Campanie impotriva litoralului romanesc. Oare?

Hotelierii si operatori de turism de pe litoral se plang de o campanie impotriva litoralului romanesc care ar fi dus la cel mai scazut numar de romani pe litoral din 1990 incoace, conform estimarilor hotelierilor si operatorilor in turism, desi ne aflam in plin sezon, pe litoral se afla aproximativ 80 – 90.000 de turisti spre deosebire de media anuala de 140.000 de turisti, vremurile de glorie ale statiunii Mamaia parand a fi apus, plajele find mai mult goale, densitatea cea mai mare inregistrandu’se in sudul litoralului care este ales ca destinatie de familiile cu copiii.

Campanie impotriva litoralului romanesc. Oare?

Desi se plang peste tot de scaderea numarului de turisti pe litoralul romanesc motivand ca straduit sa mentina preturile de anul trecut, ce nu vor hotelierii si operatori de turism de pe litoral sa accepte este ca a venit vremea in care s’a spart bula din care au trait bine ani buni de zile, fara a se stradui in nici un fel sa lase furismul deoparte si sa se apuce de turism asa cum au facut alte tari, Bulgaria find exemplul cel mai aproape de ei, care cu toate minusurile sale fata de alte tari cu traditie mare in turism, au reusit totusi sa ofere o alternativa decenta comparativ cu ce e la noi, unde litoralul s’a dezvoltat complet haotic, investitiile reducandu’se de multe ori la niste spoieli si servicii care au ramas ca pe vremea ONT’ului!

Trei motive pentru care s’a spart bula litoralului romanesc

Din punctul meu de vedere, exista trei motive mari si late:

  1. Preturile: desi se lauda ca nu au marit preturile fata de anul trecut, realitatea din teren e cu totul alta pentru ca un concediu la mare nu include doar cazarea ci si pretul urias al combustibililor si preturile mari la mancare! Practic, o familie formata din trei membri pentru 5 zile pe litoral e nevoie sa se scobeasca de un buget pe sarakie foarte restrictiv care porneste de la 3.000 de lei in sus, adica minim 700 de Euro, bani de la care isi poate alege oricand o varianta mult mai buna si decenta in destinatii turistice mult mai bine cotate si care ofera conditii net superioare fata de litoralul romanesc, care pana acum era ales de cei mai multi dintre romani ca o varianta de buget. Cum preturile au ajuns sa targeteze deja o zona superioara a bugetelor de vacante, aici automat s’au lovit de o zona a clientilor mult mai pretentiosi care vor mult mai mult decat ce exista pe litoralul romanesc pentru banii pe care ii platesc, respectiv cazari mai mult decat un pat, modalitati de petrecere a timpului liber mai mult decat cateva cluburi cu preturi mai mari ca in Tenerife, un delfinariu, o telegondola si niste mall’uri prapadite si ceva mancare mai mult #dacat o shaorma cu de toate, vreun polonic de ciorba de burta si alte „impinde tava” la preturi premium;
  2. Lipsa investitiilor in turismul modern: desi pe ici, pe colo au aparut oaze ale turismului modern si pe litoralul romanesc, dezvoltarea statiunilor continua sa fie una haotica si bazata strict pe interesele unor grupuri care isi spala banii pe acolo, motiv pentru nici nu exista o strategie de dezvoltare care sa cuprinda intregul litoral pentru a se adapta la cerintele vremurilor pe care le traim si care sa ofere „de toate, pentru toti”, respectiv atat pachete pentru tineri cat si pentru familii, orientandu’se in acest sens dupa tendintele din ultimi ani, tendite pe care le’au ignorat complet tocmai pentru ca nu le’a pasat niciodata de ce vor oamenii pe baza acestui feedback realist care sa fie inclus ca prim punct in acea strategie lipsa, care ar fi trebuit sa cuprinda ca interese si presiuni asupra guvernelor vremelnice de a dezvolta intr’un proiect coordonat infrastructura prin care accesul sa fie facil si sa ofere variante ieftine si facile de transport pe toate caile posibile, de la autostrazi si transport aerian, la cai ferate si transport fluvial;
  3. Ignorarea concurentei externe: mizand pe o oarecare strategie a aparentelor preturi de dumping in coroborare cu un fals sentiment de lux si opulenta ce era prezentat an de an in alea 2-3 cluburi de fite, bula litoralului romanesc a fost mentinuta artificial si cu ajutorul voucherelor de vacanta pana cand a lovit criza provocata de pandalia Covid19, criza ce a dezvaluit adevaratele probleme de pe litoralul romanesc dupa ce, ironic, in anii pandaliei litoralul romanesc a fost ales de cei mai multi romani tocmai pentru ca nebunia restrictiilor din alte parti i’au tinut prin tara. Odata cu afluxul mare de turisti ajunsi in acelasi timp pe litoralul romanesc, oamenii au constientizat pe propria piele realitatea dezastrului care exista pe acest litoral, respectiv multele ore petrecute pe drum, cazari mai mult sau mai putin sordide, plaje mai mult sau mai putin intretinute, japca de la dughene inclusiv alea cu rang de restaurante, meltenismul ingesuieli din statiuni, lipsa serviciilor promise de operatori, lipsa modalitatilor decente de petrecere a timpului liber pentru toate gusturile si preferintele, motive suficiente pentru care multi sa isi promita ca e ultima oara cand aleg sa isi cheltuiasca bugetele pentru aceasta destinatie si sa caute variante externe odata ce vor fi ridicate restrictiile si vor putea alege orice altceva, lucru care s’a si intamplat in 2022, cand odata cu ridicarea tuturor restrictiilor din luna martie, rezervarile pe litoralul romanesc s’au prabusit, in vremea in care in alte destinatii au crescut exponential.

HORECA isi merita soarta cu varf si indesat

Desi avand un idiot spirit patriotic ce nu’mi da pace si am incercat mereu sa fac looby pentru Romania si turismul romanesc, din pacate pot sa spun ca HORECA isi merita soarta cu varf si indesat pentru ca aceasta industrie din Romania nu a invatat nimic din ultimi 30 de ani, multumindu’se doar sa incaseze bani din care bugetele de investitii au fost tinute in cea mai mare parte la minim, desi era clar ca bula din care au trait bine ani de zile inevitabil se va sparge candva, momentul critic find ala cand preturile si ofertele lor au ajuns la nivelul concurentei cu alte destinatii mult mai ofertante de prin alte locuri. Ignorarea acestui lucru si faptul ca nu au fost in stare nici macar in ceasul al 12-lea sa abordeze o strategie durabila si sa lase vechile metehne deoparte se vede acum pe litoralul romanesc unde opinia operatorilor din turism este ca:

„Turiștii s-au „șmecherit!”

„Turist șmecher e cel care ajung la mare si evita pe cat poate terasele și restaurantele” spun patronii, respectiv ca „turiștii încep să se înghesuie numai în weekend-uri pe plajă și, ca să nu plătească mulți bani la terase sau restaurante, își cumpără băuturi și alimente din supermarket-uri, preferand sa „își gătesc singuri, în locul unde sunt cazați. Nu este o practică deloc  nouă, dar aparent, tot mai mulți încep să facă asta” se plang patronii de pe litoral!”

conform ziuadeconstanta.ro

Cam asta e mentalitatea operatorului de turism in Romania si #dacat atat au reusit sa intelega operatorii din turismul romanesc din toata treaba, adica, pentru ei, turistii nu sunt aia care au mereu dreptate, conform reguli de baza a ospitalitatii, ci niste vaci de muls care „s’au smecherit” pentru ca refuza sa mai fie prostii care dadeau de la 20 de lei in sus pe o sticla de apa la 0,33ml pe la vreo terasa, sau 10-15 lei pe un pahar de 400ml de bere spalacita, preferand sa aleaga varianta in care sa cumpere o sticla de 2 litri de apa + cateva beri de la supermarket, pe care sa le care la plaja intr’o cutie frigorifica unde isi pun si cateva sendvisuri, pe seara pregatindu’si singuri cina pentru care altfel ar fi trebuit sa ajunga sa’si vanda un rinichi ca sa acopere sejurul al unei familii cu venituri medii din Romania.

In loc de prohod o opinie personala

Desi patronii si operatorii din turism invoca o asa zisa campanie impotriva lor care e bazata pe niste poze si opiniile unor turisti care s’au incumetat sa se duca la mare, mai bine cred ca ar fi sa vada elefantul din incapere care cred ca e cat de cat sintetizat in cele trei motive expuse de mine mai sus ca simple observatii, bazate pe ani de zile in care am avut la un moment dat si de a face cu acest domeniu ca si colaborator. Inca de atunci le’am atras atentia celor cu care colaboram in calitate de prieten ca directia nu e deloc ok, ca japca si tepuiala nu vor mai tine la infinit, ca e nevoie sa isi schimbe abordarea si sa inteleaga ca lucrurile se schimba si pe la noi, dar m’am lovit de urechi surde care pretindeau ca stiu ei mai bine. Ok, am zis si acum mi’se plang cand vorbesc cu ei ca situatia e destul de nasoala, ca statul cu capul in cur din pandemie si multumitul cu ceiuc si biscuiti a fost o tampenie, ca ar fi trebuie sa faca lucrurile poate ca altfel. Pai nah, acum ca le’a ajuns cutitul la os, poate ca ar avea urechi sa asculte ce le ziceam in urma cu cativa ani, dar acum e deja tarziu si la cum se arata, pe litoralul romanesc or sa ramana doua variante:

  • ori vor merge inainte cu preturi de dumping incercand sa supravietuiasca din atragerea romanilor cu venituri modeste si pomena guvernului cu vouchere de vacanta;
  • ori HORECA va intelege ca pentru a supravietui trebuie de acum sa inceapa sa abordeze o strategie general valabila, copiind modelul de prin alte locuri, fie si cel de la bulgari unde multi romani cu venituri mici si medii prefera sa mearga, fiind vorba doar de cativa zeci de kilometri in plus pe care daca sunt putin atenti pot sa fie amortizati din ofertele pe care le gasesc, oferte variate si cu servicii mult mai decente, in majoritatea cazurilor!

Varianta cu „las’o bre, ca merge si asa” … nu cred ca mai merge si asa, lucrurile probabil ca urmand sa se acutizeze de la an la an si odata ce romanii incepand sa prinda tot mai tare gustul iesirilor in exteriorul granitelor tarii, ducandu’se treptat si „traditia romaneasca” a mersului la mare in fiecare an, in acelasi loc, indiferent de conditiile oferite!

Campanie impotriva litoralului romanesc
Campanie impotriva litoralului romanesc, credit foto: twiter

37 de comentarii la „Campanie impotriva litoralului romanesc. Oare?”

  1. Nici nu ai cum sa ii faci o campanie de promovare…la cât de hoți sunt cei din HORECA.
    Totuși doar in Mamaia au crescut extraordinar preturile, in restul stațiunilor sunt cat de cat acceptabile.

    Sa aștepte până o sa mă duc să dau 100 lei pe 2 porții de hamsii sau 60 de lei pe o ciorbă.

    Răspunde
    • Preturile la mancare sunt mari peste tot, adica in jur de 50 lei/persoana pentru un meniul zilei si un suc/bere este mult daca faci socoteala la 3 membri ai unei familii pentru o singura masa. Nu mai zic de un porumb pe plaja sau altceva, cum ar fi aia 30 lei/100g de hamsie, pe bune?
      Da, in promovare am lucrat si confirm, e jalnica treaba si mai ales mentalitatea! S’au impuscat singuri in picior, mai ales ca e o problema cronica la nivelul intregi tari, nu numai la mare adica i’a cam ajuns pe tot pe multi furismul din urma practicat prin indulgenta noastra…sa fie la ei.

      Răspunde
      • Preturile la mâncare nu sunt mari peste tot…doar pe unde au crezut că dacă măresc preturile dau lovitură….și au dat lovitura dar tot în buzunarul lor ca nu e nimeni prost sa de arăți bani pentru o porție de mâncare.

        Răspunde
  2. Am fost prin 90 sau 91, nu mai tin minte, la Vama Veche. Nu era pe plaja decat o cosmelie din stuf detinuta, culmea, de gazda mea din 2 Mai, unde omul vindea bere rece, chiar si ceheasca. Nu era nimic construit, plaja era salbatica, cateva corturi si camper-van-uri nemtesti. Un radio cu tranzistori agatat intr-un par transmitea Radio Vacanta. In rest doar briza, valurile, pescarusii si cate un magarus din sat mai completau sonorul. Era superb. Azi Vama e HORROR. De Mamaia nu vreau sa mai amintesc. Ani de zile am fost doar prin 2 Mai, era singura zona cat de cat mai linistita. Oricum, turismul „modern”, fie bun, fie prost, au stricat acea atmosfera rustica a satului dobrogean de la malul marii, unde te puteai caza pe la cate o gazda primitoare si cu care seara, mai trageai si cate un chef din ala autentic. Imi lipseste marea cu plaja aia salbatica! beach

    Răspunde
  3. Cine seamănă vînt, culege furtună !
    Pe mine unul cel puțîn, varianta de concediu pe Litoral mă lasă complet congelat, chiar și pe vremile astea caniculare… ce-am văzut și ce am citit m-a îngrozit, că dacă aș avea totuși ocazia să merg prin zona Mării Negre, aș mai punea încă 100 de kilometri și merg la vecinii bulgari. Pentru mine ar fi chiar și mai aproape să merg în Serbia, Croația, și de ce nu chiar, aș lungi-o pînă în Grecia. Sincer aș prefera locuri liniștite, unde să mă pot relaxa, și nu agitație și bătaie de joc la prețuri, unde să mă bălăcesc în ape „urinate” (deh, taxa de weceu o fi și aia vo 10 lei, și deci de ce să nu fac pe mine?!). Deci hai să fim serioși ! Litoral românesc ???!… deci chiar aveți simțul umorului, un umor negru și de foarte foarte prost gust. Excrocii vor să își scoată banii încă din primul an de investiții, adică niște chestii așa, cam deampulea, cu pretenții de amenajări turistice atractive… păi băi nene, eu pentru banii ăștia am muncit ceva, deci vreau să am sentimentul că dacă tot dau o groază de bani, să nu va bateți joc de mine. Va plîngeți că nu vin turiști ? Dar aveți curaj să mîncați din mîncarea care este servită, așa, în sictir ? Sînteți dispuși să dați de 5 ori prețul unei pizza și și aia ca vai de mama ei ? Să plătiți șezlongu și parcarea, cu niște prețuri nesimțit de mari ? Hai să va văd pe voi ce vă plîngeți că nu aveți turiști: dacă v-ați punea în locul turiștilor, ce ați face ?!
    Păi vedeți că nu aveți curaj !!!…

    Răspunde
  4. Horeca si-a gonit singura clientii prin preturiile imense pe care le practica , prin multele restaurante care au fost prinse cu marfa expirata , multe hoteluri de pe litoral nu au mai fost upgradate de pe vremea lui Nea Nicu si ei Horeca vrea sa aiba clienti cu ceva invechit , ceva scump

    Sa mai reduca preturiile , sa mai faca un upgrade , sa ofera conditii decent de cazare , sa nu fie concerte pe plaje noaptea , deoarece turistii mai vor sa se si odihneasca

    Ultima oara cand am fost pe litoralul de la noi , am fost cazat la un Hotel de 3* , dar 3* avea hotelul pe vremea lui Nea Nicu pentru ca in camere erau televizoare cu Tub , era aceasi mocheta , acelasi mobilier :))

    Răspunde
    • Palada și elegia sfârșitului lumii .. o pun pe seama crizei vârstei mijlocii – era mai simpatic când îl dădea cu capul de masă pe usr-istul ăla pârlit, în direct și la oră de vârf .. turismul e victima globalizării, ca multe altele.. acum 50 de ani, probabil turismul era altceva.. toți tânjesc după liniște și mai puțină înghesuială, dar uităm că ani de-a rândul , cu sume derizorii, pe care și le permitea aproape oricine, puteai vizita orice colț al planetei.. și așa ajungem cu aeroporturile pline de bagaje abandonate, că nu mai are cine le prelua – toți am devenit turiști.. nu se împiedică bogații planetei de noi – au iahturi șmechere și insule private .. ne împiedicăm noi de noi, adică populimea.. low costurile ne-au făcut să credem că putem înlocui berea la terasa din cartier cu un city break ori de câte ori ni se scoală.. eu încă sunt nedumerit de unde are lumea atât timp liber, și bani cu care să umple atâta timp liber – și ne mirăm că e inflație .. acum câțiva ani, fii-miu, care abia terminase facultatea, mi-a răspuns la întrebarea despre cât are de gând să viziteze planeta fără să obosească, din America de Nord până în Japonia, Indonezia, Singapore sau Australia, de obosise Google să-i țină minte traseele – și mi-a răspuns : profit acum, că nu cred că va ține mult nebunia asta .. so .. mă minunez de către locuri am putut sa văd eu însumi, fiind un asocial, sceptic și workahoolic.. e timpul ca lumea sa revină în parametrii normali, că am văzut prin aeroporturi și avioane scene de autogară și autobuze de acum 50 de ani, probabil..

      Răspunde
      • Posibil sa fie si criza varstei mijlocii, nu zic nu. Beleaua e ca are dreptate. Ma doare la spate de turism, problema e ca va trebui sa papam lacuste si sa respiram cu taxa de carbon. Care vom mai apuca!
        PS Eu am un pariu cu un telijent pe Cristoiublog de prin aprilie-mai ca la toamna avem Covrig 2.0 si eu nu ma bag la ramasaguri asa usor. Nasul meu imi spune ca Palada nu se inseala. Dar absolut deloc! Nu am greturi gen cine imi spune ceva corect, ci daca im spune corect. Poa’sa fie si femeia de serviciu, daca are dreptate, e peste cel mai CEO din parcare. #Dacat atat pot eu!

        Răspunde
        • Succes .. nu se înșeală palada, niciodată .. a ratat numele viitorului prezident de vreo două ori, decât .. știu, știu, conspirații, bubuli, etc .. și o profundă înțelegere a contextului, securistic și colonial în care ne aflăm .. acum își dă cu părerea despre contextul mondial.. cât despre predicții și pariuri – nimic mai simplu pe lumea asta decât să prezici apocalipsa – dacă nu iese, toți sunt bucuroși că au scăpat de ea, și nimeni nu îți bate obrazul .. și de aia e cel mai facil tip de profeție – vine sfârșitul lumii .. când o veni, cine mai rămâne să analizeze, dar nici nu ajută la nimic să gândim că vine .. până acum, de câteva mii de ani, tot vine..

          Răspunde
          • rofl bravo

            Dincolo de Palada si predictiile lui, ce zici tu tovarase Cola legat de turism am scris aici inca de prin aprilie 2020 cand toti credeau ca „pana la vara” trece covidu si se intorc la umblatul prin lume cu 100EU si rucsacul in spate. Cam pe aici cred ca treptat ajungem, diferenta e ca pe la noi nu e nici o conspiratie mondiala la mijloc, nu e decat prostie si lacomie.

          • O fi ratat numele viitorului prezident. Oricum pionul e acelasi, indiferent de nume. Sau poate pentru ca „nu conteaza cine voteaza, conteaza cine numara voturile”? Deci n-are cum sa se pupe sondajul cu realitatea scoasa de bajeti din joben dupa alegeri? Pentru mine, ca om, ceea ce traim azi seamana cu o apocalipsa. Pentru ca omul in lesa e parte din apocalipsa. Si acum pe un ton mai optimist: esti sigur ca am scapat de WW3? Asa credeau oamenii si inainte de primul si inainte de al doilea. Eu zic sa avem putintica rabdare pana la iarna si-atunci, la caldura de la calorifer, vom vedea ce si cum!

          • @Ice
            Da, da, stam in casa doua saptamani pana la aplatizarea curbei. Sau cum era basmul, ca nu mai tin minte exact. Ha, ha, e plina balta de guvizi si delta de pelicani! laugh

          • Cib tovarase, Palada este cel care a pornit la vale isteria cu Kovesi pentru 2024, inca din vremea cand se vorbea de anticipate si de atunci s’a tot alimentat, pentru ca ulterior sa fie preluata teza asta de toata lumea, multi, cu G4media in frunte, muncind acum din greu sa ii faca precampanie lui Kovesi, care intre timp a si trecut la treaba incepand cu niste „vizite de lucru” intamplator, pe aici, prin zona! Tot el e cel care a inceput sa dea la temelia PSD’ului lui Dragnea cu „opinii” si „sondaje”, intoxicand permanent cu „sondaje” si „predictii” (via padure probabil) … Omul e inteligent, nimic de zis, dar toxic, iar „predictiile” lui trebuie privite cu multa atentie si mai degraba ca un soi de pregatire a terenului prin plantarea de idei ce ulterior probabil ca sunt studiate ca reactii prin anume laboratoare discrete. mosking

          • @Ice
            Dar stai, nu cumva PSD-ul lui Dragnia era si el o ramurica din padure? Eu n-am zis decat ca ce scrie in acel articol e corect. In rest, e clar pana si pentru Azorel ca Romania e scena in care se caftesc diverse factiuni ale Manastirii care conduce acest teritoriu. Populatiunea mai conteaza doar statistic pe functia de spectator caruia ii curge pe la coltu’ gurii. #dacat atat s-a putut. unknw
            PS Pe mine ma distreaza ca lumea se agita pe chestia cu HORECA dar habar n-are ca deja nu va mai exista HORECA, pen’ca lumea aia noua minunata deja a sosit. Gen disputele pe sexul ingerilor cu turcii care deja daramasera portile Constantinopolelui. Concluzie: lumea noua nu va mai calatori pen’ca masini electrice, avioane mai putine si scumpe (vezi criza provocata prin aeroporturi), vampoare mai putine (vezi distrugerea lanturilor de aprovizionare), carciumi mai usor pen’ca lacuste si carne printata, hoteluri nu mai e cazul ca nema transport, plandemii programate pe cel putin zece ani de-acum inainte, etc. Noi ce dreaq am tot dezbatut pe aici? Nu despre aceste lucruri? Ca eu cam asa imi amintesc.

          • Opinia mea despre turismul viitorului e scrisa in link’ul de mai sus, opinie scrisa in aprilie 2020 si din cate vad, incepe sa se verifice cam tot ce am scris acolo, asta ca tot discutam de predictii si ale mele nu’s din vreo padure, nici macar din vreo ramura a ei! laugh

          • @Ice
            Pai vezi? Padurea e la noi doar asa pour la bonne bouche, e specific mai mult local. Dar e irelevanta vizavi de ce a venit peste noi de la stapanii la lume. E clar ca turismul viitorului va fi facut fix din celule si doar virtual, ca sa nu… amprenta de C. Ah si din cand in cand cate o plimbare in cerc prin curtea interioara pentru dezmortire!

          • Nu pentru toata lumea, ci doar pentru pluime … pana cand pluimea s’o satura de cercul ala de maxim 100km autonomie la baterie si se duc peste ei, ca deh, asa a fost mereu! laugh

  5. Eu rămân la părerea mea, că nu e nicio apocalipsă a turismului, și nici a altor lucruri – lucrurile doar se corectează, că o luaseră razna de tot .. de o săptămână ne asasinează ăștia cu apocalipsa meteo.. de trei zile Londra e in flăcări, etc etc .. rahat cu perje – la fii-miu e la ora asta 20, maxima 21 și la noapte 16 .. au fost o zi, două 35, și și-a mutat fundul într-un resort mai la munte, pe marginea unui lac.. deci nici turismul nu a murit, cu și fără covid.. ce se întâmplă la noi , e tot așa, o corecție – cresc taxele, inflația, șomajul, scade ghiorlăiala la plajă, absolut logic .. deci nu reptilienii ne sabotează cheful de bere scumpă și proastă.. și nici ăia de la davos, nici nu mai știu cine .. la Mamaia e aritmetică curată – melteanul cu mult timp liber și un pic de bani, găsise secretul fericirii veșnice de vară – drumul dus întors la plajă la mare, și niște hamsii înghițite pe plajă costă mai puțin decât o cameră în sezon .. între timp benzina costă dublu, parcarea se plătește, hamsia e mai scumpă .. l-a scos pe meltean din buget, dar cu beneficiul că sunt mult mai puțini morți în accidentele pe autostradă în weekend .. deci unde e conspirația?

    Răspunde
    • În termometru? #calameteo pardon
      Meltenii și acum umplu stațiunile litoralului românesc, fiecare pune un cincizeci de bani la PIB. Dar dacă Mamaia cu roaba plină de șampanie nu e, nimic nu e!
      Eu deduc din ce ați mai discutat voi pe aici că trotinetiștii au făcut pilaf turismul în genere, cu city break- uri fără număr. Ăstora le stă hamsia în gât.

      Răspunde
        • Momentan tovarășe Ice, momentan .. nicio minune nu ține prea mult.. dar în conjunctura dată, cu mercur extrem de retrograd și cu terra in zodia Gretei progresiste, așa este .. poate nu m-am explicat clar – un concediu își mai face omul, dar sigur sigur, erau mulți care mai dădeau 20 de ture din astea la mare, că știam că se duceau sâmbătă, și din nou, duminica.. city break-urile și beach break-urile astea, fără număr, chiar sunt aiurea..

          Răspunde
          • Sincer acum, eu nu le inteleg rostul mai mult decat un soi de ridicare a piciorului si marcarea unei locatii pentru ca efectiv, in alea doua zile de mers pe undeva, nu’mi poate zice nimeni ca a facut mai mult decat in fuga niste selfiuri! smile

      • Roaba de șampanie era momeala pentru proști, să se simtă barosani, că tot bere îndoielnică beau majoritatea .. aia din cluburi nu sunt cei care umpleau plaja la refuz, ăia sunt navetiștii de care vorbeam, club-erii dorm ziua, nu ies pe plajă, că cică e contraindicație dacă servești droguri..

        Răspunde
        • Da, da, asa am auzit si eu, cica e cam naspa la soare cu pupilele dilatate de unde si moda ochelarilor de soare in club! laugh

          Răspunde
  6. Ultima oara am fost pe litoralul nostru in vara lui 2009, pentru a sarbatori ca am luat Bacalaureatul.
    A fost ok. Dar de atunci nu am mai calcat acolo si probabil nu o voi mai face vreodata, decat accidental.
    Daca o sa faca multi ca mine si o sa ajunga Horeca sa moara de foame… ma doare fix unde nu bate soarele. Isi merita soarta.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura