Cadoul RAR de iepuras: ITP la 12 luni

Ingrijorati de faptul ca bugetul faraonic din care isi asigura salarii si prime pe masura se subtiaza de la o zi la alta dupa scoaterea ilegalei taxe de prima inmatriculare siguranta noastra cei de la RAR anunta ca au de gand sa propuna ca ITP’ul sa devina obligatoriu odata la 12 luni pentru masinile mai vechi de 12 ani (majoritare in parcul auto) reducandul in felul asta perioada la jumatate fata de 24 de luni cat este in acest moment, si asta dupa ce tot ei au permis in perioada asta inmatricularea tuturor rablelor din ultimele luni pe care acum dau vina pentru invechirea parcului auto.

Adica, carevasazica, in traducere pentru prosti, dupa ce si’au asigurat un portofoliu gras de fraieri, acum urmeaza sa ia pielea de pe toata lumea cu aceasta noua taxa auto anuala, mascata sub forma unui ITP obligatoriu, care nu este gratis deloc, ci porneste de la minim 100 lei/an pentru fiecare masina!

Printre primii care s’au bucurat si aratat dornici sa sprijine RAR in initiativa lor, cica s’au aratat si service’urile auto, care la randul lor ii asteapta la jupuit pe toti fraierii pe la statiile lor ITP ce s’au inmultit ca ciupercile dupa ploaie, unde sunt convins ca de acum vor creste si spagile mai ales de cand s’au anuntat si vestitele stikere colorate ce vor aduce in urma lor o alta taxa de prosti poluare, in vremea in care guvernul anunta ca nu prea gaseste solutii pentru restituirea celei ilegale incasate ani la rand de pe spatele acelorasi prosti.

Nu stiu de ce, dar daca pana acum am avut proteste anti-taxa auto, in curand cred o sa avem unele pro-taxa auto, ca macar pe vremea aia plateai dracului o singura data si stiai o treaba!

8 comentarii la „Cadoul RAR de iepuras: ITP la 12 luni”

  1. La bulgari macar, nu a fost introdusa aceea ilegala taxa auto pe care noi am platit’o in Romania ani la rand de ne’au rupt cacatii astia la buzunare … acum ca nu mai e taxa nici la noi (si nici de dat inapoi nu prea au de gand), s’au inspirat de la aia probabil.

    Prevad ca pe viitor tot la fel cum au existat atat de multe inmatriculari, vor fi la fel de multe radieri … pentru ca nu stiu cati isi vor mai putea in curand sa isi permita sa intretina o masina, avand in vedere faptul ca daca pui cap la cap toate taxele anuale (RCA/ITP/impozit/taxa drumuri) iesi undeva la MINIM 1.000 lei doar ca sa ai masina in circulatie, ca de combustibili si intretinerea necesara nu are rost sa mai discutam.
    Bicicleta si pejosul va deveni noua moda nationala dragii mei in scurt timp, s’a gatat cu smecheria.

    Răspunde
  2. Pe aici regula asta se aplica deja de foarte mult timp la toate masinile mai vechi de 10 ani, dar sistemul e putin diferit.
    Astfel o masina noua primeste ITP pe 3 sau 5 ani, in functie de calitate. Cand expira cei 3 sau 5 ani primeste tot pe cate 2 ani pana cand trece de 10 ani si ajunge la ITP obligatoriu anual.
    Un lucru si mai bun la sistemul asta e ca dupa ce-ti expira ITP-ul primesti scrisoare acasa, ma rog pe adresa pe care e inmatriculata masina si daca trec vreo 6 luni de la expirarea ITP-ului si nu treci pe la ei sa-l faci atunci iti radiaza din oficiu masina.

    Răspunde
  3. Malin, sunt perfect de acord cu un sistem de genul ala, daca ar fi fost implementat treptat si cu bun simt si la noi! Ce se incearca in schimb acum la noi, e japca pe fata, cu interesul vadit nu de a rezolva ceva spre beneficiul nostru ci doar sa ne bage mana in buzunar, asa cum au facut si pana acum fara a avea nimeni nimic de castigat in afara de ei, ca sa isi asigure pe spatele nostru salariile alea grase pe care le au, plus binecunoscutele spagi, ca doar stim cu totii ca pe la noi nu trece nici o masina de ITP, oricare ar fi starea ei, daca nu dai macar o spaguta de bun simt.

    Sper ca parlamentul sa nu treaca propunerea asta abjecta daca va ajunge vreodata proiect de lege, mai ales ca nu sunt in stare sa returneze nici macar banii aia platiti pentru o taxa ilegala ani de zile.

    Răspunde
  4. @Ice musai sa te contrazic, eu am trecut Loganul in Romania fara spaga. Prima data am mers cu el de aici in 2012, m-am programat de aici la ITP si m-am prezentat fara sa-i fac nimic. Nici macar placutele de frana nu i le schimbasem inca. Am bagat masina acolo pe rampa, i-au facut baietii verificarile mi-au luat taxa aia de vreo 70 de lei sau cat era atunci si mi-au dat ITP-ul.
    In 2013 am dus masina inapoi si a stat acolo vreo 2 ani dupa care a avut iarasi nevoie de ITP. Avea cauciucurile praf, i le-au schimbat si s-au dus cu el la verificare. Au facut aia verificarea si au dat ITP-ul din nou fara sa puna probleme sau sa se astepte la spaga.
    In schimb la Solenza e drept ca au fost momente in care mi s-a cerut spaga ca sa treaca, desi puteam sa remediez problemele gasite si sa ma duc la alt service autorizat ca sa-i fac ITP-ul.
    Diferenta intre Romania si aici e ca aici ITP-ul nu se face in serviceuri ci doar in centre ce apartin de ministerul transporturilor si industriei si care se ocupa numai cu asa ceva, avand vreo 5 rampe de verificare unde se poate face ITP-ul si la 10 masini simultan.

    Răspunde
  5. Cred ca m’am exprimat eu gresit … eu ma refeream la a aduce o masina de dincolo si a trece cu ea ITP pentru procedurile de prima inmatriculare in Romania! Crede’ma … ca o masina in stare ok, cu TUV venita de dincolo, cu greu trece fara spaga aferenta la ITP’ul pe care il faci la ei!
    Pe la centrele ITP autorizate sunt in general ok oamenii si se multumesc cu taxa aia pe care trebuie sa o platesti daca e masina ok, sau iti fac recomandari in ce priveste rezolvarea eventualelor probleme ce apar pentru a trece testul. Aici nu am nimic de zis, lucurile s’au schimbat in bine si pe la noi.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura