De ce sunt de acord cu transporatorii de persoane vs. UBER

Subiectul UBER este unul dezbatut peste tot in lume, l’am dezbatut candva si eu pe aici, mai ales din punctul de vedere al ambiguitatii legale. Azi, transportatorii autorizati de persoane au participat la un protest in Bucuresti impotriva, a ceea ce ei declarau a fi concurenta neloiala si trebuie sa fiu de acord cu ei, chiar daca unii vor lua partea celor de la UBER.

Din punctul meu de vedere, faptul ca soferi UBER isi fiscalizeaza teoretic veniturile nu este suficient! Pentru a putea transporta persoane, o firma de transport are obligatia de a obtina o autorizatie in acest sens, care se reinoieste periodic. De asemenea, soferii angajati ai acestor firme, sunt obligati sa obtina un atestat de transport persoane, obtinut in urma unui examen, care se reinoieste la o anumita perioada de timp, lucru ce din nou costa timp si bani. Nici asigurarile obligatorii nu sunt ieftine pentru genul asta de transport, soferi UBER platind doar o asigurare ca orice alt sofer amator, pe langa alte taxe, obligatii si cheltuieli pe care le au transportatorii traditionali.

Din punctul asta de vedere, protestul lor mi’se pare absolut justificat! UBER poate face in continuare transport de persoane, insa parerea mea este ca si ei ar trebui sa respecte aceleasi conditii ca si un transportator traditonal, sau sa fie interzis ca in alte tari, cea mai recenta decizie in acest sens fiind in Italia in urma unor proteste similare al transportatorilor traditionali de acolo.

Pareri?

12 comentarii la „De ce sunt de acord cu transporatorii de persoane vs. UBER”

  1. Pai ar trebui să protesteze și cei trimiși în șomaj de automatizări, de tehnologie in general.. se schimba economia, și noi suntem total nepregătiți.. ca în anii 90 când încă se preda rusă în școli, nu fiindcă era cerere, ci trebuia să găsim ceva de făcut pentru profesorii de rusă.. de aia trebe băgat impozitul pe venit global, că prin reglementări privind cine ce are voie să facă, nu prea mai rezolvi nimic.. discuția e mai amplă, dar pe scurt , nu exista soluție impusă de unii în dauna altora.. câtă vreme nu sunt rațiuni privind interesul public – gen pericol privind sănătatea.. folosesc rar taxiul, iar uber de vreo 2 ori, și nu în România..

    Răspunde
  2. De acord cu tine Cola, insa daca avem o lege ce rebuie sa fie respectata, trebuie sa fie una pentru toti, iar daca unii platesc niste taxe sa o faca si ailalti sau nici unii. Cred ca asta este esenta discutiei si nu ca transportul traditional a fost luat prin surprindere de noile tehnologii, ca nu e chiar asa, in Bucuresti cel putin toate companiile serioase si cunoscute avand de multa vreme plarforme online destul de bine puse la punct prin care iti poti face o comanda ca si in cazul unui UBER. Problemele sunt altele …. dar cum ziceai si tu, discutia poate fi lunga smile

    Răspunde
  3. Primăria trebuie să acorde gratuit licențele, doar verificând condițiile pentru clienți.. impozitarea să se facă la venit global, uber, ca și orice altă companie să ofere la cerere datele către fisc (nu către securiști, ceea ce la noi e greu :D), și gata cu ciorovaiala..

    Răspunde
  4. Pe langa licentele acordate ar trebui sa se faca niste controale multttt mai des pentru taximetristi si restul. Cu cat sunt lasati in pace mai mult, cu atat vor fura „la kilogram”.

    Răspunde
  5. @Cola – da bravo fratele meu alb, da unde te crezi dumneata?! Esti in Romanica, bagati mintile in cap tovarase, ca ti’le iau! laugh

    @Marius – pe aici pe la tara, se fac destule, desi tot pe aici multi traiesc de pe o pe alta, ca deh … Bucuresti e in alt film.

    Răspunde
  6. Legea nr. 129/2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere ” Este interzis transportul public, contra cost, de persoane cu un autoturism, fără a deţine pentru acesta, după caz, autorizaţie taxi valabilă sau copie conformă valabilă”. Facand abstractie de soferii (nasty) din taximetrie, cheltuielile pentru o masina in regim taxi sunt mult mai mari decat pe persoana fizica. Apoi mai este un aspect. Pe mine daca ma prinde organul ca iau un client la iama nene ma amendeaza asa ca nu pot fi de acord cu UBER chiar daca isi fiscalizeaza veniturile.

    Răspunde
  7. hai sa nu fim ipocriti .. cati dintre noi platesc un ‘meserias’ pentru instalatii electrice,termice, zugravi, gradinari la negru si nu cu factura si tva ? doar pentru faptul ca la asa ceva nu exista autorizatie (sau exista dar e facultativa) ? Pai chestia asta nu baga in faliment alte firme ? ceea ce face uber e de 1000 ori mai corect din punct de vedere fiscal .. trebuie schimbat urgent modelul prin care statul isi colecteaza banii, altfel in 10 ani scrie urgie pe noi.. mai ales ca noi nu avem vreo rezerva de vize de munca pentru straini pe care le putem anula, precum america sau marea britanie ..

    Răspunde
  8. Cola – tu vad ca o tragi tare de tot pe modul de taxare/impozitare (se apropie cumva pensia? laugh ) in vremea in care noi toti restul discutam de cu totul altceva … inclusiv ca TAXAREA AIA NU ESTE SUFICIENTA daca vor SA FACA ACEST SERVICIU CONFORM CU LEGEA citata de CEREVEL mai sus! Una e modul de taxare, care ok sa zicem ca e corect, si alta este restul, cum ar fi legea transportului in regim de taxi! Vrei sa faci taximetrie sau transport persoane? PE LANGA IMPOZITARE

    ” Este interzis transportul public, contra cost, de persoane cu un autoturism, fără a deţine pentru acesta, după caz, autorizaţie taxi valabilă sau copie conformă valabilă”

    Unde’i lege nu’i tocmeala si cum ziceam, e una pentru toti nu numai pentru idiotii cu masini galbene. Vrei sa faci UBER? I’ati un atestat de transport persoane/autorizeaza masina ca una destinata transportului de persoane/obtine o licenta de transport persoane intre localitati si autorizatia de taxi valabila in oras.

    Simplu si legal. De aici incolo nu mai are nimeni nimic de comentat, inclusiv taximetristii care vor trebui sa faca fata, sau nu, concurentei ca de abia de aici discutam de una loiala.

    Răspunde
  9. Eu cred ca putem sa discutam pe subiectul asta din orice punct de vedere mai putin facand aluzii la fiscalizare. Cand vine vorba de fiscalizare aia de la Uber declara si platesc impozite fix cat si cum fac si firmele de taxi sau taximetristii privati asa ca asta cu fiscalizarea e un non-subiect de discutie si cand taximetristii o invoca atunci e praf in ochii fraierilor.
    Apoi restul aspectelor invocate sunt intr-adevar discutabile. Uber n-a reinventat apa calda pentru ca pe vremea cand lucram si faceam naveta era plin de „rechini” care furau clientii taximetristilor si a firmelor de transport fara sa aiba licente si alte alea. Eu am facut cel putin un an naveta catre casa, pentru ca nu aveam alte alternative la orele respective, cu masini de ocazie, iar intre treaba asta si Uber nu e nicio diferenta de concept si abordare. Atat doar ca Uber vine cu platforma tehnologica si impune o serie de cerinte soferilor lucru care ar trebui sa confere un oarecare nivel de siguranta clientului, siguranta pe care inainte n-o aveai. Atata tot.

    Răspunde
  10. Corect! Satisfacerea unui serviciu de transport persoane, fara autorizatie conforma cu legislatiei in vigoare in tara respectiva, se numeste PIRATERIE, oricum ai da’o si oricum s’ar numi, ca UBER ca ia’ma nene! Avand in vedere ca din 2015, in Romania exista o completare clara a legii din 2003, care interzice transportul de persoane fara obtinerea unei autorizari in acest sens, ca e UBER ca ia’ma nene … legea e una si aceiasi si nu are legatura cu fiscalizarea, care este un domeniu separat ce tine de finante si nu de transport. La fiscalizare sa zicem ca e clara treaba, la autorizarea transportului de persoane e problema.

    Răspunde
  11. Ok.. câți pasageri uber au fost omorâți de transportatori in ultimul​ an, și câți de cei cu ‘autorizatie’.. nu mă pregătesc de pensie, sunt convins că o să ies la pensie când o să mă lase mintea, sper că nu prea curând.. dar nici sa accept să facă unii reguli în stradă.. de regula mânați de grupuri mafiote.. probabil e mișto tare sa fii taximetrist, in loc sa ai vreo calificare, unii dintre ei fiind calificați în curve, droguri sau sifoane la organe..

    Răspunde
  12. Cola dragul meu, discutie lunga cum spuneai si tu tovarase, eu tot ce vroiam sa reiasa este ca dincolo de orice, as prefera sa avem un transport civilizat, in care toata lumea sa isi plateasca taxele si sa respecte aceleasi reguli. Nu tin partea nimanui ca nu am absolut nimic de castigat de la nimeni, doar incercam sa scot ceva in evidenta si asa cum ziceam pe la Malin pe site, daca din toata treaba asta avem de castigat noi cei din urma prin intrarea in legalitate si un transport civilizat, urez bun venit companiilor car-sharing care poate ii trezesc pe restul ca nu mai pot sa isi bata joc de clienti cum vor ei, mai ales intr’un oras ca Bucuresti unde oricum este un MARE deficit de taxiuri la momentul asta in ciuda faptului ca par a fi foarte multe, mai e destul loc si pentru altii.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura