Cat costa in realitate “un plin” la o masina electrica

ice4you®

I was born, to die imortal!

You may also like...

10 Responses

  1. vasile says:

    Pai bine mai nene ma, vorbim de BMW si VW, astea’s masini electrice, zi de TESLA… Paris – Roma cu !60 de euro! good

  2. ice4you® says:

    Nu cred ca are legatura brand’ul in ecuatia:

    costul incarcarii cu curent x consumul de curent … ca asta ne omoara pe noi. Aia 60EU la ce cost al Kw? Daca e facut la 1 leu/kw x 1420km = 1420 lei, care transformati la cursul actual e departe rau de aia 60EU, sau mai exact ajunge undeva pe la vreo 300EU. Daca e sa fim optimisiti si sa zicem ca ai incarca’o acasa cu o cheltuiala de 0,5 lei/Kw, tot iasa vreo 150EU care este chiar ceva mai mult decat daca ai merge cu combustibili fosili cu o medie de 7,5L/100Km = 106,5L -> ~580 lei la pretul actual al carburatului.

  3. cola says:

    Tovarăși, nu trecem pe electrice de zgârciți ce suntem, ci ca să salvăm planeta, și maimuța cu cioc baroc .. pe același model , un vegan cheltuie mult mai mult cu haleala decât un carnivor precum oamenii normali la cap .. șmecherii sunt tot ăia, fraierii își tot schimbă cauza pentru care luptă laugh

  4. Radu says:

    Eu personal vad un viitor la masini hybrid gpl-electric, gaz metan mai are lumulita, electric sau combustibili clasici au o amprenta de carbon imensa – curentul electric in foarte multe tari este produse pe carbune, pacura, gaz metan- ; cat despre idei crete gen camioane electrice…hai sa nu o dam in sf, daca omenirea ar pune la punct cai ferate electrificate la scara mare ar scadea masiv nr de camioane pe drumuri si le-am folosi strict sa ducem marfa de la terminalele de cale ferata catre destinatie si catre locuri unde nu ajung caile ferate. E ca si cum si spune ca scade poluarea daca cumparam totul online si nu mai conducem la market, de parca masina de livrare merge cu apa.
    Cat despre Romanica…noi, daca nu am fi in Mue , am avea linustit tarife scazute la multe chestii, dar de, statul nu mai tb sa aiba preturi sub control, totul sa fie la liber, aka sa ne jecmaneasca alde Cez, GDF samd.

  5. ice4you® says:

    @Cola – corect tovarase! Creasca industria de consum si capitalismul, noi asta comunistii batrani ce sa stim …?! laugh

    @Radu – cine va investi in hibrid va avea de castigat pe termen lung si eu tot zic asta! In ce priveste poluarea carburantilor fosili, nici benzina nu e de aruncat pentru ca mai e muuuuuuult loc de rafinare a ei, astfel ca se poate scoate un produs superior, mult mai putin poluant! Pe japonezi vad ca ii duce mintea si au inceput sa lucreze in acest sens si investitii masive in inovatie hibrida … ca restul industriei auto parca sunt autisti. Sa vezi tu de amu in 10 ani falimente pe capete … cu electricele lor cu tot.

  6. Malin says:

    Am o idee de articol fix pe tema asta cu o raportare la mitul diesel versus benzina. Sa speram c-o sa am timp sa astern gandurile pe hartie.

  7. ice4you® says:

    Mitul ala exista din vremea cand dieselul era fara turbo si cand atingea 100kmph era sarbatoare … daca la consumi te referi. laugh

    Spor la scris, ca multe mai am si eu in minte … de multe si uit … pana sa apuc sa imi fac ori timp, ori chef sa le pun pe hartie.

  8. vasile says:

    Stimabile nu stiu cum ai facut tu socoteala, da’ ai inmultit mere cu pere si ti-a dat la suta de nuci. 1 leu/Kwh sa zicem ca sunt de acord, in schimb cum ai ajuns la consumul gen tanc de 100%? laugh Cand e acceptat ca real un consum mediu de 20 kwh/100 km!
    Sunt de acord, nu e inca treaba roz cu electricele, dar pe moment Tesla P85D chiar poate sa o arda cu 60 euro pe un drum Paris – Roma si nu e ultimul model wink

  9. ice4you® says:

    Da … nu stiu de unde aveam in minte ceva de genul 1kw/1km … n’am mai editat ca n’avea rost. Oricum ar fi aia 20Kw/100km consum sunt doar teoretici pentru ca sigur nu au fost condusi in conditii normale ci maxim de optime din toate punctele de vedere, asa cum le fac si pentru masinile clasice. Pe langa asta, 1400km cu ~400km autonomie … inseamna aproximativ 3 incarcari si jumatate a cate 8 ore fiecare in cazul alimentarii la 220V cea mai raspandita tensiune de alimentare. Adica la timpul total al drumului pana acolo mai adaugi inca o zi ceva pentru haltele pe care trebuie sa le iei sa o incarci, vreme in care o arzi pe la un hotel ceva … deci ce scoti pe mere, dai pe perele alea ce le calculasem eu aiurea. rofl

    In rest legat strict de masina … come’on tovarase, masina aia costa 130.000$shock … de banii aia iti cumperi o super masina clasica si ramai si cu bani de benzina pentru doua vieti. In concluzie, sa revenim totusi cu picioarele pe pamant si hai sa vorbim despre electrice de astea mai accesibile …desi nici una nu prea e si toate sunt un cacat cu perje.

  10. vasile says:

    Sa nu exageram, sunt si modele mai umane S 75 D, undeva la 65k euro si sa fim seriosi un X6 sau un Q7 cat costa sau un Hummer care arde oxigenul la o comuna la 100 de km?! Daca vrem sa o ardem eco, efect de sera si jos dieselul care nu e chiar asa de negru cum o baga campaniile PR din ultima vreme si politicul care nu mai are subiecte electorale… mai conteaza, eco e scump, cum zicea si Radu mai sus, dupa mine viitorul o sa fie al masinilor de sub un litru, eventual hibride si atat, asta daca nu scot baieti de prin sertare bateria nemuritoare!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.