Germanizarea Renault

Stiu … suna a blasfemie … insa tendintele de design cu inspiratii germane ale masinilor produse de Renault tinde sa se acutizeze dupa ce acest lucru s’a putut observa la noile modele de la Dacia care in mod cert sunt departe de designul fistichiu si uneori prea avangardist cu care eram obisnuiti de catre Renault.

Un exemplu in acest sens pare a fi cea de a patra editie a seriei Laguna, nava amiral a flotei franceze, anuntata pentru finalul acestui an/inceputul celui viitor despre care nu se stiu foarte multe lucruri, dar care din fotografiile spion ne da de banuit ca Laguna 4 (daca se va mai numi asa) lasa in urma mostenirea de design a familiei din care face parte …

Detaliile masinii sunt acoperite pe cate posibil de catre producator, insa intr’un mic efort de imaginatie sub colantul ala pestrit cred ca avem ceva de genul …

 

Care mie unul imi aduce aminte mai degraba de VW Passat …

 

… decat de ce era pana acum Renault Laguna.

Probabil ca aceasta decizie a lor de a merge pe un design germanic, care este ceva mai clasic si implicit mai anost vine dupa semi-esecul pe care l’au avut cu Laguna 3, fata de uriasul succes pe care l’au avut cu Laguna 1 (unul dintre cele mai bune modele Renault ever made) continuat de succesul cu Laguna 2 (cu care au atacat pentru prima oara cu destul succes piata sedanelor germane) al carui design mie imi place foarte mult, lucru care dealtfel m’a si convins sa imi cumpar una satul fiind de plictisitoarele nemtoaice.

Alegerea lor de a renunta la ce ii caracteriza mereu (design avangardist) vine probabil si pe fondul globalizarii tot mai pronuntate si in aceasta lume auto.

Pe mine unul lucrul asta nu ma bucura deloc pentru ca ne indreptam incet si sigur inspre uniformizare si lipsa de indentitate in aceasta industrie, vremea nebuniilor de design care sa isi puna amprenta personala incepand sa apuna incet si sigur pentru ca nimeni nu mai risca nimic, toata lumea vrea sa mearga la sigur.

Probabil ca nu numai mie unul nu imi place aceasta tendinta de uniformizare, voi ce parere aveti?!

E bine, e rau?

Preferati designul german cu linii destul de brutale si ferme sau cel francez cu linii ceva mai organice si feminine?

Later edit:

„Franţa este o ţară apreciată pentru stilul său boem şi pentru modul în care se trăieşte aici, iar acest lucru trebuie să se vadă şi în maşinile pe care le produce Renault. Dacă maşinile noastre nu te seduc, suntem morţi”, spune directorului de design al mărcii franceze, Laurens van den Acker, care continuă: „Viziunea mea este aceea că dacă un client cumpără o maşină franţuzească, el cumpără de fapt o părticică din Franţa, sperând să meargă acolo în vacanţă. Nu cred că cineva care-şi cumpără o maşină germană are ideea de a merge acolo în vacanţă. Modul în care seduce Franţa e unic şi din acest motiv am încercat să insist pe o abordare senzuală latină, combinând ce e mai bun din valorile latine cu o serie de valori solide. Pentru mine, maşinile germane sunt reci, cele italiene sunt fierbinţi, iar cele franceze sunt calde. Dacă putem să oferim calitate germană cu gust latin, avem combinaţia perfectă. Sper că putem să oferim asta pe Clio, Captur şi pe tot ceea ce va veni după acestea”.

Care va’sa zica sunt constienti si ei de asta cu toate ca ii dau inainte cu designul german rece si sobru dovada stand si in anuntatul Megane 4 …

Care imi aduce aminte mai degraba de Opel Astra J sau Golf 7…

Se duce dracu poezia boema a designului francez …

Un comentariu la „Germanizarea Renault”

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura