforme cu ce au declarat nemtii in acte! In EUROPA este deocamdata o liniste mocnita, dar ceva imi spune ca va urma si aici furtuna.
Odata cu acest scandal asistam la finalul unei ere, care nu inseamna doar cea de dominatie VW! Ceva imi spune ca atat normele actuale cat si legislatia vor fi data peste cap la 180 de grade deschizandu’se in sfarsit calea inspre progres real. Nu stiu ce va ramane din VW dupa ce va fi sfasiat de toti cei inselati insa cu siguranta ca nu mare lucru mai ales din punctul de vedere al credibilitatii infinite de care s’au bucurat pe nedrept ani la rand.
Voi daca ati avea un VW acasa v’ati simti trasi pe sfoara? Mai credeti in mitul modelului de perfectiune VW DIESEL?!
Ma pricep la masini cum ma pricep la spalat sosete.
Pe mine masina ma duce de colo colo si atat timp cat costa putin consumabilele: sunt fericit.
Pai nu ai nevoie de cunostiinte ca sa intelegi ce magarii au facut pe banii clientilor.
VAG au fost printre cei mai buni din lume până prin 2010. De atunci s-au porcit.
VAG au fost printre cei mai buni din lume fiindcă au făcut o manevră deosebit de şireată pentru o epocă de creştere economică aşa cum a fost de prin 1998 până prin 2009-2010.
Au cumpărat mai multe branduri care să le asigure o acoperire a tuturor segmentelor de piaţă, de la Bentley la Skoda Fabia, şi au fabricat produse potrivite cu cerinţele unor pieţe „emergente” (clişeu din limba de lemn a corporaţiilor). Adică relativ rezonabile ca preţ, cu piese uşor accesibile şi nu atât de scumpe ca la BMW sau Peugeot, cu motoare Diesel accesibile din punct de vedere al consumului şi impozitelor la fiecare model, până şi la Panamera. Şi nu în ultimul rând, MODULARE. Bolt-on. Construite ca un calculator desktop: combini între ele bascule de suspensie, bare stabilizatoare, amortizoare şi arcuri, ambreiaje şi cutii de viteze, turbine şi intercoolere, de la alte modele VAG sau de la tuneri specializaţi, până îţi faci propria configuraţie. În orice service de cartier.
După 2010 au lăsat-o mai moale cu calitatea. Adică multe componente de plastic şi cauciuc care pot crăpa, multe piese turnate care crapă aproape la fel de repede. Până la motorul 1.9TDI cod BXE care fie se gripează, fie rupe biela şi odată cu ea blocul motor dacă e forţat.
De ultra performantul 1,2TSI@90CP are rost sa mai discutam?! Lant rupt dupa maxim 30.000km din cauza ungerii deficitare pe care NU au rezolvat’o decat printr’o trecere la curea … dar si acolo este treaba cu cantec. Despre motoarele de 2 Litri TDI … in afara de faptul ca se gripeaza, primele modele aveau injectoarele parca facute de lut la cum plesneau … iar de turbine si alte avioane ce rost are sa mai vorbim?!
Minunate masini, tot respectul.