Din ciclul: la ce noua taxa auto sa ne asteptam

Surle, trambite, bucurie mare … de la 1 februarie nu se va mai plati timbu de mediu pentru masinile SH, nu ca asa a vrut Dragnea ci ca asa a picat la zar pe la UE care au declarat taxa auto ca fiind una ilegala.

Buuun … pe acelasi trend: surle, trambite, bucurie mare, umbla o vorba ca de la 1 ianuarie 2018, masinile cu motorizari de pana in 1,6 litri nu vor mai plati impozit.

Si cam aici eu zic ca se termina vestile bune, pentru ca inca nimeni nu sufla absolut nici o vorba legata de o noua taxa ce sa le inlocuiasca pe cele doua, pe principiul compensatiei in economie. Au umblat ceva vorbe ca ne’ar mai pune ceva la benzina (desi acolo mai avem vreo 2-3 uitate de lume) sau ca va plati toata lumea o taxa anuala in functie de norma de poluare a masinii. Prima nu imi pare foarte plauzibila, in schimb de a doua varianta sunt mai mult ca sigur ca se va intampla si inca destul de curand! 

Acum pe final, singura mea problema ramane cea legata de faptul ca eu unul nu imi pot recupera taxa pe masina nefiind cel care a platit taxa initial, iar chitanta aia nu mai exista. Legea recuperari taxei auto au facut’o cat de stramba au putut, despre asta scriind eu destul pe aici si aici. Ei bine, ceva imi spune mie ca pana la urma nu scap de a da statul in judecata pentru recuperarea acelei taxe daca idiotii astia vor impune o alta … cum dealtfel sigur sunt!

Ce parere aveti? Cum credeti ca va fi noua taxa si in ce forma?

12 comentarii la „Din ciclul: la ce noua taxa auto sa ne asteptam”

  1. Exista multe metode mai subtile sa te faca sa renunti sa-ti iei o masina veche, cu motor mare, etc., decat o taxa auto directa, cu toate ca era cea mai eficienta metoda sa stopezi transformarea Romaniei intr-un depozit de rable, da acum o sa primesc injuraturi…. macar sa fie aici in comenturi si cu argumente.
    Parerea mea este ca acea taxa auto ar trebui sa o plateasca tara care scapa de rabla, asa ar fi corect. In ultimi ani am devenit depozitul de fier vechi al nemtilor si deci compensatiile ar trebui sa vina de la ei, da’ asta e ne place noua tot ce e nemtesc laugh

    Răspunde
  2. Sigur va fi ceva taxă sad …imaginaţia este fără de limite în materie de scos bani din piatră seacă.
    În ce formă va fi ?
    Mai are importanţă ?!
    Chestia e numai cu vaselina(!)… mai multă sau mai puţină… futaiul oricum ne este asigurat, oriunde am fi !!
    Adevărul este foarte departe dincolo de noi.

    Răspunde
  3. Vasile, absolut de acord cu tine! Toata treaba se putea face foarte frumos si elegant la impozitele anuale calculate onest. Tot acelasi lucru se putea face si pe la RCA unde sa conteze si valoarea de piata a masinii si nu doar capacitatea cilindrica. Cum mai scria cineva pe la Marius parca, unde era furios foc ca plateste vreo 5000 lei/an impozit … pai vere … nici masina aia nu cred ca a costat 1-2000EU la cumparare. Domnia se plateste … si bine ar fi sa revina si la noi vremurile alea cand fiecare sa isi permita cat are si nu cat poate sa arate.

    In rest … vorba lui Sorin, vaselina sa fie ….

    Răspunde
  4. Eh,depozit de rable…sa fim seriosi oameni buni.Daca omu’ are nevoie de o masina,si nu are salariu de director de firma sau macar de inginer,ci mai degraba minim pe economie,ca subsemnatul,bineanteles ca isi va lua una ce isi permite,SH de import.Contrar unei idei mult raspandite,nu chiar toate de acolo sunt rable,se gasesc chiar masini folosite in stare buna,decente,unele chiar si cu TUV.
    De ce spun asta?Vorbesc in calitate de invatacel pentru permis,urmand sa imi iau cu chiu cu vai,o masina.Data fiind situatiunea din oraselul asta,nu ma vad luand cu mult mai mult salariu decat ce iti da patronul la privat(adica maruntis).Nu imi pot permite decat o „rabla” cu vreo 4-500 euro,modesta,de vreo 15 anisori,mai ales ca pana ajunge acasa si cu punerea in circulatie o sa ma coste probabil inca pe atat(bine ca mai am banii de la nunta laugh )Si mie mi-ar conveni sa-mi iau una noua,din fabrica,mica dar ok,dar nu-mi stau la dispozitie cateva mii de verzisori,din pacate,iar la credite…fereasca Sfantul,sa ajung la mana lor.Fiecare se descurca din ce are.
    Sa-mi fie cu iertare expunerea poate prea lunga,dar in acest moment asta e parerea mea,n-am vrut sa jignesc pe nimenea.O zi frumoasa smile

    Răspunde
  5. The_sniper – prietene, dar nu ai jignit pe nimeni in nici un fel, discutia este una deschisa in care fiecare are dreptul sa vina cu o opinie! smile

    In alta ordine de ideei, nu doar in Romania exista piata SH, ba dimpotriva! Problema ridicata de Vasile sta in picioare din prisma celor completate de mine. Toata treaba cu taxa sulii se putea face frumos si elegant si in alt mod si nu ca o taxa abuziva. O masina de 500EU are dreptul sa circule tot ca una de 50000EU, cu conditia sa corespunda dpdv tehnic. Daca s’ar elimina spagile de pe la RAR sunt sigur ca multe rable nici macar nu ar mai fi ajuns pe strada. Pe langa asta, cum ziceam, impozitele corect calculate ar fi fost iarasi un impediment pentru aia care isi cumpara masini SH cu motorizari mai potrivite pentru niste tancuri.

    Din pacate, de tras o sa aiba tot astia ca noi, care au masini modeste pentru ca nu isi permit altceva. Tot pe noi or sa ne mulga de bani ca sa acopere gaurile altora. Nu e deloc corect ca o masina cu motorizare de 1600cc de 15 ani sa plateasca la RCA sau impozit ca una cu aceiasi motorizare din 2016 sa zicem. Pai prieteni, valoarea de piata e cu totul alta! Din pacate de tras trag tot aia amarati ca deh … sa fie bine la toti si la bastani mai mult.

    Răspunde
  6. @ice, Ce, unde, cum? yo? laugh E despre mine?! laugh

    Păi na, deja se joaca cu legile. Sper sa mai bag eu un articol cu niste supozitii d-ale mele despre justitie cu Dragnea si ai lui, dar sa mai treaca ceva timp ca prea i-am bagat in seama pe baieti smile

    Răspunde
  7. Marius – tot din cauza unor legi de rahan avem si iuresul cu serviciile care si’au facut de cap in tara asta. Tot din cauza alora si a unei constitutii gaurite si calcate in picioare tragem din toate partile. Pana cand nu se va lucra la asta si legile alea pot sa fie interpretate dincolo de litera si spiritul lor, tot rahan o sa inghitim pana o sa ne iasa si pe ochii. Baietii astia din ultimi 27 de ani si’au facut legi pentru ei, justitie pentru ei si asta nu pricepe prostimea.

    Răspunde
  8. , am ajuns si la un cuvant cheie, statul nostru mult iubit ar trebui sa invete un cuvant nou, ONEST! Cei care il reprezinta ar trebui sa gandeasca ONEST, noi toti ar trebui sa gandim ONEST. Cred ca ar trebui sa mai adaugam un cuvant SAMSARI, desigur oameni si ei cu familii cu greutati laugh

    „Domnia se plateste … si bine ar fi sa revina si la noi vremurile alea cand fiecare sa isi permita cat are si nu cat poate sa arate.”

    Sniper, de ce SH de import, de ce nu intern?!

    Răspunde
  9. Pretul.Acelasi model de masina,in Germania costa sa zicem 300 euro,cu tot tac pac-ul de rigoare poate ajung la 1000 euro(aproximativ) si e gata de drum.Aici in Romania,fix aceeasi masina m-ar costa 2000 euroi,inca neinmatriculata.Din pacate,stiu exact de ce.
    Fiind prima mea masina,va trebui sa cumpanesc ce imi iau,fiindca,desi va fi relativ veche,va trebui sa ma serveasca mult si bine.Sper sa iau o decizie buna,dar asta e mai incolo.Permisul intai… smile

    Răspunde
  10. Snipere, din experienta proprie iti spun ca nu e asa roz cum pare si iti fac niste calcule imediat:

    – drum Germania: minim 500EU dus-intors plus ce mai mamanci pe acolo;
    – costa masina: 300EU cum zici tu … daca o gasesti cum trebuie, daca nu mai dai o tura;
    – transport platforma: ~400EU;
    – Total pana aici = 1200EU
    – Sa o poti vinde mai bagi in ea 2-300EU ca are probleme diverse.

    Castigul unui samsar la o asemenea masina in cel mai optimist caz e 300Eu … daca pui alea 3-4 zile pierdute cu invartitul pe acolo … parca nu e chiar asa avere.

    In rest aici si aici ai cateva sfaturi sa te ajute in alegerea ta. smile

    Răspunde
  11. Ce mai conteaza… Si eu sunt in aceeasi situatie, Masina SH cumparata mai scump ca avea taxa platita de fostul proprietar. El recupereaza taxa, eu platesc noua taxa care o fi ea.
    Ce sunt sigur e ca vom plati. Se va face tamtam pe N bloguri, pe N posturi de televiziune si gata …
    O idee buna ar fi sa nu atarne greu la portofel pentru romanul obisnuit.

    Exempu : daca aveai de platit 1000 euro taxa de mediu actuala, sa platesti 100 lei impozit anual timp de 45 de ani. smile

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura