Despre masinile electrice …

Multa lume este de parere ca viitorul apartine autoturismelor ce folosesc pentru propulsie energia electrica in loc de cea conventionala, obtinuta prin arderea combustibililor fosili, de aceia tot mai multi producatori de automobile, incep sa le promoveze din ce in ce mai agresiv. Nu pot spune ca nu sunt de acord cu ei intr’o oarecare masura, doar ca in ce priveste utilitatea acestora in forma in care se doresc vandute acum, raman scepic! Nu vad viitor intr’o masina propulsata exclusiv electric ce sa aiba la baza doar energia ce o detine stocata intr’un acumulator ce trebuie ulterior incarcat la o priza, iar motive sa fiu sceptic sunt destule. Evolutia acumulatorilor conventionali este cam la capat de tehologie, incarcarea lor necesita un timp foarte indelungat iar autonomia oferita este mai mult decat penibila. La un simplu calcul … nu cred ca se gasesc foarte multi amatori ai unui automobil, care functioneaza in limita a maxim 120-130km, pentru ca apoi sa necesite o incarcare de cateva ore bune. Ca masina folosita exclusiv in oras, sa spunem ca ar fi o solutie viabila, ca automobil personal, folosit avand in vedere faptul ca la noi, chiar si intr’un oras mare, nu face nimeni mai mult de 100km/zi … in ce privesc insa firmele, aici deja devine un lucru de la foarte discutabil in sus. O alta problema de care ne lovim mai ales in Romania, sunt punctele de incarcare, care mai ales in cazul blocurilor de locuinte de pe la noi, rezolvarea mie unul imi pare cel putin pentru moment imposibila, avand in vedere faptul ca in orasele mari, pana si locurile de parcare sunt si vor ramane multa vreme de aici inainte, o problema extrem de mare. Daca nu ai unde sa iti lasi masina, ma indoiesc ca o sa ai unde sa o incarci, lucru asta s’ar putea rezolva doar daca … s’ar creia cam tot atatea locuri de parcare cate masini, ca altfel nu cred ca o sa umble nimeni cu un triplu stecher dupa el … laugh

Despre costul acestor masini nu cred ca mai are rost sa vorbim … pretul lor de vanzare fiind exagerat de mare pentru ce ofera, amortizarea acestuia din economia de combustibili fosili, fiind extinsa pe atat de multi ani, ca imi este ca nu te tine masina atat de mult sa zici ca ai facut o afacere. Ca pe langa masina pe care o cumperi, iti mai ramane si bateria ce o iei in rate lunare de 70-80EU pe mai multi ani, nu cred ca mai are rost sa pomenesc.

Sunt doar cateva din punctele care pe mine unul in ce priveste viitorul acestor automobile, ma pastreaza sceptic in forma lor actuala. Viitor as vedea doar in cazul in care, aceste masini s’ar autoincarca partial printr’o combinatie de energie solara + cea obtinuta prin frictiune … sau … si mai interesanta imi pare solutia motoarelor cu hidrogen, ce sa formeze un hibrid in combinatie cu propulsia bazata pe energia electrica.

Retinerea nemtilor in ce privesc aceste proiecte … probabil ca ascunde in spate, cercetarea unui proiect viabil al masinilor viitorului cu propulsie neconventionala, pana atunci, eu voi ramane in continuare la fel de sceptic si le vad doar ca pe niste tentative mai mult sau mai putin reusite de a inlocuii actualele forme de propulsie.

Un comentariu la „Despre masinile electrice …”

  1. Prea multe optiuni nu sunt. Electricele au problema autonomiei si a costurile. Cele pe hidrogen problema stocarii acestuia. Si hidrogenul e obtinut prin hidroliza care se face cu curent electric obtinut tot din carbune sau petrol.
    Petrolul e baza la ora actuala ca altfel nu se mai duceau baietii in Libia.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura